Citat:
Ursprungligen postat av
jojoh
De flesta muslimer är vänliga och omtänksamma människor.
De vill inte leva under en totalitär regim. De följer inte skrifterna bokstavligt. De tror på en god och kärleksfull Gud. De tror inte att de är bättre än andra människor.
Snälla dra inte alla över en kam. Det är en liten minoritet som förstör ryktet för alla de bra muslimerna. Media säljer drama och därför har många fått fel uppfattning om muslimer.
Du verkar tror att vi svenskar bara läser div blaskor och därmed skapar drar vi alla muslimern över en kam. " Så här är dem " men jag har personligen suttit öga mot öga med ett flertal muslimer och även Imamer och diskuterat religionen och det är ingen vacker syn kan jag meddela dig.
Japp, många muslimer är vänliga och omtänksamma men i första hand gäller det muslimer - muslimer, att muslimer skulle vara vänliga och omtänksamma mot svenskar ? Nja, om dem jobbar i vården eller får betalt.
Bara att gå ut i tuben och se hur muslimerna tränger på så fort bussen kommer, kliv in i en affär där gäller andra lagar, öppnar en kassa så sticker muslimen dit snabbare än blixten även om den stod sist i kön.
I går satt jag på bussen och en kvinna från Chile skulle på med sina vagn, hon fick inte komma med, fullt.
Nästa hållplats skulle 2 muslimer av med sina vagnar, och jag tänkte: kunde dessa aschlen inte har hoppat av en hållplats före så chilenskan kom med bussen.
Muslimerna är vänliga och omtänksamma, hade det varit en somaliska som skulle på med sin vagn, då hade dem lätt kunnat gå en hållplats. FY FAN!
Sedan har vi alla män, förlåt muslimska män som anser att det är OK att gifta sig med svenskar men deras egna kvinnor är förbjuden att gifta sig med svenska män, varför ? spermierna är muslimer.
Vänliga och omtänksamma ? NJA, bara om dem tjänar på det.