2016-12-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quietheardat
Ja, här hänger en massa islamofobiska rasister. Men om det stör dig så mycket så kan du ju lämna forumet. Skulle jag bli mindre rasistisk för att du kallar mig rasist eller vad är poängen? Det är som att kalla en groda för en groda eller en apa för en apa, inget argument.

/ Den största islamofobiska rasisten.

Islamofob låter som att man är rädd för muslimer och det är man ju. Men det gör mig inte till rasist. Negrer, zionister, USA, batikhäxor, kulturberikare, underklass, finnar, polacker, lappar, kamelknullare, m.m,. det är de vanligaste hatobjekten men naturligtvis inte alla på en gång. Så man ä r väl en multirasse
Citera
2016-12-24, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Jag är inte så insatt i politik...
Här ligger nyckeln till din naiva inställning. Vänligen läs på lite innan du uttalar dig nästa gång.
Citera
2016-12-24, 12:15
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.

Angående invandrare och män som våldtar. Om det nu finns statistik som visar att en viss grupp av människor har större benägenhet att begå brott, ska vi då inte först och främst lägga fokus på detta?
Ditt resonemang med att det är män och inte specifika grupper är väldigt märkligt. Jämför det med att du går till läkaren när du skadat handen men läkaren vill röntga hela din kropp istället....

Sen det där med rasistiskt. Det handlar inte om att peka ut en "ras" eller religion. Det handlar om att det finns fakta på att vissa grupper av människor från andra delar av världen har en benägenhet att inte kunna anpassa sig till västvärlden.

När det kommer till ekonomibiten så föreslår jag att du läser igenom statsbudgeten år för år och kollar noga på var det procentuellt sett lagts in mest pengar senaste åren. Just nu lånar vi under högkonjuktur och alla som kan något om ekonomi vet att det kan leda till förödande konsekvenser för landet vid en eventuell kris eller lågkonjuktur.

Om det krävs så utvecklar jag gärna mina svar
Citera
2016-12-24, 12:19
Medlem
RadioDDR1s avatar
TS är en vänsterliberal, en så kallad libtard. Dessa tål inte att höra avvikande åsikter eller ens se verkligheten.

Jag ska försöka stava åt dig:

VÄSTVÄRLDEN ÄR I KRIG MOT ISLAM & SÅ HAR DET VARIT I ÖVER 1400 ÅR.

Detta krig utkämpas med både ord (islamisering) och svärd (jihadism). Över hälften av muslimerna i Europa vill ha Sharia och IS stöds av var 10:e ungdom i svenska förorter (sk utanförskapsområden). Tyskland har haft flera terrordåd på några få månader. En minister i Tyskland (Klaus Bouillon) sade häromdagen att de befinner sig i ett inbördeskrig.

Inte ens när IS åker utanför TS dörr och viftar med sina svarta flaggor kommer TS inse vad det är som sker. Vi befinner oss mitt i kriget.
Citera
2016-12-24, 12:24
Medlem
Citat:
Jag vet dock att extremt få av de 1,5 miljarder muslimer är extremister.

Begriper du inte vad jag skriver? Jag presenterar fakta (googla och läs på om du inte tror mig) och du påstår dig "veta"något när du till och med erkänt att du inte är insatt!

Vad har Hitler med detta att göra?
Citera
2016-12-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalizten
Sen det där med rasistiskt. Det handlar inte om att peka ut en "ras" eller religion. Det handlar om att det finns fakta på att vissa grupper av människor från andra delar av världen har en benägenhet att inte kunna anpassa sig till västvärlden.

Där ligger problemet, ni vägrar inse att det inte är rasistiskt. Ni är som pedofiler, de vägrar bli kallade pedofiler fast de är det. Ändra betydelsen av rasism är det enda ni kan fly från.
Citera
2016-12-24, 12:26
Medlem
okok1s avatar
Människor märker väl att landet förändras riktigt snabbt och politikerna har inga svar eller lösningar. Jag kan förstå att människor är arga, oroliga etc. Tyvärr riktar man energin åt fel håll. Islam är inte problemet, våran stat/demokrati är problemet.
Citera
2016-12-24, 12:32
Medlem
Citat:
Jag vet dock att extremt få av de 1,5 miljarder muslimer är extremister. Er logik är som att jag tror att ni följer Hitlers spår.
Jag börjar misstänka att du inte alls är beredd på att undersöka vad islam och muslimer innebär. Din agenda handlar nog mer om att framställa dem som förstått innnebörden av islam som rasister.

Om du inte själva är muslim och islamist gör du ett stort misstag. Islam är inte bara en religion utan också en ideologi. Islamismen har borrat sig långt i Sverige och uppenbara kopplingar finns till terrorgrupper. Det är inte så att det ät någon "snäll" variant av islam som håller på att växa fram i förlorade områden. Det är en totalitär fundamentalistisk ideologi med sharialagar som växer fram.

Det finns ett tydligt mål med islamism, det är att ta över och styra. Det finns ingen plats över för västerländsk demokrati när islam tar över. (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige

- Jag antar att du inte vill/vågar läsa tråden om islamism i Sverige och att du mest är ute efter att få de som varnar för islam att framstå som rasister?
Citera
2016-12-24, 12:41
Medlem
Citat:
Där ligger problemet, ni vägrar inse att det inte är rasistiskt. Ni är som pedofiler, de vägrar bli kallade pedofiler fast de är det. Ändra betydelsen av rasism är det enda ni kan fly från.
Uppenbart är du inte ute efter att få veta bakgrunden till motviljan mot islam. Istället för att sätta dig in inproblemet med islamism i Sverige (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige så väljer du att kalla de som är insatta för rasister.

Islam är en totalitär ideologi/religion. Du kan kalla folk för pedofiler och rasister eller vad du vill, det förändrar inte det faktum att islamismen breder ut sig i landet och att det innebär förtryck och förföljelse. Kopplingarna till internationell terror är uppenbara.

- Vad är din agenda? Att få islam att framstå som en fredlig religion? Du kommer inte att lyckas
Citera
2016-12-24, 12:48
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.

Det är muslimerna som är rasister, det är därför de är så avskydda världen över. De mördar och de våldtar. Om muslimerna uppförde sig som t.ex. japaner, så skulle jag inte ha något emot muslimska folkgruppen och jag skulle välkomna dem till Sverige.
Citera
2016-12-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Uppenbart är du inte ute efter att få veta bakgrunden till motviljan mot islam. Istället för att sätta dig in inproblemet med islamism i Sverige (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige så väljer du att kalla de som är insatta för rasister.

Islam är en totalitär ideologi/religion. Du kan kalla folk för pedofiler och rasister eller vad du vill, det förändrar inte det faktum att islamismen breder ut sig i landet och att det innebär förtryck och förföljelse. Kopplingarna till internationell terror är uppenbara.

- Vad är din agenda? Att få islam att framstå som en fredlig religion? Du kommer inte att lyckas
Du har svårt att släppa taget om mig va? Vill du bli min bitch? Du svarade 5 gånger utan att jag frågade dig. Nej, jag är emot alla religioner men tror inte att muslimer vill ta över och styra landet. Flyktingar flyr från kriget. Inte alla men allt kan inte vara perfekt heller.
Citera
2016-12-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Rasist mot en religion...?
japp är man pk så är man. lustigt nog går det inte att vara rasistisk mot kristendomen samt
alla andra religioner, hos dessa människor har pisslam en speciell plats hos dem. Man kan
undra varför egentligen? Jag menar kristendomen är idiotisk men gosse pisslam tar priset
i alla kategorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in