2016-12-24, 13:35
  #11329
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Somliga nyliberaler påstår slemhog inte vill betala för sig.

Jodå! Sitter och undersöker marknaden i Spanien nu. Där är priserna nästan på dom nivåerna jag tycker är skäligt efter kraschen men är på väg uppåt nu. Överväger seriöst att investera i en lägenhet 1-2a där för 1.2-1.5 miljoner i ett populärt område , tydligen kan man tjäna 10-20000 euro/år på uthyrning och man kan åka ner 2 veckor i oktober sen och njuta varje år.

Lite skillnad statusmässigt och möjligheter att äga en fastighet i spanien jämfört med att investera i en 1:a i Huddinge miljonprogramområde för 2 miljoner nu

Tack för bruksvärdessystemet som är en bidragande orsak till jag kan spara mer pengar och skapa det liv jag vill.

God jul

Passa på att investera nu innan du drabbas av marknadshyra.
Håll ett vakande öga på Spanska statsekonomin, de ligger inte jättebra till.
Synd att köpa lägenhet i ett land som kan kollapsa snabbare än Sverige.

God Jul.
Citera
2016-12-24, 14:28
  #11330
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Passa på att investera nu innan du drabbas av marknadshyra.
Håll ett vakande öga på Spanska statsekonomin, de ligger inte jättebra till.
Synd att köpa lägenhet i ett land som kan kollapsa snabbare än Sverige.

God Jul.


Vad får du att tro marknadshyra på gamla beståndet kommer införas? Kommer aldrig hända, speciellt när dom kan renovera och få igenom saftiga hyreshöjningar redan på det som inte renoverats redan. Knappt det kommer införas på nyproduktion som redan idag har presumtiomshyra.

Skulle det ens införas flyttar jag till Norge eller Danmark, får 10 000 kr högre lön och 5000 kr dyrare hyra och tjänar mer pengar och köper billigt sen när bostadskraschen raserat sveriges bomarknad med 60-70% prisfall.
Citera
2016-12-24, 22:41
  #11331
Medlem
CliviaMiniatas avatar
När jag gick ut med hunden här i småstaden såg jag något konstigt. De har byggt ett helt hus på ett par veckor. På 2 veckor är huset klart, nu håller de på och lägger tegelpannor på taket. Det är färdigmålat och fönstren har glas.
Huset är en typ klubblokal och byggdes på en tomt där det hade stått ett hus för 30 årsedan.
Hur kan de bygga ett hus så fort? Samtidigt som det verkar omöjligt att bygga. Konstigt.
Citera
2016-12-25, 00:26
  #11332
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
När jag gick ut med hunden här i småstaden såg jag något konstigt. De har byggt ett helt hus på ett par veckor. På 2 veckor är huset klart, nu håller de på och lägger tegelpannor på taket. Det är färdigmålat och fönstren har glas.
Huset är en typ klubblokal och byggdes på en tomt där det hade stått ett hus för 30 årsedan.
Hur kan de bygga ett hus så fort? Samtidigt som det verkar omöjligt att bygga. Konstigt.

Huset är monteringsklart, dvs. i en fabrik byggs det mesta ihop.
Sedan transporteras det till platsen där en grund finns klart. Själva monteringen av det nästan färdiga huset är den lilla delen av bygget, inget konstigt alls.

Läs t.ex. på smalandsvillan.se hur det går till.
Citera
2016-12-25, 09:23
  #11333
Medlem
slemhogs avatar
Satt och fundera på en sak ang nyliberalernas ideer om riktade bostadsbidrag till fattiga.

Hur ska det gå till? Låt säga man går på soc, akassa eller är deltidsanställd på något skitjobb, då ska man alltså få stora bostadsbidrag så man kan bo kvar i sin lgh är ideér från Kurt-sune, Assar lindbäck mfl

Om man sen skaffar heltidsjobb tex ett okvalificeratar butiksjobb, då ska man bli av med bostadsbidragen och betala tusentals kronor mer i marknadshyra!

