2016-12-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Vad är enligt dig orsakerna till att det är "mycket troligt"?
Många som fått upp ögonen för aktien. Ett pipelineavtal kommer troligtvis undertecknas inom en snar framtid. Då lär det bli stort drag i aktien när det offentliggörs. Förväntningarna inför borresultat brukar höja kurserna.
Citera
2016-12-25, 02:20
Medlem
http://www.redeye.se/aktiebloggen/gs-sweden/aac-gomspace-det-varas-rymden
Citera
2016-12-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
http://www.redeye.se/aktiebloggen/gs-sweden/aac-gomspace-det-varas-rymden
Har själv läst om detta ämne, och det kommer indeed att skjutas upp väldigt många satelliter de kommande åren.

Svårt dock att veta om de svenska företagen kommer att vara med i täten.
Citera
2016-12-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big General
Har själv läst om detta ämne, och det kommer indeed att skjutas upp väldigt många satelliter de kommande åren.

Svårt dock att veta om de svenska företagen kommer att vara med i täten.

Det tror jag. Hoppas även på PM nästa vecka om Sirius. Från prospektet

"PM NÄSTA VECKA KANSKE OM SIRIUS ?

ÅAC Microtecs position I takt med att marknaden blir beroende av satellitdata ökar kraven på tillförlitlighet. De riktigt små satelliterna blir större och de stora satelliterna blir mindre. I denna ”sweetspot” har ÅAC Microtec en stark position. Vi har en gedigen erfarenhet från komplexa system och en teknisk plattform som möter upp till marknadens krav. Samtliga av Bolagets produkter genomgår en rigorös testprocedur som borgar för god kvalitet.

Kunder har under åren visat sitt förtroende för Bolaget genom att beställa våra produkter och tjänster för 250 Mkr. ÅAC har med denna kundbas byggt upp en leveranshistorik och ett mycket gott rykte på marknaden och vi har en stark referensbas med satelliter där ÅACs produkter används.
Vid årsskiftet 2016/2017 lanseras den nyutvecklade produktserien Sirius som består av moduler där vi fokuserar på hög tillförlitlighet och kapacitet samtidigt som de kan säljas till ett marknadsmässigt attraktivt pris och med god lönsamhet.

Vi har bland de främsta produkterna i världen inom två av satellitens huvuddelar; datahantering och kraft. Vår prestigeorder från amerikanska York Space Systems (York) är ett bevis på detta. York kommer att integrera ÅACs delsystem i satelliter till flera konstellationer. Vi har två plattormar: SPARC, som är en 6U satellit utvecklad genom ett bilateralt samarbete med Försvarets materielverk (FMV) och amerikanska Air Force Research Laboratory (AFRL), samt InnoSat som vi utvecklar till Rymdstyrelsen i ett konsortium tillsammans med OHB Sweden som prime. Båda plattformarna är utvecklade efter marknadens krav.

Vi har en mycket positiv framtid där vi med vårt breda kontaktnät, vår tekniska plattform och gedigna kompetens har en möjlighet att ta en ledande position på den starkt växande marknaden för småsatelliter.
Vår vision lyder:
ÅAC Microtec skapar framtidens satellitlösningar som möjliggör att miljontals människor dagligen får tillgång till data för ett bättre beslutsfattande och förbättrad kommunikation."
Citera
2016-12-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Jag rekommenderar alla att tanka hårt i Starbreeze. Nu i början av 2017 kommer aktien flyga i höjd.
Sanna mina ord.
Köp nu när ni kan och håva in storvinsten sen!

Och nu till den frågan som man inte ska behöva ställa efter att någon skrivit en rekommendation, men VARFÖR?
Citera
2017-01-02, 15:46
Medlem
Valfrids avatar
APPSPOTR känns riktigt het just nu. Köpte in mig föregående vecka och denna tror jag att man ska behålla.

Riktigt hög potential här anser jag.

http://www.redeye.se/aktiebloggen/appspotr/appspotr-hetaste-smabolagsnoteringen-i-ar
Citera
2017-01-02, 21:15
Medlem
dwylaftrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
APPSPOTR känns riktigt het just nu. Köpte in mig föregående vecka och denna tror jag att man ska behålla.

http://www.redeye.se/aktiebloggen/appspotr/appspotr-hetaste-smabolagsnoteringen-i-ar

Jag hade fingret på köpknappen när de skulle tecknas men kände mig alldeles för kluven för att teckna. Synd såklart att missa typ 200% ökning (6->18 kr) men aja, bara att gratulera de som vågade. Kanske hoppar in nästa gång det dalar, vi får se.
Citera
2017-01-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid

Den kommer falla som en sten när folk inser att det blir NE snart. Nyhetens behag och självklart beror stor del av hypen på att alla vill testa produkten nu när de nyligen blivit noterade.

Kan säkert gå bra hela veckan, men i det kommer en dag då det blir NE och då blir det mindre kul. Dessutom har företagsledningen en del att bevisa i min mening.
Citera
2017-01-03, 08:10
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Den kommer falla som en sten när folk inser att det blir NE snart. Nyhetens behag och självklart beror stor del av hypen på att alla vill testa produkten nu när de nyligen blivit noterade.

Kan säkert gå bra hela veckan, men i det kommer en dag då det blir NE och då blir det mindre kul. Dessutom har företagsledningen en del att bevisa i min mening.

Bolaget genomförde precis en emission i samband med noteringen. Men nästa år lär man ta in nytt kapital då marknadsplatsen för utvecklade skall lanseras.
Citera
2017-01-03, 11:03
Medlem
Veckans aktietips från mig även om det är tisdag: Orexo.
Ligger i en stigande trend efter en längre tids nedgång.
Citera
2017-01-03, 17:27
Medlem
Är det bra läge att sälja Traction B? Har 300kr i avkastning, haft aktien i två månader
Citera
2017-01-03, 19:36
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Och nu till den frågan som man inte ska behöva ställa efter att någon skrivit en rekommendation, men VARFÖR?

Är väl bara att läsa på om deras företag litegrann. Kommande släpp osv.

https://www.docdroid.net/JKeOaTq/analys-starbreeze-161222.pdf.html

Har redan dragit igång. Nu sen 2017 börjat har Starbreeze redan börjat öka riktigt fint precis som jag skrev tidigare i tråden.
Bara att invänta explosionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in