2016-12-25, 21:36
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med naturligt menar jag så som de flesta agerar. Inte vad som är mest rationellt. Det senare är inte så intressant, då det är ytterst få som gör sig av med en kropp är rationella på det viset.

Skulle tro att det för de allra flesta rent psykiskt är väldigt tungt att ha en mördad människa i bagageutrymmet eller baksätet, och därför vill man göra sig av med den så snabbt som möjligt. Det är inte som att hantera en död grävling.
Vill tror att det är hur de flesta som mördar du beskriver (om inte, projicerar jag bara).

Nu leker jag bara ö-människa, men det verkar vara ganska kvickt; kör man över en grävling/dyl. kör man inte direkt till nästa kust för att göra sig av med den. Sedan tycker jag att du inte ska underskatta gemene mans överlevnadsinstinkt.
Citera
2016-12-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
http://www.expressen.se/kvallsposten/forsvunna-emilie-17-har-hittats-dod/

Hon hittades alltså i ett vattenhål och polisen rubricerar det som ett brott. Förhoppningsvis kommer detta mord att lösas.

Undrar vad som ledde fram till att hon hittades? Ett anonymt tips?

"I går sidst på eftermiddagen er der en hundelufter i området ved Borup.
Hunden intresserer sig för ett vandhul, hvor der findes ett lig.
Politiet bliver efterfölgende tilkaldt"

En privatperson som rastar hunden hittar kroppen i en damm.
Citera
2016-12-25, 21:38
Medlem
Troians avatar
Har en from förhoppning om att MGM (eller EM) hade påslagen mobiltelefon. I så fall går det att kolla av om det finns någon mobil som vid tidpunkten för EM:s försvinnande, eller timmarna efter, kopplat upp i master i närheten av bilvägen mellan Korsør och Regnemarks Bakke, stannat till där en stund och sedan åkt vidare.
Citera
2016-12-25, 21:39
Medlem
Har ingen i tråden ställt sig din viktigaste frågan av alla. Svaret skulle skingra 99 % av alla tvivel.

Gillade Emilie olika?
Citera
2016-12-25, 21:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Hon lär ju blivit utsatt för sexuella övergrepp eftersom hennes blodiga bh låg i en sopsäck. Kan det finnas spår kvar i henne tro?
Citera
2016-12-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Har ingen i tråden ställt sig din viktigaste frågan av alla. Svaret skulle skingra 99 % av alla tvivel.

Gillade Emilie olika?

Jag funderade på det innan också, men det är minst lika troligt att DK har att göra med en Eklund-typ.
Kroppen hittas 6.5km ifrån var hon senast sågs vid liv, mitt i natten på en tågstation.
Någon som hon liftat med kanske. Tror inte att en GM kommer att finnas i detta fallet, jag hoppas såklart att de hittar GM, men känns väldigt långsökt just nu.
Citera
2016-12-25, 21:46
Medlem
Marskens avatar
Skönt att hon är funnen.

Hittas blodfläckiga kläder som tillhör Emilie i anslutning till fyndplatsen så har vi inte med ett kriminellt supersnille att göra, det inger hopp om att det hela kan lösas.

Jag gissar på en typ liknande Anders Eklund som såg sin chans då en ung kvinna promenerar ensam i natten med hörlurar i öronen.

Lätt att smyga sig upp bakom och beröva medvetandet på.

Vila i frid Emilie.
Citera
2016-12-25, 21:47
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn

Gillade Emilie olika?
Jaha, du tror det. Du skulle må i så fall. Det händer aldrig att någon som gillar olika dödas av någon lika? Den viktigaste frågan är, vad hände Emelie?
Citera
2016-12-25, 21:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Vill tror att det är hur de flesta som mördar du beskriver (om inte, projicerar jag bara).

Nu leker jag bara ö-människa, men det verkar vara ganska kvickt; kör man över en grävling/dyl. kör man inte direkt till nästa kust för att göra sig av med den. Sedan tycker jag att du inte ska underskatta gemene mans överlevnadsinstinkt.

Om man av någon anledning måste gömma grävlingen, så tror jag att de flesta skulle utan större problem skulle kunna åka många mil, och sedan lägga rätt många timmar på att elda upp den, gräva en djup grop eller se till att sänka den riktigt ordentligt.

Den som mördar är inte riktigt gemene man. Det har inte framkommit hur EM dog, men jag skulle säga att väldigt mycket talar för att det rör sig om ett sexualbrott, och de som ägnar sig åt det är ännu mindre gemene man, vars skärpa eller intellekt oftast inte bör överskattas. Sexualmördare är oftast rätt så klantiga, och har inte skärpan eller intellektet att ägna sig åt sådant finlir som att minimera spåren.

Exempel: Ulf Olsson, Anders Eklund, Kristoffer Andersson, Ephrem Yohannes Tadele.

Hur som helst så vet vi ju var EM faktiskt har hittats. Tror inte att det beror på att GM:s avsaknad av överlevnadsinstinkt, utan känns hittills som en ganska typisk man som gör sig skyldig till sexualbrott mot en för honom obekant person.
Citera
2016-12-25, 21:49
Medlem
MrsLibras avatar
Så stackars EM är nu funnen..vilken vidrig värld...

Vet man hur långt det är från denna damm till campingen där "Sonny på moppen" bor? Är det en camping för socialt utsatta eller tillhör det normen i Danmark att campa loss i december?
Är det inte också så att vissa mördare kan tipsa polis falskt för att vara nära fallet. Tänker på att den där Sonny säger sig funnit kvinnokläder och brunfläckig(blod?) bh i svart sopsäck nära denna camping. Hur tänkte han isf när han struntade att lämna säcken till polisen och pep vidare på mopeden istället..?! För jag fick intrycket att det fyndet ska ha varit ett tag sedan.
Citera
2016-12-25, 21:50
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Försökte pinpointa dammen och tror jag hittat den efter bilden som media visar:

Bilden: https://goo.gl/IW4XDY
Google maps: https://goo.gl/6RqsD6

edit, nej, jag hade fel, men låter posten ligga kvar då säkert någon annan kan hitta platsen med denna utgångspunkten.
Här är en film från fyndplatsen:http://topnews.se/a00797-1234-forsvunna-emelie-meng-hittades-dod-i-ett-vattenhaal/.
Citera
2016-12-25, 21:50
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon lär ju blivit utsatt för sexuella övergrepp eftersom hennes blodiga bh låg i en sopsäck. Kan det finnas spår kvar i henne tro?

Är det fastställt att det var hennes kläder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in