2014-01-29, 18:30
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Tror du på att det kommer ett bud så spelar väl ett par ören ingen roll? Uppköp kan gå fort. Köp för halva summan och snitta ner dig om kursen går ner svårare än så är det inte. Då tjänar du mer när det väl vänder.
Jag tycker bara det är dumt att köpa efter kraftig uppgång för i 9/10 fall går kursen ner och är man inte helt säker på vad som komma skall bör man nog inte stressa alltför mycket.

Jag har inga garantier för ett uppköp men tycker det indikerar mot något sådant.
Citera
2014-01-29, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag tycker bara det är dumt att köpa efter kraftig uppgång för i 9/10 fall går kursen ner och är man inte helt säker på vad som komma skall bör man nog inte stressa alltför mycket.

Jag har inga garantier för ett uppköp men tycker det indikerar mot något sådant.

Just därför ska du snitta ner dig då missar du inte nästa uppgång och får ännu större vinst för det här måste ju vara den 10e breakouten i Anoto. Men tänk om han drar mot 1 kr då sitter du där och ångrar dig när du skulle kunna haft halva insatsen och ändå tjänat pengar. Det är win win situation lita på mig.
Citera
2014-01-29, 20:59
Medlem
Hm släpper sin årsrapport nu i veckan. Vad tror ni?
Citera
2014-01-29, 21:03
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad

jag säger att den går ner till runt 270:-
sen vinter så dom har typ förlorat 1mån på det
Citera
2014-01-29, 21:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Ingen aning men rent statistiskt brukar det alltid haussas innan för att sedan gå ner. Dock tycker jag inte man ska spekulera i enskilda rapporter. H&M lär fortsätta uppåt i långa loppet, så att köpa på nån "dålig rapport" tycker jag är en ganska bra idé.
Citera
2014-01-29, 21:25
Medlem
Citat:

Kanon läge. Pga sen vinter osv kommer nog inte rapporten vara en jätte succé. Om akiten sjunker är det bara att lasta in.
Citera
2014-01-30, 00:17
Medlem
Jag tror på Nokia (idag 45,99 upp 1,95%). Nokia borde gå upp till minst samma nivå som Ericsson (idag 77,40 upp med 0,13%). Nokia kan komma att dela ut en massa pengar när de får betalt för mobildivisionen (rör sig om runt 50 Mrd). Sina patent säljer de inte till Microsoft. Så där har de också en bra inkomstkälla. Med nätverksdivisonen konkurrerar de mycket starkt med Ericsson. Har fått lika mycket nya affärer som Ericsson (tror jag, vet någon annan bättre?) Kart-och navigeringssystemet "Here" tror jag inte så mycket på. Men man vet aldrig...
Nokia gjorde rätt när de sålde mobildelen till Microsoft och fick behålla patenten
De kan t.o.m. om några år börja igen med mobiler. Det finns redan ett märke som heter Jolla som ägs av före detta Nokiagubbar, utbrytare från Nokia. Det har funnits diskussioner mellan dem två. Intressant är också att det inte varit några som helst nyheter om att Jolla skulle betalat något för Nokia patent.
Vad tycker ni?
Citera
2014-01-30, 05:36
Medlem
mattmas avatar
Chrontech Pharma kommer med sin rapport pa fredag.

Jag kollade precis igenom septembers rapport och jag tror vi kommer fa se riktigt positiva siffror fran 2013.

Vad tror ni?
Citera
2014-01-30, 09:49
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Just därför ska du snitta ner dig då missar du inte nästa uppgång och får ännu större vinst för det här måste ju vara den 10e breakouten i Anoto. Men tänk om han drar mot 1 kr då sitter du där och ångrar dig när du skulle kunna haft halva insatsen och ändå tjänat pengar. Det är win win situation lita på mig.
Fast nu fick jag ju rätt..

Alltid stora vinsthemtagningar efter större uppgångar och man är inte smart nånstans att stressa sig in när det alltid är på samma visa.
Citera
2014-01-30, 10:02
Medlem
zorb89s avatar
Anoto är fortfarande intressant.

Bankerna fortsätter köpa medan AVA/NON tradar på säljsidan.

Nu måste jag jobba.
Citera
2014-01-30, 11:07
Medlem
Håll koll på Thin Film Electronics (Thinfilm) imorgon fredag.

De presenterar då sin roadmap för trådlösa smarta etiketter till följd av deras köp av företaget Kovio och intåget i Silicon Valley där de öppnar NFC Innovation Center. Thinfilm är ledande inom Printed Electronics för Internet of Everything. Företagspresentation

Kl 10 sänds briefingen som webcast. Jag tror det blir spännande tittning och förhoppningsvis även kursutveckling. Hur som helst är detta enligt mig ett bolag för den långa portföljen.
Senast redigerad av StarSail 2014-01-30 kl. 11:15.
Citera
2014-01-30, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Fast nu fick jag ju rätt..

Alltid stora vinsthemtagningar efter större uppgångar och man är inte smart nånstans att stressa sig in när det alltid är på samma visa.

På vilket sätt har du fått rätt idag? Hur tjänar du pengar gubben? Sitta på sidlinjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in