På vilket sätt kommer det göra folk vill gå från bidrag till arbete då? Man kommer ju inte tjäna mycket alls då att gå upp på ett heltidsjobb när man får så mycket högre boendekostnader, dessutom kostar resor till jobbet och lunchresturanger till och från mycket cash.

Skulle det inte löna sig att arbeta eh?! Det ska löna sig att utbilda sig?! Var det inte högerns parolller. Det gäller inte i detta fall för det påverkar inte kurt-sune och alpha där han skiter i fattiga som ska va på botten hela livet, bo i ruckel och lägre standard om dom vill bo billigt.

I ett samhälle med kurt-sunes bomarknad ser vi ingenting av att det kommer löna sig att arbeta iaf, inte för dom som bor i hyresrätt, är arbetarklass, medelklass eller unga och blir belönade med hyrespåslag på 5000 kr när dom går till heltidsjobb.

Vi kommer se markant minskad konsumtion också då arbetarklassen driver konsumtionen och konjunkturen i betydligt högre utsträckning än övre medelklass som sparar sitt överskott på aktier.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-25 kl. 09:28.
Citera
2016-12-25, 09:58
  #11334
Medlem
slemhogs avatar
Här har dom krämat upp hyran över 2000 kr/mån till 7200 som en nyproducerad icke lyhörd lgh byggd år 2005-2006 med socialdemokratiska subventioner kostar i månaden nu.

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=128447

"Varje lägenhet utrustas med nytt kök, kyl/frys, diskmaskin och mikrovågsugn. Nya parkettgolv i kök, hall, sovrum och vardagsrum. Hall, sovrum och vardagsrum är helmålade. Nytt badrum med duschplats och förberedelse för tvättmaskin samt ny handdukstork som dels är ansluten till fastighetens värmesystem samt dels värms med elpatron (debiteras då hyresgästens hushållsel). Komfortvärmeslingor ställs in i badrumsgolvet (förbrukning via hyresgästens hushållsel). "


Parkettgolv i alla rum, varför? Laminat räcker och ser lika snyggt ut och håller bättre. Laminat är en stor uppgradering mot dom sunkiga plastmattorna som ligger i dom flesta hyresrätter. Parkettgolv o kök är även det dummaste man kan ha med all fukt och vatten som droppar på golvet. Fick tejpa flera plankor i mitt kök för plankorna börjar lyfta i fogarna lite efter 1 år bara. I kök har man klinkers närmaste diskbänken åtminstone eller helst hela köket.

Värmeslingor i badrum, varför? Totalt onödigt som man inte använder

handukstork, varför? Totalt onödigt, har min avstängd.

Dusch istället för badkar jämt, varför?

ELpatron till värme, varför?

Svar: Onödig lyx så dom får kräma upp hyran mycket mer och elpatroner så hyresgästen får betala en del av värmen som överstiger 16 grader säkert. Dom sliter även ut badkaren så dom inte ska få betala dyra bad 15-20 kr /badpass åt hyresgästen längre = Hyresvärden gör feta vinster på hyresgästers bekostnad.

Här är vad motsvarande borätt kostar i samma område:
http://www.hemnet.se/salda/bostadsratt-2rum-vallingby-stockholms-kommun-jamtlandsgatan-150,-4tr-614502

nettokostnad: 4500 kr+ amortering. Bostadsrättsinnehavaren tjänar 2700 kr/mån att köpa motsvarande lägenhet och får andra förmåner. Totalt orättfärdigt mot dom som inte har kapital. Dessutom krävs det en lön på 33000 brutto också för att få lån. Varken hyra eller köpa kan man göra nu ifall man tjänar medellön i förorten vällingby haha.

Jag kunde hyrt denna lgh som kostade 4700 i hyra innan, renoverat den själv för 15000-18000 kr istället för slanta upp 26000 kr /år mer i hyra livet ut.

