Citat:
Ursprungligen postat av
Gurjon
Absolut, ser nu att det var en del stavfel men handen på hjärtat, du tänkte ju på "Haren" och inte "harren" men givetvis kommer du undan denna gång
Yes vi återgår till ämnet
Vet vi säkert vem GM är?
Hade inte BO1 och BO2 ihop det? Det va bara grannar?
Nej, 100% säkert att det är S.P får vi nog vänta med tills på Måndag om eventuell häktning sker då. I vart fall så är det flertalet i tråden som menar att S.P inte går att få tag på / inte svara i telefon. Enligt rykten så skall han också haft kontakt med Psykvården.
För egen del så har jag tagit fram avståndet från bostaden till brottsplats och vill minnas att det var exakt 21 kilometer. Åklagaren och sin sida har också bekräftat att GM endast bor ett par mil så det stämmer i vart fall överens.
När det gäller BO 1 och BO 2 så lär de var jag har hört endast varit grannar. Morden skall ha skett i kvinnans hus och troligen så har BO 2 försökte komma till undsättning men tyvärr inte lyckats. BO 1 och 2 skall ha varit vid liv när polisen kom till platsen men båda dog kort därpå. Huruvida de var kommunicerbara lär utredningen visa så småningom.
Något som jag har funderat på är att misstänkte GM:s båda föräldrar har varit hyfsat aktiva på facebook men inte ett ord/uppdatering etc har skett de senaste dagarna. Inte för att det är ett måste men om ett dubbelmord sker inom 2 mil från bostaden så kan man ju tycka att det borde sätta fart på skrivandet men tyvärr icke. (Skriver jag enbart för att de skulle kunna vara beroende på att deras son är inblandad men det är såklart inga garantier).
Slutligen så har det även ryktats om en advokat som har varit följare av S.P på FB men denna skulle ha tagits bort i dag på förmiddagen. Inget som jag har haft möjlighet att kontrollera men om det stämmer så kan man ju tycka att det är högst anmärkningsvärt att någon(advokat) ägnar sig åt sådant på julaftons morgon strax efter ett dubbelmord i området.
Det är väl så som situtationen ser ut i nuläget.