2016-12-24, 10:51
Medlem
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-24 kl. 10:53.
Citera
2016-12-24, 10:54
Medlem
Rasist mot en religion...?
Citera
2016-12-24, 10:58
Medlem
Så länge man inte kan dementera påståendena med statistik så har jag inget problem med det. Detta är dock omöjligt då brå inte utreder etniciteten på offer och förövare. Sådan statistik kan ju vara rasistisk.
Citera
2016-12-24, 10:59
Medlem
Edt.cat.s avatar
Lär dig skriva för helvete, orkar inte läsa din textmassa; styckeindela. Förresten oerhört dumt att börja sitt inlägg med "jag är inte så insatt"; nähe, så varför ska jag lyssna på dig? Med det sagt så håller jag med dig, dumt att ställa frågan på Flashback dock, här hänger (med få undantag) bara massa islamofobiska rasister; förvänta dig med andra ord inga intellektuella svar.
Citera
2016-12-24, 11:00
Medlem
För att muslimer inte har i Europa att göra till att börja med? Varför är du så jävla kåt på muslimer? Antingen är du muslim själv eller så bor du inte i något berikarområde.

Om du inte orkar läsa "hatiska" kommentarer vilket egentligen bara är åsikter som skiljer sig ifrån din, så håll dig borta ifrån diskussionsforum.
Citera
2016-12-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Lär dig skriva för helvete, orkar inte läsa din textmassa; styckeindela. Förresten oerhört dumt att börja sitt inlägg med "jag är inte så insatt"; nähe, så varför ska jag lyssna på dig? Med det sagt så håller jag med dig, dumt att ställa frågan på Flashback dock, här hänger (med få undantag) bara massa islamofobiska rasister; förvänta dig med andra ord inga intellektuella svar.

Ja, här hänger en massa islamofobiska rasister. Men om det stör dig så mycket så kan du ju lämna forumet. Skulle jag bli mindre rasistisk för att du kallar mig rasist eller vad är poängen? Det är som att kalla en groda för en groda eller en apa för en apa, inget argument.

/ Den största islamofobiska rasisten.
Citera
2016-12-24, 11:07
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quietheardat
Ja, här hänger en massa islamofobiska rasister. Men om det stör dig så mycket så kan du ju lämna forumet. Skulle jag bli mindre rasistisk för att du kallar mig rasist eller vad är poängen? Det är som att kalla en groda för en groda eller en apa för en apa, inget argument.

/ Den största islamofobiska rasisten.

Nej, varför skulle jag göra det? Gillar att diskutera med folk som inte tycker som jag. Poängen var att poängtera för TS att hen inte behöver förvänta sig några intellektuella svar.
Citera
2016-12-24, 11:10
Medlem
ZcD475s avatar
Att svenska folket blir negativt till islam är enbart positivt.
En barbarisk våldsreligion som förpestar landet och ett pågående folkutbyte?
Såklart folk blir upprörda.
Sedan "flyktingarna" kom har våldtäktsstatistiken fullkomligt exploderat.
Oroa dig inte över anklagelserna, oroa dig över vad politikerna gör med landet.
Islam är ren ondska och bör förgöras.
Senast redigerad av ZcD475 2016-12-24 kl. 11:13.
Citera
2016-12-24, 11:12
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.
Har du problem med att se sanning?

http://timesofindia.indiatimes.com/world/pakistan/they-always-choose-the-prettiest-how-girls-are-enslaved-for-debt-payment-in-pakistan/articleshow/56137395.cms?from=mdr

"In this world, women like Ameri and her young daughter are treated as property: taken as payment for a debt, to settle disputes, or as revenge if a landowner wants to punish his worker.

Sometimes parents, burdened by an unforgiving debt, even offer their daughters as payment.
The women are like trophies to the men. They choose the prettiest, the young and pliable.

Sometimes they take them as second wives to look after their homes.
Sometimes they use them as prostitutes to earn money. Sometimes they take them simply because they can.
"I went to the police and to the court. But no one is listening to us," says Ameri, who is Hindu. She says the land manager made her daughter convert to Islam and took the girl as his second wife. "They told us, 'Your daughter has committed to Islam and you can't get her back."
Citera
2016-12-24, 11:12
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Islam är ingen ras utan en totalitär ideologi maskerad som religion. Det är alltså lika lite rasistiskt att säga att jag ogillar muslimer som att säga att jag ogillar nazister. Bägge är sanna och jag har inga problem att säga det ansikte mot ansikte med varken nazister eller muslimer.
Citera
2016-12-24, 11:15
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja be dig göra en sak, läs lite i tråden (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige. Börja från slutet. Jag trodde precis som du att islam och muslimer bara var en annan religion. - Läs lite om islamismen och återkom sedan med vad du tycker.

- När det gäller sexuella övergrepp och våldtäkter så är det för det mesta män. Fast våldtäkterna har ökat med över 100% sedan 2012. Det är illa! Om du läser https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1371914727881/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_ och_utlandet.pdf så kan du bilda dig en egen uppfattning om varför utlandsfödda (vanligen muslimer) utpekas!
Citera
2016-12-24, 11:20
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt i politik

Näe, du verkar inte insatt i varken politik eller religion.

Antagligen orkar du inte höra sanningen för då slipper du hantera det.

Väldigt många i Sverige som gör. Men i längden fungerar det inte stoppa huvudet i sanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in