2016-12-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Finns de någon som är vän med han eller har någon gemensam vän och kan se mer på hans FB.
De finns inte mycket mer än foto på honom att se där.

Varför har han advokat (videnholm advokatbyrå)som följare?Tidigare problem med rättvisantro?

Det finns inte mycket att se där. Senaste uppdatering 24/10.
Citera
2016-12-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Finns de någon som är vän med han eller har någon gemensam vän och kan se mer på hans FB.
De finns inte mycket mer än foto på honom att se där.

Varför har han advokat (videnholm advokatbyrå)som följare?Tidigare problem med rättvisantro?

Plötsligt raderade advokat Widenholm sin vänskap med honom vi talar om!. Lustigt! Jag såg honom också under vänner där, nu endast en vän kvar där.
Citera
2016-12-24, 12:12
Medlem
Är det N-sson eller P-sson som är GM. Det skiljer sig lite här å där
Citera
2016-12-24, 12:27
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Om nu blodspåren slutar vid en grusväg, varför måste det tyda på att han hade medhjälpare. Han kanske har egen bil eller kommit över en på annat sätt?

Intressant frågeställning, skulle inte förvåna mig om han hade någon kompis med sig....
Citera
2016-12-24, 13:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Är det N-sson eller P-sson som är GM. Det skiljer sig lite här å där

Båda två är bara spekulationer, eller möjligen byskvaller.
Citera
2016-12-24, 13:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmysFarfar
Tjejen pratade med sin syrra om detta när det hade hänt för dom har bott i området för länge sedan. Och hon sa på måfå "tänk om det är xxxxx xxxxxx".
Antar han varit "bråkig" i många är.
Och nu visar det sig att det verkar vara han.
Du kan få som julklapp att bli tydligare på att uttrycka dig, till allas fromma. När du säger "tjejen" så antar jag att du menar din flickvän, stämmer det? Det är inte självklart utan man kan tro att det är någon tjej som figurerat i denna historia. Om du hade skrivit "min tjej" eller "min flickvän" så slipper vi funderingar och ingen undrar vem det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Vem?
Du kunde också vara tydligare. Undrar du vem "tjejen" är (alltså vem som är källa till påståendet) eller den som utpekas här som gärningsman?
Citera
2016-12-24, 13:41
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
En intressant tråd.

Har inga som helst kunskaper om området eller regionen i stort. Så jag gissar stort med tidigare kommentarer som bas.

Kan det vara så enkelt att gärningsmannen har fått lift till sjukhuset? Och att den som gav lift kontaktade polisen efter att nyheten om mordet kommit ut?

GOD JUL till alla debattörer!
Jag bor i Hudiksvall. Jag vet hur polisen i Glada Hudiksvall fungerar (d.v.s. inte fungerar).
Glada Hudik Teatern känns som mera seriösa än polisutredare och åklagare i Hudiksvall.

Kling och Klang skulle betraktas vara mer professionella polisutredare i jämförelse med utredarna hos polisen i Hudiksvall.

Gävleborgs län har den lägsta utbildningsnivån i hela landet och det märks mycket väl här...

Anledningen till att ev. GM kunde åka dit beror ju inte på polisens insats utan att GM gav blodspår och uppsökte sjukhus. Om dessa blodspår inte är den nu anklagades så är ju polisen lika dum i huvudet som polisen i Tyskland som anhöll en oskyldig (bara för säkerhets skull om de inte hittar den riktiga GM).
Senast redigerad av fillefilosof 2016-12-24 kl. 14:04.
Citera
2016-12-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillefilosof
Jag bor i Hudiksvall. Jag vet hur polisen i Glada Hudiksvall fungerar (d.v.s. inte fungerar).
Glada Hudik Teatern känns som mera seriösa än polisutredare och åklagare i Hudiksvall.

Gävleborgs län har den lägsta utbildningsnivån i hela landet och det märks mycket väl här...

Anledningen till att ev. GM kunde åka dit beror ju inte på polisens insats utan att GM gav blodspår och uppsökte sjukhus. Om dessa blodspår inte är den nu anklagades så är ju polisen lika dum i huvudet som polisen i Tyskland som anhöll en oskyldig (bara för säkerhets skull om de inte hittar den riktiga GM).

Förmodligen får dem hjälp från Gävle med denna utredning, men denna åklagaren hade ju hand om fallet Tommy Karim. Han har även varit med om annat tok.
Citera
2016-12-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psg-Zlatan
Förmodligen får dem hjälp från Gävle med denna utredning, men denna åklagaren hade ju hand om fallet Tommy Karim. Han har även varit med om annat tok.

Då kan vi snacka om "dum & dummare utreder mord".
Citera
2016-12-24, 15:47
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
Roligt hur det blir värsta pådraget på detta men inte när inavlade skjuter ihjäl varandra i t.ex Rinkeby.

Här hade de ju tydliga blodspår att gå efter och alla möjligheter att kanske
hitta gärningsmannen på direkten, det är klart att det blir mycket poliser i rörelse då
Citera
2016-12-24, 15:51
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
Roligt hur det blir värsta pådraget på detta men inte när inavlade skjuter ihjäl varandra i t.ex Rinkeby.

Patetiskt. Som vanligt, polisen prioreterar fel.

Är väl en viss skillnad om två oskyldiga blir mördade i sina hem av någon okänd än någon som är involverad i kriminalitet sedan tidigare.

Lustigt att det inte finns någon säkrare källa som kan peka ut GM. Misstänker att det är en relativt liten by där snacket går eller t.om kan använda sig av uteslutningsmetoden.

Fick ett PM från någon tidigare i tråden som påstod att dådet utfördes av en intagen på Hassela, utländsk och inte hemmahörande där. Tog det inte på allvar men ju längre det går desto troligare blir det allternativet.
Citera
2016-12-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Är väl en viss skillnad om två oskyldiga blir mördade i sina hem av någon okänd än någon som är involverad i kriminalitet sedan tidigare.

Lustigt att det inte finns någon säkrare källa som kan peka ut GM. Misstänker att det är en relativt liten by där snacket går eller t.om kan använda sig av uteslutningsmetoden.

Fick ett PM från någon tidigare i tråden som påstod att dådet utfördes av en intagen på Hassela, utländsk och inte hemmahörande där. Tog det inte på allvar men ju längre det går desto troligare blir det allternativet.

Ryktet på byn är att det är den tidigare omnämnda S*mon P*rsson men jag tror vi får vänta tills han begärs häktad innan vi vet säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in