2016-12-25, 21:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Är det fastställt att det var hennes kläder?

Nej. Polisen har inte bekräftat fyndet, och det finns vad jag vet inga uppgifter om var dessa kläder ska finnas idag. Om ett klädfynd ens har gjorts.
Citera
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon lär ju blivit utsatt för sexuella övergrepp eftersom hennes blodiga bh låg i en sopsäck. Kan det finnas spår kvar i henne tro?

Det här med blodig BH har blivit en trådsanning redan. Det rör sig om en, enligt uppgift, brunfläckad bh som inte är knuten till EM i nuläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Skönt att hon är funnen.

Hittas blodfläckiga kläder som tillhör Emilie i anslutning till fyndplatsen så har vi inte med ett kriminellt supersnille att göra, det inger hopp om att det hela kan lösas.

Jag gissar på en typ liknande Anders Eklund som såg sin chans då en ung kvinna promenerar ensam i natten med hörlurar i öronen.

Lätt att smyga sig upp bakom och beröva medvetandet på.

Vila i frid Emilie.
Att Englund åkte dit berodde väl på att en semstrande polis var ute och provade sin nya kamera där både Engla och Anders fångades på bild av en slump. Sådan tur tror jag inte dem har i detta fall.
Citera
2016-12-25, 21:53
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Att Englund åkte dit berodde väl på att en semstrande polis var ute och provade sin nya kamera där både Engla och Anders fångades på bild av en slump. Sådan tur tror jag inte dem har i detta fall.

Nej, det var en rektor och personligen tror jag han hade åkt dit även utan bilderna.
Citera
2016-12-25, 21:55
Medlem
Troians avatar
Citat:

Men Ulf Olsson åkte fast ändå, och Toni Alldén (i och för sig inte sexualbrott), och Ephrem Yohannes Tadele. GM kan ha klantat sig, det gör de oftast, på ett eller annat sätt. Jag kan också tänka mig att Eklund hade åkt fast i alla fall – exempelvis genom masttömning.
Citera
2016-12-25, 21:56
Medlem
everythingiss avatar
Vännerna åkte taxi hem och flickan valde att gå?? Känns som att vännerna kan vara huvudmisstänkta..
Citera
2016-12-25, 21:59
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nej, det var en rektor och personligen tror jag han hade åkt dit även utan bilderna.
Hur fan kan du tro det?
Eklund hade mördat långt tidigare och klarat sig pga inkompetent polis.

Att den danska tjejen blev bortförd och sexualmördad var tämligen uppenbart tidigt för alla med en fungerande hjärna.
Citera
2016-12-25, 21:59
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Precis som Troian skriver så brukar inte typer som Eklund utmärkas av särskilt god planeringsförmåga eller konsekvenstänk.
Citera
2016-12-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men Ulf Olsson åkte fast ändå, och Toni Alldén (i och för sig inte sexualbrott), och Ephrem Yohannes Tadele. GM kan ha klantat sig, det gör de oftast, på ett eller annat sätt. Jag kan också tänka mig att Eklund hade åkt fast i alla fall – exempelvis genom masttömning.
Förhoppningsvis hade han åkt dit ändå men jag är inte säker, han var ju ändå anmäld av sin kompis för att han liknade fantombilden k ett annat fall. Hur som helst, jag hoppas verkligen att detta fall klaras upp, verkligen. Polisen har väl spekulerat i ett frivilligt försvinnande.
Citera
2016-12-25, 22:03
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hur fan kan du tro det?
Eklund hade mördat långt tidigare och klarat sig pga inkompetent polis.

Att den danska tjejen blev bortförd och sexualmördad var tämligen uppenbart tidigt för alla med en fungerande hjärna.

Därför att AE redan var aktuell i utredningen kring sitt första mord och bara väntade på att topsas. Jag tror dessutom att mobilen vid Englamordet hade snabbat på processen att topsa honom. Jag tror inte Eklund hade tänkt särskilt långt. Har du hört honom prata så förstår du vad jag menar.

Ja det var väldigt hög sannolikhet att EM hade utsatts för ett brott.
Citera
2016-12-25, 22:03
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jaså det kan du tänka dig. Så intressant att få ta del av dina små tankar.
Igen, Eklund hade mördat långt tidigare och klarat sig.
Klantig svensk polis kunde inte lösa detta.
Eklund är knappast något snille, ändå klarade han sig och mördade också Engla.
En slump, ett foto gjorde att han åkte dit.
Citera
2016-12-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Precis som Troian skriver så brukar inte typer som Eklund utmärkas av särskilt god planeringsförmåga eller konsekvenstänk.

Trots det så hade Eklund inte åkt fast för mordet på Engla om det inte varit för de där fotografierna!
Precis som när han inte åkte fast för det andra mordet och vem vet, kanske han mördat fler?!

Jag står fast vid att GM i detta fallet inte kommer hittas om inte han gör ett gravt misstag.
GM verkar förstå konsekvenstänk till den grad att den höll undan BO i drygt 6 månader, det är rätt så genomtänkt gjort ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in