Det krävs även en 30 000 kr/mån lön för att hyra en liten 2:a från 50-talet i förorten, helt bisarrt! Man ska inte kunna bo längre som arbetare och alla som jobbar på vanliga butiksjobb, chaufförer, lager, städare, tekniker av olika slag och bilmekaniker. Inte ens en polisman har råd att hyra denna lilla 2:a. Tydligen ska polismän och lägre medelklass bo i en 1:a och ha sängen brevid soffan som en 20 -årig pundare.

I min bok är minimum att bo en lägenhet i denna storlek när man är över 28-30 år gammal så man har ett sovrum och kan ha dataplats och eventuell plats för en hund, katt, träningsbänk eller kunna hänga upp tvätt på tvättställning och fullstora möbler. Det får man inte plats med i en 1:a på 37 m2.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-25 kl. 10:33.
Citera
2016-12-25, 10:19
  #11335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Somliga nyliberaler påstår slemhog inte vill betala för sig.
Vi bara uppmärksammar för dig, vad du själv skriver. (Din förmåga till konsekvensanalys och självkännedom är inte den bästa, om man säger så).

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
tydligen kan man tjäna 10-20000 euro/år på uthyrning och man kan åka ner 2 veckor i oktober sen och njuta varje år.
Hm, det nyliberala svinet slemhog tänker tydligen girigt utnyttja marknadshyran i Spanien och vara utsugare. Lär inte vara någon här som är förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Lite skillnad statusmässigt och möjligheter att äga en fastighet i spanien jämfört med att investera i en 1:a i Huddinge miljonprogramområde för 2 miljoner nu
Det nyliberala svinet slemhog är tydligen ovillig att betala lönerna till svenska byggjobbare som facket "rättvist förhandlat till sig".

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Tack för bruksvärdessystemet som är en bidragande orsak till jag kan spara mer pengar och skapa det liv jag vill.
Vi får aldrig svar på varför bruksvärdeskramaren slemhog inte vill använda sina sparade pengar till att bygga hyresbostäder i Sverige och hyra ut till bruksvärdeshyra.

Men nu får vi höra att slemhog vill investera i bostäder i Spanien och där vara utsugare och snika till sig vinst på uthyrning.
Tydligen är det så att "socialisten" slemhog vill se vinst för att investera i hyresbostäder.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Vad får du att tro marknadshyra på gamla beståndet kommer införas? Kommer aldrig hända, speciellt när dom kan renovera och få igenom saftiga hyreshöjningar redan på det som inte renoverats redan. Knappt det kommer införas på nyproduktion som redan idag har presumtiomshyra.
Ska man ha någon produktion av hyresbostäder behöver Fastighetsbolagen gå runt. Ni bruksvärdeskramare vill ju inte bygga hyreshus när ni inte får någon vinst.

HGF hittade på presumtionshyra för att kunna ha kvar sina jobb. (Till priset av att fortsätta skada landet).

Vad nästa steg blir, och när det kommer, vill jag låta vara osagt. Men att låta hyran justeras mer fritt när hyresgästerna flyttar kan vara ett steg. Då påverkas inte hyresnivån under hyrestiden, annat än marginellt. Och HGF potentaterna får ha kvar sina jobb. Men bostadsköerna lär i det närmaste upphöra då. Och då försvinner en av de värre skadeverkningarna på Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Skulle det ens införas flyttar jag till Norge eller Danmark, får 10 000 kr högre lön och 5000 kr dyrare hyra och tjänar mer pengar och köper billigt sen när bostadskraschen raserat sveriges bomarknad med 60-70% prisfall.
Du har ju provat det med att flytta med bristande framgång.

Men du skulle ju kunna flytta till Venezuela. Och skriva rapporter därifrån hur fint det fungerar i ett socialistiskt land.
Citera
2016-12-25, 10:42
  #11336
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Vi bara uppmärksammar för dig, vad du själv skriver. (Din förmåga till konsekvensanalys och självkännedom är inte den bästa, om man säger så).


