2016-12-25, 21:17
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Själland är inte stort nog för vad?

Det "naturliga" är att ganska snabbt försöka göra sig av med kroppen. MGM har sannolikt koppling både till platsen där hon försvann och platsen där hon senare hittades.
Beror på vad man menar med naturligt. Du verkar vara inne på brottsplats = dumpningsplats, vilket säkert är vanligast och därmed kan kallas för naturligt. Tänkte på snäppet över (dock bara ett litet litet) där GM gjorde ett mer aktivt försök att försöka göra sig av med kroppen.
Citera
2016-12-25, 21:17
Moderator
blomvattnares avatar
Försvunna personer --> Aktuella brott och kriminalfall

Tillägg i rubrik: "hittad död".

/Moderator
Citera
2016-12-25, 21:18
Medlem
Turrluffs avatar
Uppfattar jag det rätt att hon hittats samma dag som familjen gått ut och vädjat om att få nyheter om henne p.g.a. juletider. Låter som ett konstigt sammanträffande. Känner rent spontant att någon måste vetat att flickan legat där hela tiden och fick till slut för dåligt samvete för att inte dela med sig av informationen.
Citera
2016-12-25, 21:20
Medlem
ArseneLupins avatar
Ekstrabladet: Politiet på pressemøde: Det ved vi nu om Emilies død
Citat:
Det ved vi nu
På baggrund af politiets pressemøde 20:30 opsummerer vi nedenfor, hvad vi ved indtil nu.
17-årige Emilie Meng, der har været forsvundet siden juli, er fundet død i en sø ved Regnemarks Bakke i Borup på Sjælland tæt ved afkørsel 34 på E20-motorvejen.
Politiet bekræfter, at Emilie Meng har været udsat for en forbrydelse, men vil ikke på nuværende tidspunkt gå i detaljer om, hvordan hun er dræbt.
Politiet fik klokken 15.39 Juleaftensdag en anmeldelse om, at en person havde fundet en død. Liget blev overført til Retsmedicinsk Institut, som har fastslået, at der er tale om den forsvundne teenager fra Korsør.
Undersøgelsen viser, at Emilie Meng formentlig har ligget i søen i flere måneder, og politiet arbejder derfor ud fra, at hun er blevet anbragt der kort tid efter sin forsvinden den 10. juli.
Den dengang 17-årige Emilie Meng forsvandt fra Korsør Station natten til 10. juli. Den unge pige havde forinden været på bytur med venner i Slagelse.
http://ekstrabladet.dk/112/politiet-paa-pressemoede-det-ved-vi-nu-om-emilies-doed/6466800
Citera
2016-12-25, 21:21
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Antagligen mest koppling till platsen där hon hittades eftersom den tydligen låg gömd på ett ställe dit folk inte vanligtvis går. De kommer nog hitta gärningsmannen rätt fort nu. Någon som känner till det området och har en bil som hen åker runt i klockan 04 på morgonen av en eller annan anledning. Man gömmer alltid en kropp på ställen man känner väl och är trygg på.

Jag har också på känn att gärningsmannen kan ha gjort bort sig i valet av dumpningsplats. Precis som någon annan redan påtalat har han förmodligen en koppling till båda platserna. Finns en god chans att de tar honom nu.
Citera
2016-12-25, 21:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Beror på vad man menar med naturligt. Du verkar vara inne på brottsplats = dumpningsplats, vilket säkert är vanligast och därmed kan kallas för naturligt. Tänkte på snäppet över (dock bara ett litet litet) där GM gjorde ett mer aktivt försök att försöka göra sig av med kroppen.

Med naturligt menar jag så som de flesta agerar. Inte vad som är mest rationellt. Det senare är inte så intressant, då det är ytterst få som gör sig av med en kropp är rationella på det viset.

Skulle tro att det för de allra flesta rent psykiskt är väldigt tungt att ha en mördad människa i bagageutrymmet eller baksätet, och därför vill man göra sig av med den så snabbt som möjligt. Det är inte som att hantera en död grävling.
Citera
2016-12-25, 21:23
Medlem
RonnyRasks avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/forsvunna-emilie-17-har-hittats-dod/

Hon hittades alltså i ett vattenhål och polisen rubricerar det som ett brott. Förhoppningsvis kommer detta mord att lösas.

Undrar vad som ledde fram till att hon hittades? Ett anonymt tips?
Citera
2016-12-25, 21:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask

Hon hittades alltså i ett vattenhål och polisen rubricerar det som ett brott. Förhoppningsvis kommer detta mord att lösas.

Vad jag fattat det så hittades hon av en privatperson.
Citera
2016-12-25, 21:26
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Antagligen mest koppling till platsen där hon hittades eftersom den tydligen låg gömd på ett ställe dit folk inte vanligtvis går. De kommer nog hitta gärningsmannen rätt fort nu. Någon som känner till det området och har en bil som hen åker runt i klockan 04 på morgonen av en eller annan anledning. Man gömmer alltid en kropp på ställen man känner väl och är trygg på.
Jag tror inte att det blir så lätt. Platsen har tydligen använts för att dumpa bilar, kassaskåp och annat, så uppenbarligen är den välkänd i undre världen.

Verkligen thriller/skräckfilmsfeeling där:

http://ekstrabladet.dk/112/mystisk-ligfund-i-vandhul-her-sikrer-efterforskerne-beviser/6466624
Citera
2016-12-25, 21:31
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
En man som bor nära fyndplatsen hade hittat en svart sopsäck med kvinnokläder i, bland annat en blodfläckad BH (bh med bruna fläckar). Men inte larmat polisen. Undrar var den säcken finns nu?

En säck med hennes kläder tyder även på att gärningsmannen antingen hade svarta sopsäckar i bilen eller bor nära dumpningsplatsen... lär ju finnas en hel del spår på kläderna i påsen.

Att bh:n var fläckad med blod tyder ju på att hon dessutom blev dödad på ett blodigt sätt...

"Tidningen Ekstrabladet har talat med 42-årige Sonny Thomsen, som bor på en campingplats i närheten av det ställe där kroppen hittades. Han säger att han för några månader sedan såg bortkastade damkläder i området.
– En dag när jag kom på min moped såg jag en svart säck som låg intill vägen, berättar Sonny Thomsen för Ekstrabladet.
– När jag kom närmre såg jag att det låg ett bylte med damkläder i säcken. Jag är helt säker på det för där fanns en brunfläckad behå.
Sonny Thomsen har förhörts av polisen men det finns inget besked huruvida hans iakttagelser anses vara till hjälp för utredningen."
Nu få vi hålla tummarna för att polisen hittar den där säcken med blodiga kläder.

Troligtvis kan det finnas blodspår i GM's bil. Hoppas att polisen kollar upp vilka bilar som sattes ut till försäljning tiden efter försvinnandet, för det finns en möjlighet att GM kan ha sålt den. Om det nu var hans egen som han använde. Kan ha varit firmabil eller lånebil också. För bil bör han ha haft.
Citera
2016-12-25, 21:35
Medlem
Försökte pinpointa dammen och tror jag hittat den efter bilden som media visar:

Bilden: https://goo.gl/IW4XDY
Google maps: https://goo.gl/6RqsD6

edit, nej, jag hade fel, men låter posten ligga kvar då säkert någon annan kan hitta platsen med denna utgångspunkten.
Senast redigerad av chrisemil 2016-12-25 kl. 21:37.
Citera
2016-12-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask

Det var en person som rastade sin hund som gjorde fyndet på julafton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in