• 6
  • 7
2016-12-28, 03:25
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Du hittar saker som ingen sagt: Att kvinnorna inte skulle få välja partner i nuvarande civilisation.

Vad som kommer hända är att kvinnors valfrihet kommer minska p.g.a att de kommer bli mycket fattigare plus att feministerna strävar efter att ta hit så många muslimer som möjligt som också leder till mindre valfrihet.

Vad som driver feministerna är hat mot inhemska män och då bryr man sig inte om konsekvenserna för hatet är viktigare än konsekvenserna

Vadå, är inte icke läskunniga radikala islamister från MENA en vinstaffär???
Det innebär ju att den feministiska finansministern antingen inte kan ekonomi och folk, eller ljuger.

En sanningsmyndighet måste installeras, för att utreda saken. Med bara intersektionellt radikalfeministiska kvinnor på alla positioner, för det är jämställt och diversifierat.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-12-28 kl. 03:28.
Citera
2016-12-28, 09:40
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och du skall givetvis ge fan i att nyttja sjukvård, allmänna kommunikationer, vägar och annan infrastruktur - inklusive internet - som andra betalat för (t ex kvinnor) men som inte alls fått frågan om de godkänner att du brukar det ...

Edit:
Det där med hur skattesystemet fungera kan vara svårt -- jag förstår det.

Nej, det är ganska enkelt.
Pengar snos från de resursstarka, i genomsnitt ca 50% av vad företaget betalar.

Dessa används antingen för att köpa röster eller slösas på idiotsaker.

Att vi i detta land är så omyndigförklarade att vi inte får handskas med våra pensioner, får planera vårt föräldraskap, får något inflytande över barnens skolgång, får välja vilka konstnärer som är bra, får välja tidning, får välja vad som ska visas på tv med mera är idioti.

För att bli av med dessa friheter tvingas jag, under hot av fängelse, att ge upp mer än halva min inkomst. (och jag betalar inte statlig skatt)
Citera
2016-12-28, 10:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, det är ganska enkelt.
Pengar snos från de resursstarka, i genomsnitt ca 50% av vad företaget betalar.

Dessa används antingen för att köpa röster eller slösas på idiotsaker.

Att vi i detta land är så omyndigförklarade att vi inte får handskas med våra pensioner, får planera vårt föräldraskap, får något inflytande över barnens skolgång, får välja vilka konstnärer som är bra, får välja tidning, får välja vad som ska visas på tv med mera är idioti.

För att bli av med dessa friheter tvingas jag, under hot av fängelse, att ge upp mer än halva min inkomst. (och jag betalar inte statlig skatt)
Det finns ingenting som hindrar dig att ta hand om dina barn och planera ditt föräldraskap själv, eller att "handskas med" dina gamla föräldrar - så länga "handskas med" inte innebär ättestupa typ.-
Citera
2016-12-28, 10:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det finns ingenting som hindrar dig att ta hand om dina barn och planera ditt föräldraskap själv, eller att "handskas med" dina gamla föräldrar - så länga "handskas med" inte innebär ättestupa typ.-
Men staten stjäl ju mer än hälften av våra resurser. Då är det lite vårt att göra egna val, eller hur? Förstår inte hur ni vänstermänniskor bara kan bortse från detta. Vi har ju inte ens rätt att placera våra egna pensionspengar som vi behagar. Men inte ens det ser du som ett problem, antar jag. Man kan ju skaffa privatsparande bara man vill. Finns ju ingenting som hindrar, eller?
Citera
2016-12-28, 12:24
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men staten stjäl ju mer än hälften av våra resurser. Då är det lite vårt att göra egna val, eller hur? Förstår inte hur ni vänstermänniskor bara kan bortse från detta. Vi har ju inte ens rätt att placera våra egna pensionspengar som vi behagar. Men inte ens det ser du som ett problem, antar jag. Man kan ju skaffa privatsparande bara man vill. Finns ju ingenting som hindrar, eller?

Men nu är du så där logisk igen, fy!

Att de enormt höga skatterna omöjliggör för kvinnor att spendera rid med sina barn, att de höga skatterna i praktiken tvingar föräldrar att lämna bort sina barn till dagis, att de statligt styrda pensionerna gör det ekonomiskt ohållbart att vara hemma, är inget man får tala om.

Man ska bara prata om hur synd det är för ensamstående morsor och hur man kan göra det lättare att föda upp barn utan en pappa. För män är ju roten till allt ont.
Citera
2016-12-28, 21:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vilka är vi?
Citera
2016-12-29, 01:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vilka är vi?
Förstår du verkligen inte att vilka "vi" syftar på här? Läs mitt inlägg en gång till, långsamt och högt för dig själv så klarnar det nog. Så svårt kan det inte vara.
Citera
2016-12-29, 01:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Förstår du verkligen inte att vilka "vi" syftar på här? Läs mitt inlägg en gång till, långsamt och högt för dig själv så klarnar det nog. Så svårt kan det inte vara.
Nej, jag undrar helt ärligt vilka "vi" är .. Talar du om oss i Sverige? Män? Kvinnor?

Talar du om könsuppdelning så vill jag väldigt gärna få tips på hur jag som kvinna kan placera min pension på ett sätt som ger mig mer än min mans för att han är man .. Jag har inte hört talas om den fördelen...

Så berätta i så fall.
Citera
2016-12-29, 02:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, jag undrar helt ärligt vilka "vi" är .. Talar du om oss i Sverige? Män? Kvinnor?

Talar du om könsuppdelning så vill jag väldigt gärna få tips på hur jag som kvinna kan placera min pension på ett sätt som ger mig mer än min mans för att han är man .. Jag har inte hört talas om den fördelen...

Så berätta i så fall.
Jaha, ha ha. Jag menade förstås vi som bor i Sverige. Vi blir alla lika lurade.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in