Citat:
Ursprungligen postat av
Overkokt.Blomkal
Vill tror att det är hur de flesta som mördar du beskriver (om inte, projicerar jag bara).
Nu leker jag bara ö-människa, men det verkar vara ganska kvickt; kör man över en grävling/dyl. kör man inte direkt till nästa kust för att göra sig av med den. Sedan tycker jag att du inte ska underskatta gemene mans överlevnadsinstinkt.
Om man av någon anledning måste gömma grävlingen, så tror jag att de flesta skulle utan större problem skulle kunna åka många mil, och sedan lägga rätt många timmar på att elda upp den, gräva en
djup grop eller se till att sänka den riktigt ordentligt.
Den som mördar är inte riktigt gemene man. Det har inte framkommit hur EM dog, men jag skulle säga att väldigt mycket talar för att det rör sig om ett sexualbrott, och de som ägnar sig åt det är ännu mindre gemene man, vars skärpa eller intellekt oftast inte bör överskattas. Sexualmördare är oftast rätt så klantiga, och har inte skärpan eller intellektet att ägna sig åt sådant finlir som att minimera spåren.
Exempel: Ulf Olsson, Anders Eklund, Kristoffer Andersson, Ephrem Yohannes Tadele.
Hur som helst så vet vi ju var EM faktiskt har hittats. Tror inte att det beror på att GM:s avsaknad av överlevnadsinstinkt, utan känns hittills som en ganska typisk man som gör sig skyldig till sexualbrott mot en för honom obekant person.