Hm, det nyliberala svinet slemhog tänker tydligen girigt utnyttja marknadshyran i Spanien och vara utsugare. Lär inte vara någon här som är förvånad.


Det nyliberala svinet slemhog är tydligen ovillig att betala lönerna till svenska byggjobbare som facket "rättvist förhandlat till sig".


Vi får aldrig svar på varför bruksvärdeskramaren slemhog inte vill använda sina sparade pengar till att bygga hyresbostäder i Sverige och hyra ut till bruksvärdeshyra.

Men nu får vi höra att slemhog vill investera i bostäder i Spanien och där vara utsugare och snika till sig vinst på uthyrning.
Tydligen är det så att "socialisten" slemhog vill se vinst för att investera i hyresbostäder.


Ska man ha någon produktion av hyresbostäder behöver Fastighetsbolagen gå runt. Ni bruksvärdeskramare vill ju inte bygga hyreshus när ni inte får någon vinst.

HGF hittade på presumtionshyra för att kunna ha kvar sina jobb. (Till priset av att fortsätta skada landet).

Vad nästa steg blir, och när det kommer, vill jag låta vara osagt. Men att låta hyran justeras mer fritt när hyresgästerna flyttar kan vara ett steg. Då påverkas inte hyresnivån under hyrestiden, annat än marginellt. Och HGF potentaterna får ha kvar sina jobb. Men bostadsköerna lär i det närmaste upphöra då. Och då försvinner en av de värre skadeverkningarna på Sverige.


Du har ju provat det med att flytta med bristande framgång.

Men du skulle ju kunna flytta till Venezuela. Och skriva rapporter därifrån hur fint det fungerar i ett socialistiskt land.

Du klippte bort mitt inlägg som visar klart och tydligt att jag betalar vad saker kostar enligt mina värderingar, det gäller inte dagens svenska marknad som du blåst upp med din felaktiga politiska värderingar.

Du vet om att hyresgästernas rättigheter är lika starka i Spanien som i Sverige ungefär? Dessutom ska jag hyra ut till bruksvärdeshyra så jag får mer beläggning.
Det är även skillnad på hyra ut semesterbostad 1 vecka jämfört med permament bostad för arbetarklassen eller bidragstagare.
Jag har inget emot marknadshyror på hotellrum, semesterbostäder eller tillfälliga boenden under 1 vecka då jag tror på en fri marknad och 100% konkurrens i producentledet i sektorer som man kan välja bort och är mindre viktiga sekundära behov, det är saker man kan välja bort och göra andra saker om man så vill som passar ens plånbok bättre, men har alla råd att tillfälligt hyra ett lyxigt hotellrum genom att spara. Och spara kan man göra med bruksvärdeshyror och får en hög bostadskvalitet med rättigheter och inflytande!

Och du får dra på dig glajjorna din paragrafryttande siffernisse då jag nyligen kritiserade byggnads och deras höga löner. På något sätt lyckas du vrida och vända det att slemhog är en egoist, när det bara är sunt förnuft att en hantverkare inte borde tjäna mer än genomsnittlig arbetarlön på 162 kr/tim. En löntagare lever ett bra liv med stora sparmöjligheter som ensamboende på den lönen, ja om det inte är nyliberala marknadshyror dom betalar vill säga!

Jag tror alla här i tråden som är mina gelikar med samma åsikter hellre vill hyra en hyresfastighet med låga avkastningskrav och i fräsch standard eller en semesterbostad av den tillmötesgående, trevlige och självuppoffrande slemhog än att hyra en renoverad sopstation till ockerhyra av dom nyliberala snikna svinen Kurt-sune eller Alpha.

Jag kommer tillbaka sen när jag gjort vinster i Spanien och bobubblan kraschat och investerar i svenska hyres och bostadsfastigheter

Då har vi boxat in kärringen alpha in i hörnet igen, hur ska han kontra?
Alpha påminner lite om linus på linjen med pms humör när han får betala skatt och inte får igenom marknadshyror trots 10-20-30 års försök. Han börjar även kalla slemhog svin pga av avundsjuka när han ska investera i lyxboenden i utlandet. Alla gnidna bortskämda moderater jag känt från akademikerhem har börjat göra det när jag tagit mig upp i livet och går om dessa lågpresterarande curlingbarn som fått tom första foten i kontorskarriären genom MORSAN tillskillnad från slemhog.

"Alla andra blev glada när dom fick lönekuvert, utom alpha, han fick inte tillräckligt med lön efter skatt till sin lyxbåtoffert"
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-25 kl. 11:15.
Citera
2016-12-25, 11:41
  #11337
Medlem
Jag vet inte om detta är den rätta tråden att diskutera det som jag vill ta upp, men jag har sökt i Flashback och hittar ingen bättre tråd. Hänvisa mig gärna vidare, den som vill.

Det säljs tomter utanför Stockholm på ett helt nytt sätt idag. Man bildar små bostadsrärrsföreningar (det måste var minsr tre medlemmar vad jag hört), bygger kanske ett parhus plus ett attefallshus och säljer då istället paketet som bostadsrätter. Och tjänar en hel del mer pengar på det sättet.

För- och nackdelar? Var får man tag i en sådan BR? Jag har inte sett någon annons. Och hur är upplägget - ska man in med massa pengar innan huset ens är byggt?

Någon som känner till något om detta? Var kan jag hitta info om hur det fungerar?
Citera
2016-12-25, 12:17
  #11338
Medlem
slemhogs avatar
Dr Carnegie fastighetsbolag renoverar i Jordbro, ett fastighetsbolag som bär namn efter den värsta psykopatiske kapitalisten under nästan 200 år.

Här är deras renoveringar:

7800 kr i hyra för en 2:a i invandrarghettot Jordbro, ett av dom mest deprimerande skitområden i hela Stockholm med massa pundare långt ut från stan där ingen arbetare ens vill bo.

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=128420

Renoveringen är i det stora hela skit som man inte vill betala 30 000 kr/år för, folierad furu från jysk bäddlager som köksstommar som håller i 5 år max och sen kommer dom säga hyresgästen är skyldig till förstörelsen och därmed ska återställa ett nytt kök åt dom, inte ens inbyggnadsspis eller en ekbänkskiva som kostar 650 kr på hornbach orkar dom sätta in. Istället får man folierad spånskiva till bänkskiva precis som år 1973. Plastmatta i köket
, ingen rostfrikyl och frys. Man ser allt är lågbudget men hyran har dom höjt 30 000 kr/år.
Badrummet är däremot helt ok.

Detta skit i jordbro duger inte åt Slemhog iallafall och inget han betalar för.



Här är Vdn: http://www.dcarnegie.se/wp-content/uploads/2016/02/ulf-683x1024.jpg

Man ser på denna mans ansiktsdrag och breda ansikte att han är aggresiv och mer psykopatiskt lagd av naturen. Finns forskning som visar att har man kort vertikalt avstånd mellan överläpp och ögonbryn men desto bredare ansikte där i det området mellan kindbenen yttersta punkter där är man mer aggresiv, hänsynslös och psykopat.
Man ska inte ha såna här mobbarfigurer som chefer och som suger ut maktlösa hyresgäster.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/d-carnegie-o-co-ingen-ska-tvingas-flytta


En protestlista med hundratals namn hade samlats in för att överlämnas till D Carnegie o Co under torsdagen. Men det gick inte – fastighetsbolaget valde att stänga ner kontoret.

– När vi utmålas som skurkar så blir stämningen mot oss inte så vänlig. Någon kastade sten mot oss i veckan. Vi valde att stänga av arbetsmiljöskäl. Vi upplevde demonstrationen som obehaglig, säger Ulf Nilsson,

Är man rädd för sina egna hyresgäster?

– Ja, det skulle man kunna tänka sig att man är om man blir utmålad som en skurk och det står hundra arga människor utanför. Då blir alla rädda.



Haha dom skrupellösa psykopaterna vill alltid suga ut negern och blatten som slavarbetskraft och ockra dom. Det har dessa kapitalister gjort i hundratals år. Det är lite skönt se blattens aggresivitet ger dom tillbaka iaf och kastar sten mot psykopat Uffe.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-25 kl. 12:32.
Citera
2016-12-25, 12:33
  #11339
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Dr Carnegie fastighetsbolag renoverar i Jordbro, ett fastighetsbolag som bär namn efter den värsta psykopatiske kapitalisten under nästan 200 år.

Här är deras renoveringar:

7800 kr i hyra för en 2:a i invandrarghettot Jordbro, ett av dom mest deprimerande skitområden i hela Stockholm med massa pundare långt ut från stan där ingen arbetare ens vill bo.

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=128420

Renoveringen är i det stora hela skit som man inte vill betala 30 000 kr/år för, folierad furu från jysk bäddlager som köksstommar som håller i 5 år max och sen kommer dom säga hyresgästen är skyldig till förstörelsen och därmed ska återställa ett nytt kök åt dom, inte ens inbyggnadsspis eller en ekbänkskiva som kostar 650 kr på hornbach orkar dom sätta in. Istället får man folierad spånskiva till bänkskiva precis som år 1973. Plastmatta i köket
, ingen rostfrikyl och frys. Man ser allt är lågbudget men hyran har dom höjt 30 000 kr/år.
Badrummet är däremot helt ok.

Detta skit i jordbro duger inte åt Slemhog iallafall och inget han betalar för.



Här är Vdn: http://www.dcarnegie.se/wp-content/uploads/2016/02/ulf-683x1024.jpg

Man ser på denna mans ansiktsdrag och breda ansikte att han är aggresiv och mer psykopatiskt lagd av naturen. Finns forskning som visar att har man kort vertikalt avstånd mellan överläpp och ögonbryn men desto bredare ansikte där i det området mellan kindbenen yttersta punkter där är man mer aggresiv, hänsynslös och psykopat.
Man ska inte ha såna här mobbarfigurer som chefer och som suger ut maktlösa hyresgäster.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/d-carnegie-o-co-ingen-ska-tvingas-flytta

Carnegie ett av få fastighetsbolag som gör rejäl vinst, första 3 kvartalen i år 30% rörelsemarginal.
Läser man deras årsredovisningar så har de en tydlig fokus på att renovera 50-60 år gamla fastigheter. Ju billigare renoveringar ju större vinst.
Sedan är det upp till varje hyresgäst att avgöra om man vill bo i dessa lägenheter eller inte.

Har hört att Carnegie skall köpa upp Slemhogs fastighet.
Citera
2016-12-25, 12:36
  #11340
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Carnegie ett av få fastighetsbolag som gör rejäl vinst, första 3 kvartalen i år 30% rörelsemarginal.
Läser man deras årsredovisningar så har de en tydlig fokus på att renovera 50-60 år gamla fastigheter. Ju billigare renoveringar ju större vinst.
Sedan är det upp till varje hyresgäst att avgöra om man vill bo i dessa lägenheter eller inte.

Har hört att Carnegie skall köpa upp Slemhogs fastighet.


Nej det är ju inte det, folk måste bo(där det finns jobb eller där man har sina rötter) och det är det mest primära behovet man har i livet.
Det är därför man ser den som står som första sökande på denna junk lägenhet har kötid med 7-8 år.
Hade allmänyttan skövlat södertörns skogar som borde göras och byggt 100 000 sabo kombohus och hyresradhus som dom gjorde på 80-talet med lägre hyra än detta i mycket finare miljöer så hade dr carnegie inte kunnat hyra ut dessa lägenheter nu.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-25 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in