2016-12-24, 20:41
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Men inte slaktat oskyldiga människor ??
Jo. Det också.
Citera
2016-12-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ja helt rätt!

Och mördaren skall slaktas av sin pappa.................

Han skall dömas för morden enligt vårt rättssystem
Citera
2016-12-24, 20:56
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han skall dömas för morden enligt vårt rättssystem

Ja då klarar han sig med några år i Säter sen är det fri led igen tyvärr.
Tycker pappans metoder mot oskyldiga djur passar bättre till den odågan.
Citera
2016-12-24, 21:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att han säger "främling" betyder inte att han avser en person med explicit svenskt (eller osvenskt, som en del andra i tråden menar) utseende. Han hade antagligen lika gärna kunnat säga "obekant", "okänd" eller något annat.

Så, just att MGM kallas för "främling" kan man alltså inte dra några slutsatser av, för den som har en sådan fixering.

Que? Främlingsfientlighet ÄR att okända inte automatiskt åtnjuter förtroende innan de visat vilka de är och vad de går för. Främlingsskepsis vore kanske ett bättre uttryck i och för sig.

Främlingsfientlighet, förstått som en social karantän, för okända är en rimlig och evolutionärt framväxt åtgärd mot kringströvande rovdjur. Risken för att någon okänd är ett rovdjur ökar med det etniska avståndet, helt enkelt därför att det är psykologiskt lättare att bete sig som ett rovdjur mot etniskt mera avlägsna bytesdjur.

Så polisens uttalande ÄR främlingsfientliga. Inkluderat i den gängse betydelsen med ett etniskt avstånd mellan migrerande okänd och bofasta. Tack och lov vågar polisen vara det. Även om det då visar sig vara fel när det gäller just denna GM.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-12-24 kl. 21:08.
Citera
2016-12-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ja då klarar han sig med några år i Säter sen är det fri led igen tyvärr.
Tycker pappans metoder mot oskyldiga djur passar bättre till den odågan.

Trots allt ligger rättssystemet i Norden i topp bland Alla Världens länder. År efter år.

Lagar har ändrats det är rätt svårt att kvalificera sig till rättspsykiatrisk vård. I allmänhet medför det längre straff.
Citera
2016-12-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Mannen som blev mördad, som försökte hjälpa kvinnan,
han ska ha en HJÄLTES begravning! Han hade kunnat nöja sig med att bara ringa polisen,
och stänga in sig på toaletten eller nåt (gömma sig),
men i själva verket så försöker han hjälpa den här hjälplösa kvinnan som håller på att bli knivhuggen (eller liknande)

Han ska fan hyllas i media!
ja- det är helt rätt- civilkurage och gentlemanna takter visade mannen,skriv ut hans namn.
Visst ska han uppmärksammas.
Citera
2016-12-24, 21:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Que? Främlingsfientlighet ÄR att okända inte automatiskt åtnjuter förtroende innan de visat vilka de är och vad de går för. Främlingsskepsis vore kanske ett bättre uttryck i och för sig.

Främlingsfientlighet, förstått som en social karantän, för okända är en rimlig och evolutionärt framväxt åtgärd mot kringströvande rovdjur. Risken för att någon okänd är ett rovdjur ökar med det etniska avståndet, helt enkelt därför att det är psykologiskt lättare att bete sig som ett rovdjur mot etniskt mera avlägsna bytesdjur.

Så polisens uttalande ÄR främlingsfientliga. Inkluderat i den gängse betydelsen med ett etniskt avstånd mellan migrerande okänd och bofasta. Tack och lov vågar polisen vara det. Även om det då visar sig vara fel när det gäller just denna GM.

Vet inte vad du pratar om, rovdjur, evolutionen och främlingsfientlighet? Ok.

Min poäng var att vad polisen som uttalat sig med all säkerhet menar att MGM är främling till BO, är främling i bemärkelsen obekant. Så vi kan utifrån det inte dra några slutsatser om MGM:s födelseland. Däremot finns det andra omständigheter som tyder på att MGM är född i Sverige.

Återigen har jag svårt att förstå relevansen i detta, men om man är fixerad i var GM är född så är det väl ändå bra om rätt blir rätt.
Citera
2016-12-24, 21:41
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bla bla bla

Så, just att MGM kallas för "främling" kan man alltså inte dra några slutsatser av, för den som har en sådan fixering.

Jo för det är precis det man kan lille vän. Det är nämligen så PK-hysteriskt idag att ingen PK-snut vid sina sinnens fulla bruk skulle komma på tanken att kalla en MGM för "främling" om han vet att denna har utländsk bakgrund. Så att man nu benämner denna som just "främling" får mig att bli nästan helt säker på att det handlar om en etnisk svensk GM.
Citera
2016-12-24, 21:47
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Klart att pappan inte direkt har med morden/slakten att göra. Självklart.

Men i denna familj har barnen växt upp med en blodtörstig pappa, har slaktar en söt vit kanin och hänger upp framför sig när ngn annan tar en bild till FB. Barnen ser oxå detta.
Han poserar gladeligen framför egenhändigt dödade/slaktade div djur på bilder..

Barn gör inte som föräldrar säger åt dem att göra, nej barn gör som sina föräldrar gör!!!!

Ta några ex: Prästens son ser det som naturligt att gå till kyrkan på söndagar, bagarens son ser det som naturligt att pappa pratar om bullar och bakar hemma, snickarens son ser det som naturligt att pappa snickrar hemma mm mm

tragiskt..
Jag håller med dig. Jag får inte heller några bra vibbar av gubbfan, det är en sak att jaga men den fan verkar vara sadist av det man ser på FB. Det är nåt väldigt fel i den familjen och det är klart att det kan ha påverkat ungen. Och är det som vi tror så har vi liksom facit nu, vare sig några gillar det eller inte.

PS. Jag är för jakt, inte emot, bara för att förtydliga
Citera
2016-12-24, 21:56
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillefilosof
Borde inte sådan information vara sekretessbelagd?

Men jag glömmer bort att i incestkommunen Hudiksvall så gäller inga regler.

Polisen i Hudiksvall ger sekretessbelagd information om mig till min bror i Skåne utan att fråga mig om tillåtelse. Hudiksvallspolisen har antagligen otillåtna bevis mot GM men måste väl få tid att plantera "giltiga" bevis först..... ?

Nu är jag inte helt säker på att jag förstår vad Du menar.
Den informationen kan ju komma från GM personligen som han har berättat.

Generellt så gäller ju få regler för polisen i samband med en mordutredning och framför allt då det handlar om dubbelmord.
Naturligtvis kan man tycka att det är olyckligt att informationen kommer ut i media men som sagt hur den har hamnat där kan vi ju bara spekulera i....
Citera
2016-12-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Äpplet faller inte långt från trädet...

Det är klart gubben har en del i sin avkomma.
Citera
2016-12-24, 22:04
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Jag håller med dig. Jag får inte heller några bra vibbar av gubbfan, det är en sak att jaga men den fan verkar vara sadist av det man ser på FB. Det är nåt väldigt fel i den familjen och det är klart att det kan ha påverkat ungen. Och är det som vi tror så har vi liksom facit nu, vare sig några gillar det eller inte.

PS. Jag är för jakt, inte emot, bara för att förtydliga

Otrevligt utdrag från pappans FB :

Hur faan kan dom låta kuskar och startpersonal på jägersro leva ..??? Det är omsättning på över 80 miljoner och har en jävla massa arschlen som ska ansvara för att det ska gå rätt till 😲😈 å sen är det barStefan Möllerer som vinner 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in