2016-12-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrightside
Ryktet på byn är att det är den tidigare omnämnda S*mon P*rsson men jag tror vi får vänta tills han begärs häktad innan vi vet säkert.

Har du hört ryktet själv? I så fall, vad föranleder ryktet?
Citera
2016-12-24, 16:11
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ryktet på byn är att det är den tidigare omnämnda S*mon P*rsson men jag tror vi får vänta tills han begärs häktad innan vi vet säkert.

Ring och fråga?

Ingen som har bakgrundsinformation om denne Simon och varför han är misstänkt? Tidigare psykiska problem?
Citera
2016-12-24, 16:13
Moderator
KomissarieBecks avatar
Här kommer en uppdatering från Aftonbladet.
Åklagaren börjar bli lite säkrare på sin sak........

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7v8V9/aklagaren-verkar-vara-ett-vansinnesdad

GM lär ha varit inlagd på psyket en vecka.
Nu måste väl någon med säkerhet kunna peka ut vem som är GM.
Han är dessutom boendes några mil från brottsplatsen......
Citera
2016-12-24, 16:14
Medlem
Citat:
Mycket tyder på att det misstänkta dubbelmordet i skogarna utanför Hudiksvall i torsdags rör sig om ett rent vansinnesdåd.
Enligt åklagaren finns ingen koppling mellan den 20-årige man som sitter anhållen och de avlidna.
– Det finns ingen rationell förklaring på annat vis, säger han till TT.

Citat:
Hur de misstänkta morden har gått till vill Christer Sammens inte gå in på, förutom att det inte rör sig om skjutvapen.
Den misstänkte mannen är tidigare ostraffad och är hemmahörande i en grannkommun till Hudiksvall. Han ska må bra efter omständigheterna och har gått att förhöra utan problem. Enligt Christer Sammens har mannen tidigare haft kontakt med psykiatrin och menar att det kan vara relevant i fallet.
– Han har varit föremål för vissa åtgärder inom psykiatrin, så mycket kan jag bekräfta. Däremot känner jag inte till att han skulle ha några missbruksproblem.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24148543.ab
Citera
2016-12-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Har du hört ryktet själv? I så fall, vad föranleder ryktet?

Ja, det har jag. Folk säger att han är anhållen hos polisen och att han har haft psykiska problem innan.
Citera
2016-12-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ja, det har jag. Folk säger att han är anhållen hos polisen och att han har haft psykiska problem innan.

Ok, hur säkert verkar det tycker du, alltså är det vänner till honom som uppgett till dig att han är anhållen eller är det andra-tredje-fjärde-handsuppgifter du hört?
Citera
2016-12-24, 16:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Här kommer en uppdatering från Aftonbladet.
Åklagaren börjar bli lite säkrare på sin sak........

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7v8V9/aklagaren-verkar-vara-ett-vansinnesdad

GM lär ha varit inlagd på psyket en vecka.
Nu måste väl någon med säkerhet kunna peka ut vem som är GM.
Han är dessutom boendes några mil från brottsplatsen......

Boendes men inte skriven? (skulle ju isåfallkunna indikera att han var intagen på någon instutition, då brukar man ju ha såkallad kvarskrivning innebärande att man är folkbokförd i hemkommunen. På vissa ställen där de inte har egentliga avgiftningsenheter på sjukhus brukar väl avgiftning ofta ske just på pdyjiatrisk klinik också av någon anledning)?
Citera
2016-12-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ring och fråga?

Ingen som har bakgrundsinformation om denne Simon och varför han är misstänkt? Tidigare psykiska problem?

Varför han är misstänkt är för att han uppsökt sjukhus för skador efter morden och sjukhuspersonal larmade polis, om jag förstått rätt. Om S*mon inte hade uppsökt sjukhus undrar jag om polisen hade plockat in honom...?
Citera
2016-12-24, 16:22
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Boendes men inte skriven? (skulle ju isåfallkunna indikera att han var intagen på någon instutition, då brukar man ju ha såkallad kvarskrivning innebärande att man är folkbokförd i hemkommunen. På vissa ställen där de inte har egentliga avgiftningsenheter på sjukhus brukar väl avgiftning ofta ske just på pdyjiatrisk klinik också av någon anledning)?

Nej boendes/skriven i trakten.
Citera
2016-12-24, 16:22
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Varför han är misstänkt är för att han uppsökt sjukhus för skador efter morden och sjukhuspersonal larmade polis, om jag förstått rätt. Om S*mon inte hade uppsökt sjukhus undrar jag om polisen hade plockat in honom...?

Hur pålitlig skulle du uppskatta dina källor att vara?
Citera
2016-12-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hur pålitlig skulle du uppskatta dina källor att vara?

Pålitlig, eftersom åklagare nämner det. Samt så citeras polis i media.
Senast redigerad av helsan 2016-12-24 kl. 16:33.
Citera
2016-12-24, 16:37
Medlem
Måste ha smällt rejält i skallen på GM om man betänker att polisen kallade in antingen NIS eller närmsta piket samt körde ut alla grannar. Om det inte är som antyddes tidigare att den polisiära kvaliteten är under all kritik. Undrar hur det såg ut på brottsplatsen. Skulle tippa att det finns gott om teknisk bevisning på platsen och på GM som det nog tar en stund att tvätta bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in