Citat:
Ursprungligen postat av
Overkokt.Blomkal
Fortfarande konstiga/dåliga exempel. Krantz mördare hoppar jag över för att unika onödig diskussion, stereotyp aspergare, Anders Eklund (igen), hur lyckas du få in Ulf Olsson ("tillfället gör tjuven"?). Du verkar vara inne på mordens motsvarighet till överfallsvåldtäkt, och du vet mycket väl det vad det betyder i.s.f.
Elin Krantz, Ida Johanssons, Engla Höglunds och Helén Nilssons mördare är sinsemellan förstås väldigt olika, men de hade det gemensamt att de saknade bekantskap med BO. GM i det här fallet kan vara ett aggressivt fyllo, asperger, eller något annat – än så länge tycker jag inte det finns något som pekar åt det ena eller andra hållet. Vet inte vad du menar med sista meningen? Utveckla gärna. Men ja, jag är väldigt mycket inne på att vi har att göra med ett sexualbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Overkokt.Blomkal
Flyktigt är fortfarande "bekant". Du spelar ett högt spel med "obekant".
Jag skrev:
Jag är rätt säker på att GM var obekant för BO,
alternativt att det fanns någon flyktig bekantskap (att de gått i samma skola, att hon kände hans syster, eller så) –
absolut mest troligt det förstnämnda.
Med det sagt så tror jag först och främst att det inte finns någon relation överhuvudtaget mellan GM och EM. Men man kan tänka sig hon var bekant för honom, och då troligen ganska avlägset (se exempelvis mordet på Lisa Holm). Jag menar då exempelvis en klass- eller skolkamrat, en lärare, granne, kompis bror, eller så. I praktiken spelar det inte så stor roll för utredningen, då det är omöjligt att kartlägga och kontrollera alla de kanske tusen män som visste vem EM var.
Hur som helst så tror jag helt klart mer på att det inte fanns någon bekantskap överhuvudtaget.