2016-12-23, 21:33
Medlem
-DaRude-s avatar
De hela blir givetvis ännu mer skrämmande om ingen relation mellan MGM och BO kan styrkas. Det innebär att vem som helst kan drabbas av en främmande galning med vägarna förbi, helt utan motiv. Bara sådär. Lika hemskt oavsett men ni förstår vad jag menar.

Det här aset ska nu samhället ta hand om och avlasta från tyngderna, förhoppningsvis ge honom rätt utbildning så arslet kan förverkliga sina drömmar. Paret blir ett minne blott medan aset, med ett kortare avbrott från friheten, kan leva sida vid sida med rättskaffens folk framöver. Så kommer det att bli, förr eller senare.

Spelar ingen roll vilka ursäkter vi hör närmast. Droger, psykoser, krigsskador. Han har gjort sitt och skulle i ett sunt samhälle aldrig någonsin få släppas ut igen.
Citera
2016-12-23, 21:34
Medlem
Snälla Alla ...lås dörren i natt . God jul . 😭. Om det nu är brottsofferså var han en riktigt stor idrottsprofil i hudik ...
Citera
2016-12-23, 21:37
Medlem
Maraiss avatar
Det här fallet gäckar mig. Hade lite tid över, och kollade upp alla 20-åringarna i Ilsbo - en halvtimmes gångavstånd från brottsplatsen. En av dessa verkade ha psykiska problem om man kollade hans FB. Testade att ringa hans mobil – den var avstängd. Vilken 20-åring har sin mobil avstängd på en fredag kväll??

Givetvis bara en spekulation.
Citera
2016-12-23, 21:37
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudik
Snälla Alla ...lås dörren i natt . God jul . 😭. Om det nu är brottsofferså var han en riktigt stor idrottsprofil i hudik ...

Har du druckit för mkt glögg?? Lite svårt att tyda ditt flummiga inlägg.
Citera
2016-12-23, 21:40
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Jag tror mer på inbrott

Påtänd knarkare som gör inbrott. Grannen hör skrik larmar polis och går över för att bli dödad. Det andra alternativet om någon svartsjuk person tror jag inte på. GM är runt 20 år tidigare känd av polis så då lutar det åt ett inbrott.
Citera
2016-12-23, 21:42
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Jag tror mer på inbrott

Det är ju lite dåligt att bryta sig in hos folk som är hemma kan jag tycka, vad hittar man för kul i en sommarstuga som man kan bära med sig i fickorna? Jag får en bild av någon som vill dra till Stockholm över helgen men fått förhinder på vägen.
Citera
2016-12-23, 21:48
Medlem
hejiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marais
Det här fallet gäckar mig. Hade lite tid över, och kollade upp alla 20-åringarna i Ilsbo - en halvtimmes gångavstånd från brottsplatsen. En av dessa verkade ha psykiska problem om man kollade hans FB. Testade att ringa hans mobil – den var avstängd. Vilken 20-åring har sin mobil avstängd på en fredag kväll??

Hehe älskar FB detektiver (L).
Faktiskt så är det oerhört imponerande hur FB många gånger tillhandahåller information innan det kommit ut i MSM etc.

Keep it up
Citera
2016-12-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Påtänd knarkare som gör inbrott. Grannen hör skrik larmar polis och går över för att bli dödad. Det andra alternativet om någon svartsjuk person tror jag inte på. GM är runt 20 år tidigare känd av polis så då lutar det åt ett inbrott.

Varför tror du han är tidigare känd av polis? Det enda jag läst är att han är ostraffad.
Citera
2016-12-23, 21:51
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Kan det vara ännu en asylsökare som fått avslag som tagit ut sin ilska etniska svenskar?
Det är nog det troligaste.

Aftonbladet antyder att det är så. Att det rör sig om en "främling". Jfr ordet främlingsfientlig.
Citat:
att han inte har någon koppling till offren.

Det är en främling, säger Christer Sammens.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4wapa/20-aringen-framling-for-offren-i-dubbelmordet
Citera
2016-12-23, 21:52
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marais

Tipsa poliesne illa kvickt.
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
De hela blir givetvis ännu mer skrämmande om ingen relation mellan MGM och BO kan styrkas. Det innebär att vem som helst kan drabbas av en främmande galning med vägarna förbi, helt utan motiv. Bara sådär. Lika hemskt oavsett men ni förstår vad jag menar.

Det här aset ska nu samhället ta hand om och avlasta från tyngderna, förhoppningsvis ge honom rätt utbildning så arslet kan förverkliga sina drömmar. Paret blir ett minne blott medan aset, med ett kortare avbrott från friheten, kan leva sida vid sida med rättskaffens folk framöver. Så kommer det att bli, förr eller senare.

Spelar ingen roll vilka ursäkter vi hör närmast. Droger, psykoser, krigsskador. Han har gjort sitt och skulle i ett sunt samhälle aldrig någonsin få släppas ut igen.

Föredrar att proffesionella gör den bedömningen istället för du. Ingen poäng att låta någon sitta inne om dom inte är en fara för någon.
Citera
Bannlyst
Det här är en tråd som aldrig kommer upp i 2 miljoner läsare.

Man kan gissa det första är att GM är en släkting ett barnbarn, det andra är att Dalarna Gävleborg är fulla av behandlingshem. Så det kan vara vem som helst som gått crazy.

Jag skrev för någon vecka sedan hur kan en region som har så få invånare har så många mord?

Bodde i trakten Huddik - Bollnäs för 12år sedan och det var rena rama dårar som sprang på gatorna.
Storstäderna sände missbrukare till "landet" Det är orsaken.

I själva Gävle-Söderhamn med omnejd hallå vad mord det sker där? Detta är tråkigt Huddik är en småstad.
Men är ett nav i droghandeln i mellansverige till andra orter med Dalmasar.

Jag bodde i Sundsvall fram till 2003 och mindes Borlänge som lila Chicago och full av inavel och bus.
Det är knappast bättre i dag?

Gävleborg, Dalarna och Hälsingland vilket drogcentrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in