2016-12-25, 22:05
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jaså det kan du tänka dig. Så intressant att få ta del av dina små tankar.
Igen, Eklund hade mördat långt tidigare och klarat sig.
Klantig svensk polis kunde inte lösa detta.
Eklund är knappast något snille, ändå klarade han sig och mördade också Engla.
En slump, ett foto gjorde att han åkte dit.

Du är medveten om att AE skulle topsas oavsett om Englamordet hade skett eller inte?
Citera
2016-12-25, 22:05
Medlem
Citat:
24. oktober
Politiet ransager en bolig på Tårnborgvej i Korsør. Det er ikke første gang. Og heller ikke sidste. Alt i alt bliver huset ransaget fem gange. Der findes dog ingen spor efter Emilie Meng. Beboeren har efterfølgende meldt ud, at han vil sagsøge politiet.

Framkommit något om relationen till den person som det tidigare gjorts husrannsakan hos hela 5 ggr?
Citera
2016-12-25, 22:06
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Trots det så hade Eklund inte åkt fast för mordet på Engla om det inte varit för de där fotografierna!
Precis som när han inte åkte fast för det andra mordet och vem vet, kanske han mördat fler?!

Jag står fast vid att GM i detta fallet inte kommer hittas om inte han gör ett gravt misstag.
GM verkar förstå konsekvenstänk till den grad att den höll undan BO i drygt 6 månader, det är rätt så genomtänkt gjort ändå!
Nej det är en slump.
Citera
2016-12-25, 22:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jaså det kan du tänka dig. Så intressant att få ta del av dina små tankar.
Igen, Eklund hade mördat långt tidigare och klarat sig.
Klantig svensk polis kunde inte lösa detta.
Eklund är knappast något snille, ändå klarade han sig och mördade också Engla.
En slump, ett foto gjorde att han åkte dit.

För trådens skull är det inte så intressant, och om du vill skapa en större diskussion kring detta så får du nog vända dig någon annanstans. Jag har inget intresse av att tjafsa för sakens skull.
Citera
2016-12-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Nej det är en slump.

Tror du verkligen det?
GM lär med stor säkerhet ha koll på området och att det rör sig minimalt med folk där.
Att Eklund åkte fast var en ren slump och det lär krävas en likartad slump för att GM i detta fallet åker fast också. Hoppas innerligt att jag har fel!
Citera
2016-12-25, 22:09
Medlem
Har det framkommit något mer angående hur kroppen hittades?

Om den var till exempel var inlindad i något, nersänkt i vattnet, om kroppen var intakt?
Citera
2016-12-25, 22:12
Medlem
Troians avatar
Citat:

Jag står fast vid att GM i detta fallet inte kommer hittas om inte han gör ett gravt misstag.
GM verkar förstå konsekvenstänk till den grad att den höll undan BO i drygt 6 månader, det är rätt så genomtänkt gjort ändå!

Än så länge tycker jag inte att något framkommit som tyder på att GM är så mycket smartare än andra sexualmördare, och de flesta sexualmord löses faktiskt. Men naturligtvis, är han tidigare ostraffad, är okänd inom psykiatrin så finns ju helt klart en risk att han flyger under radarn.
Citera
2016-12-25, 22:13
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Lutar år en asylsökande psykopat

nej en asylsökande hade åkt fast efter 10 timmar säkert någon person som har jobb och smälter in i samhället.
Citera
2016-12-25, 22:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tror du verkligen det?
GM lär med stor säkerhet ha koll på området och att det rör sig minimalt med folk där.
Att Eklund åkte fast var en ren slump och det lär krävas en likartad slump för att GM i detta fallet åker fast också. Hoppas innerligt att jag har fel!

Fetmarkerat: Förutsatt att det stämmer, vilket jag tror att det gör, så är det i sig en omständighet som talar för ett gripande. Det verkar inte vara ett område som vem som helst har kunskaper om.
Citera
2016-12-25, 22:14
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Tror du verkligen det?

Redan innan Engla mördades var AE uppsatt på listan över personer som skulle topsas.

Det var absolut ingen slump som gjorde att AE kunde lagföras.
Det kanske låter irrelevant för tråden men det ger faktiskt en fingervisning hur dessa mördare fungerar.

Dessa mördare gör så många misstag att det bara gäller att komma på vad så har man förhoppningsvis dem. Men det kan ta tid. Det är ett omfattande spaningsarbete som måste bedrivas.
Senast redigerad av Midnight 2016-12-25 kl. 22:17.
Citera
2016-12-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Om den var till exempel var inlindad i något, nersänkt i vattnet, om kroppen var intakt?

Enda jag vet är att det var en person som vandrade med sin hund som gjorde fyndet. Så verkar vara att kroppen flutit upp till ytan efter att ha slängts i med sänke. Eller så var hon nydumpad, det återstår dock att se.
Citera
2016-12-25, 22:16
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Ingenting, vad jag vet, men det stod nånstans att det inte gick att avgöra könet på liket. Stod också att det fanns tydliga tecken på att ett brott hade begåtts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in