Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Mordet på EM kan nog jämföras med morden på Elin Krantz, Ida Johansson, Engla Höglund eller Helén Nilsson (samtliga befann sig på en offentlig plats, och samtliga saknade relation till GM) eller Nattvandrarbengts offer. Vid sexualmord där det finns en koppling mellan GM och BO så brukar det lösas ganska snabbt. Bettinamordet, mordet i Haninge 2006, med flera. (Lisa Holm får väl betraktas som något mellanting, halvoffentlig plats och BO var troligen halvbekant för GM.)
Edit: Statistik är överlag ett väldigt trubbigt instrument att använda på ett specifikt fall.
Fortfarande konstiga/dåliga exempel. Krantz mördare hoppar jag över för att unika onödig diskussion, stereotyp aspergare, Anders Eklund (igen), hur lyckas du få in Ulf Olsson ("tillfället gör tjuven"?). Du verkar vara inne på mordens motsvarighet till överfallsvåldtäkt, och du vet mycket väl det vad det betyder i.s.f.
Helt klart, men både jag och du tror att GM är en man.
Citat:
Jag är rätt säker på att GM var obekant för BO, alternativt att det fanns någon flyktig bekantskap (att de gått i samma skola, att hon kände hans syster, eller så) – absolut mest troligt det förstnämnda.
Flyktigt är fortfarande "bekant". Du spelar ett högt spel med "obekant".