Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Är det?
Vad med inkomstskillanderna? Graden av utsatthet för sexuellt våld? Graden av dödligt partnervåld ex?
Ingen statistisk där du ser skillnader mellan könen?
Sen har du statistik, rätt gammal iofs, så kanske har ändrat sig på sistone, men att det är kvinnor i huvudsak ( 70%) som tar ut skilsmässa.
Och det är lägre andel av skilda kvinnor som tar sig en ny partner illa kvickt än det är män.
Kvinnor mår också bättre efter skilsmässor än vad deraas skilda män gör.
OM nu meningen med livet för kvinnor skulle vara att vara gift, oavsett vad, hade du då haft den statistiken?
Vad med inkomstskillnaderna?
Ja, vad med dom? Lika lön för lika arbete, är inte det parollen vi lever efter idag och trots det så har män i genomsnitt en högre inkomst. En manlig städare tjänar inte mer för samma jobb än vad den kvinnliga städerskan gör. Det handlar om att det är betydligt fler män som jobbar i snitt 300 tim/vecka under väldigt många år och klättrar på karriärstegen inom näringslivet som resultat av detta. Kvinnor VÄLJER i hög utsträckning att inte göra detta.
Graden av sexuellt utsatt våld?
Det är ju vida känt att svenska män är av åsikten att kvinnor inte har rätt att neka mannen till sex. Eller finns det någon annan folkgrupp som är av just den åsikten?
Graden av dödligt partner våld?
Hur vanligt är det att VITA män slår ihjäl sina fruar? Om man jämför statistiken med vita män och män från andra kulturer, ser man någon skillnad där?
Ingen statistisk där du ser skillnader mellan könen?
Jag behöver ingen statistik för att lista upp skillnader, kvinnor och män är väldigt olika. Inte ens hjärnan kan jämföras och på något sätt påstå att vi skulle vara lika. Vi är väldigt olika, fysiskt och mentalt.
Skilsmässor
Kvinnor mår bättre än män efter skilsmässa? Betyder det att män investerar mer av sig själva i ett giftermål än vad kvinnor gör? Jag vet svaret på den frågan, kvinnor är fullkomligt känslostyrda och när hon väl bestämmer sig för att hata någon så gör hon det innerligt och bestämt. En man som hatar kan man resonera med utanför hela känsloregistret, man kan alltså vända sig till den pragmatiska delen hos mannen och resonera fram ett annat känsloläge. Det betyder alltså att mannen också kan hata kvinnan för vissa saker men fortfarande älska henne för andra egenskaper hon har samtidigt. Det kan inte en kvinna.
Sen tenderar män att skaffa ny kvinna betydligt fortare än vad kvinnor gör. Aktien kallad fitta står ju inte lika högt i kurs hos en 42 årig kvinna i jämförelse med en 20 åring. Klart hon kan fixa ligg, men vad för ligg kan hon få och vill ligget ha något med henne att göra efter samlaget är fullbordat?
Sen kan man ju också undra över om hon skiljer sig med man nr 1, kommer man nr 2 vara ett bättre kap? Det bättre kapet lär ju redan vara upptagen eller så söker han något annat än den självutnämnda fantastiska lönnfeta kvinna som fortfarande tror att fittan är något av riktigt värde vid den åldern.
Där har vi män lättare, kvinnor vet ju hur kvinnor är funtade så om en man är singel vid 40 + och ser hyffsat välvårdad ut så betyder det inte att han behöver vara dålig. Snarare kan han ju vara årets kap då han har ordnad ekonomi och är en sjysst prick. Kvinnor skiljer ju sig med män för att dom är för snälla för bövelen!
Kvinnor som är singel efter 40 + är det av en anledning och som du säger med din statistik, det är ju inte männen som vill skiljas utan kvinnorna. Vem fan vill ha en kvinna som inte är beredd att ge och ta i ett förhållande. Kvinnors "my way or the high way" resonemang och detta jävla konstanta kohandlandet av fittan. Gör si eller så och om inte? Ingen fitta för dig! Sry to say, men fruntimmer med en skilsmässa bakom sig är inte det mest attraktiva där ute på marknaden. Gammal fitta är trots allt gammal fitta, när ska fruntimmer inse att dom inte är 20 år gammal för alltid.
Jag menar, vi män ställer upp på en hel del massa vansinne för att få omkull 20 åringen, hon är ju trots allt tight, spänstig, brösten pekar uppåt och så vidare. 40+? Njae...Fina dom med men inget man direkt ställer upp på vad som helst för. Dessutom så mognar ju även mannen och inser kanske att fitta är inte allt på denna jord. Iaf inte fitta som kommer med en jävla massa krav och skit.
Sen ska människor givetvis få skilja sig, en del gör ju det med samförstånd, andra befinner sig i ett helvete kantat av våld osv.
Kvinnor som har dessa erfarenheter finner ALLTID ett bättre kap oavsett ålder, dvs om hon inte är en skadad person med daddy issues som söker sig oavkortat till svin.
Det är ni feminister som hela tiden ska dra in frågeställningen huruvida män och kvinnor är lika mycket värda eller om kvinnan egentligen inte är värd mer. Ni anser att kvinnor är värda mer, det gör män också, men av helt andra anledningar än den gemene feministen. Vi värdesätter kvinnor, inte manshatande snusk som särar på benen för vem som helst. En riktig KVINNA är fantastisk just för att hon INTE alls är en man. En riktig kvinna kompletterar mannen lika mycket som mannen kompletterar henne. Vem kan ge oss det finaste som finns på jorden? Vilken heterosexuell snubbe vill vara med en annan.....man? Är ju lite svårt för mannen att skita ut en unge oavsett hur mycket sperma man än pumpar i arslet på han. Något med biologin där som inte riktigt lirar med min önskan att bli pappa en dag.
Jag tycker att ingen ska gifta sig, vi är ju så jävla sekulära att jag inte ens förstår varför det är ett mål i huvudtaget.
Hålla ihop som man och kvinna kan man göra oavsett.
Så här tror jag kvinnor funkar.
Kvinnan lever i en jävla film där hon har huvudrollen och alla andra innehar biroller. Det gäller även barnen, dom kvinnor med barn jag känner har inga som helst problem med att ösa sitt känsloläge på sina barn. Femåringen ska ta hänsyn till att mamma är trött, grinig, därför bör hålla sig undan och låta henne vara ifred. Jag som pappa känner ju även jag att ibland så vill jag ju helst av allt bara få vara ifred, men när något av mina barn kryper upp i min famn och söker tillgivenhet så på nått sätt så känns det genast mycket lättare oavsett vilket känsloläge jag befann mig i. Kvinnor skriker "Låt bli mig!" och föser bort barnet... Kvinnors känslor är inte att leka med.
Det är inte lätt att ha ett långvarigt förhållande med en superstjärna där du endast innehar en biroll i hennes liv.
Riktiga kvinnor är inte funtade på det sättet, även dom styrs av känslor men förlitar sig på att mannen ska komplettera henne med sin logik ej kopplat till känslor. Det går ju inte att känna efter hur man fixar tvättmaskinen när den har låst sig i läget centrifugering. Samtidigt så får ju hennes känslor en väldig betydelse för mannen och barnen då hennes kärlek är ovillkorlig.
Det är väl inget konstigt med att kvinnor söker sig till yrken där känslolivet har en central roll i förmågan att utföra ett bra jobb?
Det är dags att börja hylla det som skiljer könen åt och älska varandra för det. Som på gamla goda tiden då män var riktiga män och kvinnor var riktiga kvinnor. Inte många självmord på den tiden iaf, så fasligt dåligt kan det inte ha varit.