Citat:
Ursprungligen postat av
zyxos
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.
Angående invandrare och män som våldtar. Om det nu finns statistik som visar att en viss grupp av människor har större benägenhet att begå brott, ska vi då inte först och främst lägga fokus på detta?
Ditt resonemang med att det är män och inte specifika grupper är väldigt märkligt. Jämför det med att du går till läkaren när du skadat handen men läkaren vill röntga hela din kropp istället....
Sen det där med rasistiskt. Det handlar inte om att peka ut en "ras" eller religion. Det handlar om att det finns fakta på att vissa grupper av människor från andra delar av världen har en benägenhet att inte kunna anpassa sig till västvärlden.
När det kommer till ekonomibiten så föreslår jag att du läser igenom statsbudgeten år för år och kollar noga på var det procentuellt sett lagts in mest pengar senaste åren. Just nu lånar vi under högkonjuktur och alla som kan något om ekonomi vet att det kan leda till förödande konsekvenser för landet vid en eventuell kris eller lågkonjuktur.
Om det krävs så utvecklar jag gärna mina svar