2016-12-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Jag vet inte längre. Vissa säger att de är fega som flyr, vissa säger att de kommer hit för att ta över och styra eller få bättre liv.

Blev du kränkt förresten?
Tydligen är de inte de svaga grupperna som flyr i alla fall
Citat:
http://ledarsidorna.se/2016/12/nyanserna-i-en-pastadd-moralisk-kollaps/
Migrationsverkets statistik förstärker bilden av humanitär och moralisk katastrof. Under 2015 sökte 48 245 från Syrien asyl i Sverige. 33 433 var i åldern 20-59 år. Av totalt 51 338 från Syrien var 32 994 män och 18 344 kvinnor enligt SCB. Det är främst männen som flyr, de lägger benen på ryggen. Kvinnor och barn lämnas kvar för att stanna i det blodbad som Magda Gad beskriver. Ärkebiskopen gråter. Inte för de som blev kvar. Hon gråter för de män som kommit hit. En del av dem desertörer som övergivit både land och familj.
Citera
2016-12-24, 14:28
Medlem
Gammelfirres avatar
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.

1. Anklagelserna är uppriktiga och faktabaserade. Invandrare, speciellt muslimer är kraftigt överrepresenterade bland våldtäkter, mord och misshandel till exempel. För att inte tala om muslimer specifikt, som världen över skördar flest offer genom terror och är allmänt anti-demokrati.

2. Jag sätter samma standard oavsett ras, därför är det inte rasistiskt. Jag tycker lika illa om värderingar som våldsamma marxister har, och dessa är ofta vita. Bara att Islam är det största enskilda hotet mot väst, och övriga liknande grupper är betydligt mindre och orsakar färre problem.

3. Jag ursäktar knappast Islam irl. Men går jag fram till varje muslim och säger att de ska dra åt helvete? Nej, men det är för att jag inser att det snarare förstör än hjälper mig i min anti-invandring, anti-islam intellektuella kamp.

Så vad är din poäng? Att det är rasistiskt att vara skeptisk till invandring och islam? Du får gärna bidra med lite substans för ditt påstående. Jag tycker illa om konvertit muslimer också, det är inte rasrelaterat.
Citera
2016-12-24, 14:34
Medlem
Citat:
Jag vet dock att extremt få av de 1,5 miljarder muslimer är extremister. Er logik är som att jag tror att ni följer Hitlers spår.

Det handlar inte bara om extremister. Det handlar även om jämställdhet. Kvinnan är inte lika mycket värd som mannen inom islam. Har inte samma rättigheter.

Det är för mig märkligt att ni vänstertomtar accepterar, ni som annars skriker feminism i tid och otid.

Det är ett stort hyckleri.
Citera
2016-12-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Jag skulle vilja be dig göra en sak, läs lite i tråden (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige. Börja från slutet. Jag trodde precis som du att islam och muslimer bara var en annan religion. - Läs lite om islamismen och återkom sedan med vad du tycker.

- När det gäller sexuella övergrepp och våldtäkter så är det för det mesta män. Fast våldtäkterna har ökat med över 100% sedan 2012. Det är illa! Om du läser https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1371914727881/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_ och_utlandet.pdf så kan du bilda dig en egen uppfattning om varför utlandsfödda (vanligen muslimer) utpekas!

Islam och islamism är två olika saker.
Islamism är politisk islam. Den kan vara mer eller mindre extrem.
Visst är islamism baserad på islam. Men att jämställa de två är som att jämföra socialdemokrati med KPML.

Ja, jag har läst om islam. Att läsa flashbacks alla snurror om islamister är däremot mest tröttsamt.
Islamismen kan förstås vara ett hot mot samhället -- låt oss därför motarbeta islamism. Den motarbetas i det konservativa Egypten och kan motarbetas här också.

Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
TS är en vänsterliberal, en så kallad libtard. Dessa tål inte att höra avvikande åsikter eller ens se verkligheten.

Jag ska försöka stava åt dig:

VÄSTVÄRLDEN ÄR I KRIG MOT ISLAM & SÅ HAR DET VARIT I ÖVER 1400 ÅR.

Detta krig utkämpas med både ord (islamisering) och svärd (jihadism). Över hälften av muslimerna i Europa vill ha Sharia och IS stöds av var 10:e ungdom i svenska förorter (sk utanförskapsområden). Tyskland har haft flera terrordåd på några få månader. En minister i Tyskland (Klaus Bouillon) sade häromdagen att de befinner sig i ett inbördeskrig.

Inte ens när IS åker utanför TS dörr och viftar med sina svarta flaggor kommer TS inse vad det är som sker. Vi befinner oss mitt i kriget.

Ett inbördeskrig med 15 döda? Ojoj, det låter ju jätteskrämmande. (ironi)
Bara för att upplysa er småungar om verkligheten, så skedde det betydligt fler terrordåd i Europa på 70-talet, av vänsteraktivister och separatister. Och världen gick inte under för det.

Att västvärlden är i krig mot islam är en förenklad myt som islamkritiker vill att du ska tro på. Redan Karl XII samarbetade ju med det osmanska riket (turkarna). Kanske en svensk tradition?
Citera
2016-12-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
De flesta muslimer är vänliga och omtänksamma människor.
De vill inte leva under en totalitär regim. De följer inte skrifterna bokstavligt. De tror på en god och kärleksfull Gud. De tror inte att de är bättre än andra människor.

