Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-25, 22:40
  #1
Medlem
Tjenare!
Har tänkt att köpa datorn som är länkad nedan, och skulle därför behöva lite köptips. I mina ögon tycker jag att det ser ut som en bra dator, tillräcklig för mig, då den inte kommer att användas för spel. En TB hårddisk räcker gott och väl med 8 GB Ram. Dock är jag inte så säker på processorn. Skulle vara sjyst om någon skulle kunna ta en titt på Datorn och säga vad dem tycker!

https://www.netonnet.se/art/dator/st...5/224836.8942/

Tack på förhand!
__________________
Senast redigerad av gustavwww 2016-12-25 kl. 22:43.
Citera
2016-12-25, 22:44
  #2
Medlem
Den har allt du behöver enligt dina önskemål. Jag har haft förra modellen i åtta år, endast bytt HD efter fem år. Klockrent köp, sällan några problem med MAC.

Tips, köp den i en Apple-butik, Apple.se eller Premium-Reseller, inte via onlinebutik. Det kanske skiljer någon hundralapp, men det har du tillbaka i form av service och mottagande ifall något skulle hända.
Citera
2016-12-25, 22:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Den har allt du behöver enligt dina önskemål. Jag har haft förra modellen i åtta år, endast bytt HD efter fem år. Klockrent köp, sällan några problem med MAC.

Tips, köp den i en Apple-butik, Apple.se eller Premium-Reseller, inte via onlinebutik. Det kanske skiljer någon hundralapp, men det har du tillbaka i form av service och mottagande ifall något skulle hända.

Tack för tipset!
Citera
2016-12-25, 23:18
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustavwww
Tjenare!
Har tänkt att köpa datorn som är länkad nedan, och skulle därför behöva lite köptips. I mina ögon tycker jag att det ser ut som en bra dator, tillräcklig för mig, då den inte kommer att användas för spel. En TB hårddisk räcker gott och väl med 8 GB Ram. Dock är jag inte så säker på processorn. Skulle vara sjyst om någon skulle kunna ta en titt på Datorn och säga vad dem tycker!

https://www.netonnet.se/art/dator/st...5/224836.8942/

Tack på förhand!

Nej, köp inte den. Det är en riktigt trött dator, 5400 rpm snurrdisk är stenålder, det är inte värt pengarna. Lägg till 2200 kr och få 256 Gb SSD-lagring i stället. Det gör att datorn kommer kännas mycket snabbare.
Citera
2016-12-26, 00:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Nej, köp inte den. Det är en riktigt trött dator, 5400 rpm snurrdisk är stenålder, det är inte värt pengarna. Lägg till 2200 kr och få 256 Gb SSD-lagring i stället. Det gör att datorn kommer kännas mycket snabbare.

Jasså? Det har jag inte hört förut?
Citera
2017-01-13, 23:19
  #6
Medlem
Jo, så är det. Hårddisk är flinta nu för tiden.

Med det sagt så ska du naturligtvis inte betala för SSD när du vet med dig att du inte kommer att behöva den hastigheten på hårddisken. Så köp den som den är. Men ska du ägna dig åt spel, göra musik, bildbehandling och dy så kommer du snart att önska dig en SSD...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback