2016-12-25, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns inget blodtörstigt i att skjuta vilt, stort som smått, lagligt. Lika lite som det är att dra upp fisken från älven eller sjön. Eller ha fårfarm eller kaniner?

Vilken verklighet lever du i?

Nu har du spetsat glöggen

Tror ej du citerade rätt person?
Citera
2016-12-25, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nu har du spetsat glöggen

Tror ej du citerade rätt person?

Utan att ha spetsat någon glögg eller annat var det avsett för Marre1976. Men jag höll med den föregående talare.
Citera
2016-12-25, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Enligt TV4 så hävdar nu polisen att man är säkra på att man har rätt GM anhållen.
Även om man inte är helt tydlig med sin information så hävdar man koppling till blodet som man
funnit på brottsplatsen.
Utgår från att man är klar med DNA-analysen.
DNA-analys klar samma dygn som misstänkt GM greps? Utan någon som helst kunskap i fallet kan jag i alla fall konstatera att det på julaftonen rapporterades i allmänna medier att någon gripits som misstänkt. Finns här något som knyter den misstänkte till morden så bör det rimligtvis vara annat än DNA, t ex annan teknisk bevisning eller indicier.
Citera
2016-12-25, 06:13
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
DNA-analys klar samma dygn som misstänkt GM greps? Utan någon som helst kunskap i fallet kan jag i alla fall konstatera att det på julaftonen rapporterades i allmänna medier att någon gripits som misstänkt. Finns här något som knyter den misstänkte till morden så bör det rimligtvis vara annat än DNA, t ex annan teknisk bevisning eller indicier.

Han hade prylar på sig som gick att knyta till brottsplatsen
Citera
2016-12-25, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smas58
Varför tror du inte det?

Som jag känner honom så kan jag bara inte förstå vad som kan ha gått så fel. Vad som drev honom till att begå ett dubbelmord. Ofattbart.
Citera
2016-12-25, 08:49
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski

De har säkert kollat blodgrupp och RH-faktor och ser att blodet är samma i skogen som MGM har, samt att de kollat blod på S.P:s kläder och det blodgruppsmässigt och även RH-faktor stämmer med offrens blodgrupper.
Så tror jag, det är ingen DNA-analys men en kombination av tre olika personers blod i det hela, som stämmer ökar ju sannolikheten att det är han.

Så här skrev ju KomissarieBeck
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Enligt TV4 så hävdar nu polisen att man är säkra på att man har rätt GM anhållen.
Även om man inte är helt tydlig med sin information så hävdar man koppling till blodet som man
funnit på brottsplatsen.
Utgår från att man är klar med DNA-analysen.
Senast redigerad av Referenshumla 2016-12-25 kl. 08:52. Anledning: Fel bokstäver i ord.
Citera
2016-12-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ja då klarar han sig med några år i Säter sen är det fri led igen tyvärr.
Tycker pappans metoder mot oskyldiga djur passar bättre till den odågan.
Ja tänk va mycket oskyldiga djur som dör dagligen i naturen😂
Naturen är inte naturlig enligt dig.
Du skulle vara med när vi avlivar älgar som är fulla av var i baklåren efter vargbett.
Det sipprar ut illaluktande vätska ur hål efter tänder.
När ska såna som dig förstå att världen är hård och rå och detta är helt naturligt.
Det enda onaturliga i världen är din urbaniserade,förvirrade världsbild.
Tänk om du hade fötts som ett lejon istället😄
Såna som dig skulle skickas på överlevnadsläger med Bear Grylls.
Citera
2016-12-25, 09:04
Medlem
Marre1976s avatar
Skriver man som pappa så här på sin FB:

Hur faan kan dom låta kuskar och startpersonal på jägersro leva ..??? Det är omsättning på över 80 miljoner och har en jävla massa arschlen som ska ansvara för att det ska gå rätt till 😲😈 å sen är det barStefan Möllerer som vinner 😃

Samt brutalt slaktar djur och skryter om det på FB så tycker iaf jag att barnen inte har en trygg och stabil uppväxt i hemmet. Med facit i hand så ser vi hur det gick, sonen på psyket samt avslutar med att slakta han oxå. Mycket tragiskt.

I MENA länderna halalslaktar man djuren och det utövas i stor utsträckning av befolkningen där.
Som jag sa, barn gör inte som föräldrar säger åt dem att göra för barn gör som föräldrarna gör....

Vila i frid stackars pensionärer.
Citera
2016-12-25, 09:53
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:

Hur faan kan dom låta kuskar och startpersonal på jägersro leva ..??? Det är omsättning på över 80 miljoner och har en jävla massa arschlen som ska ansvara för att det ska gå rätt till 😲😈 å sen är det barStefan Möllerer som vinner 😃

Samt brutalt slaktar djur och skryter om det på FB så tycker iaf jag att barnen inte har en trygg och stabil uppväxt i hemmet. Med facit i hand så ser vi hur det gick, sonen på psyket samt avslutar med att slakta han oxå. Mycket tragiskt.

I MENA länderna halalslaktar man djuren och det utövas i stor utsträckning av befolkningen där.
Som jag sa, barn gör inte som föräldrar säger åt dem att göra för barn gör som föräldrarna gör....

Haha men snälla, så om man slaktar djur så finns det risk för att man blir en dubbelmördare?
Dummaste inlägget på flashback på länge.
Citera
2016-12-25, 10:02
Medlem
Citat:

Med tanke på hur många som jagar i Sverige och övriga världen så har vi alltså mängder med presumtiva mördare bland deras barn?
Under min uppväxt så har det hängt flådda rådjur i garaget var och varannan helg samt att jag sett min far både skjuta och stycka många ggr.
Jag själv har dock inte tagit jägarexamen..jag har inte ens slagit någon på käften..på fyllan...när nån förtjänat det.
Citera
2016-12-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Som jag känner honom så kan jag bara inte förstå vad som kan ha gått så fel. Vad som drev honom till att begå ett dubbelmord. Ofattbart.

Har personen som du beskriver här akut uppsökt psyket och varit inlagd nyligen?
Tidigare begått några brott?
Använder droger?
Citera
2016-12-25, 11:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
De har säkert kollat blodgrupp och RH-faktor och ser att blodet är samma i skogen som MGM har, samt att de kollat blod på S.P:s kläder och det blodgruppsmässigt och även RH-faktor stämmer med offrens blodgrupper.
Så tror jag, det är ingen DNA-analys men en kombination av tre olika personers blod i det hela, som stämmer ökar ju sannolikheten att det är han.

Så här skrev ju KomissarieBeck

Det var skrivet i någon länkad artikel att man även har hittat gods från husen längs med flyktvägen genom skogen.
Sedan så tror jag att brottsplatserna antagligen var nedlusade med fingeravtryck och att binda någon med hjälp av detta tar säkert inte många minuter med dagens kommunikationstekniker.
Den här gossen har nog bundits till brottsplatserna innan polisen hann skicka iväg proverna till NFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in