Snälla dra inte alla över en kam. Det är en liten minoritet som förstör ryktet för alla de bra muslimerna. Media säljer drama och därför har många fått fel uppfattning om muslimer.

Du verkar tror att vi svenskar bara läser div blaskor och därmed skapar drar vi alla muslimern över en kam. " Så här är dem " men jag har personligen suttit öga mot öga med ett flertal muslimer och även Imamer och diskuterat religionen och det är ingen vacker syn kan jag meddela dig.

Japp, många muslimer är vänliga och omtänksamma men i första hand gäller det muslimer - muslimer, att muslimer skulle vara vänliga och omtänksamma mot svenskar ? Nja, om dem jobbar i vården eller får betalt.
Bara att gå ut i tuben och se hur muslimerna tränger på så fort bussen kommer, kliv in i en affär där gäller andra lagar, öppnar en kassa så sticker muslimen dit snabbare än blixten även om den stod sist i kön.

I går satt jag på bussen och en kvinna från Chile skulle på med sina vagn, hon fick inte komma med, fullt.
Nästa hållplats skulle 2 muslimer av med sina vagnar, och jag tänkte: kunde dessa aschlen inte har hoppat av en hållplats före så chilenskan kom med bussen.

Muslimerna är vänliga och omtänksamma, hade det varit en somaliska som skulle på med sin vagn, då hade dem lätt kunnat gå en hållplats. FY FAN!

Sedan har vi alla män, förlåt muslimska män som anser att det är OK att gifta sig med svenskar men deras egna kvinnor är förbjuden att gifta sig med svenska män, varför ? spermierna är muslimer.

Vänliga och omtänksamma ? NJA, bara om dem tjänar på det.
Citera
2016-12-24, 14:53
Medlem
Islam är väl som en sekt du inte är fri att lämna som du vill och utövar våld mot de som lämnar.
Citera
2016-12-24, 14:54
Medlem
InternetTuffings avatar
Islam är islam oavsett hur radikala eller "moderata" musslorna säger sig vara. Som svensk kan man antingen vara för islam och därmed en patetisk förrädare, som Grelin1999 exempelvis, eller så har man lite ryggrad och står upp mot pedofildyrkare oavsett hur mycket dessa snyftar om rasism.

God jul och död åt alla jävla semiter!
Citera
2016-12-24, 14:57
Bannlyst
Islam borde förbjudas.
Religion of peace, my ass.
Fyra av en atombomb mot Mecka.
Citera
2016-12-24, 15:06
Medlem
elliot1990s avatar
Folk är frustrerade på politiker och den politik som styr. Politiker vill att vi ska vara osams Ställer grupper mot grupper för att politikers politik inte ska ifrågasättas, vi stampar på varandra istället. Makten har lyckats.

Wahabismen sponsras bland annat av den svenska staten.

Jag ogillar inte muslimer och stör mig på båda sidor. Dom som spelar ner ett attentat som vi nyss såg i Tyskland och dom som skriver hatiskt om muslimer.
Citera
2016-12-24, 15:09
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.
Sverige är inget demokratiskt land, utan en demokratur.

Du kan bli anmäld för hets mot folkgrupp, bli av med jobbet, vårdnaden av barnen m.m.
Citera
2016-12-24, 15:10
Medlem
Oboros avatar
Vad är rasism? Det finns ingen rasism. Det heter att vara politiskt inkorrekt.

När jag säger att jag hatar vita så mycket att jag spottade på en julgran, då är jag inte en rasist eller en som hatar. Jag är politiskt inkorrekt och om någon vit blir arg är han lättkränkt och ska flytta till Nordkorea.

Det är dags för muslimer att börja integrera sig och börja lära sig att vara politiskt inkorrekta. Ta seden dit ni kommer eller åk hem.
Citera
2016-12-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammelfirre
1. Anklagelserna är uppriktiga och faktabaserade. Invandrare, speciellt muslimer är kraftigt överrepresenterade bland våldtäkter, mord och misshandel till exempel. För att inte tala om muslimer specifikt, som världen över skördar flest offer genom terror och är allmänt anti-demokrati.

2. Jag sätter samma standard oavsett ras, därför är det inte rasistiskt. Jag tycker lika illa om värderingar som våldsamma marxister har, och dessa är ofta vita. Bara att Islam är det största enskilda hotet mot väst, och övriga liknande grupper är betydligt mindre och orsakar färre problem.

3. Jag ursäktar knappast Islam irl. Men går jag fram till varje muslim och säger att de ska dra åt helvete? Nej, men det är för att jag inser att det snarare förstör än hjälper mig i min anti-invandring, anti-islam intellektuella kamp.

Så vad är din poäng? Att det är rasistiskt att vara skeptisk till invandring och islam? Du får gärna bidra med lite substans för ditt påstående. Jag tycker illa om konvertit muslimer också, det är inte rasrelaterat.

Men för fan du tror väl inte att muslimer som ber 727649726 om dagen till Gud om nåd och förlåtelse för sina synder (Rakat skägget eller ätit icke halal kebab) sedan går ut och våldtar eller mördar??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in