2016-12-24, 13:41
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.
Du är inte särskilt insatt men är irriterad på vad de som är insatta beklagar sig över? Du kan väl fortsätta titta på bonde söker fru och idol istället?
Citera
2016-12-24, 13:50
Medlem
NorthPorts avatar
Muslimer är smuts. Många naiva svenskar lever under villfarelsen att de flesta muslimer är som vem som helst. Att de vill leva sina liv som du och jag. Men det är inte sant. Detta kan man konstatera genom att studera utländska opinion polls. Dessa görs så klart inte i Sverige. Efter att ett gäng högitbildade araber sprängde ett femtiotal personer i småbitar, inklusive kvinnor och barn, i Londons tunnelbana 2005 uppgav en av fem brittiska muslimer att de sympatiserade med al Qaeda. I en annan undersökning svarade hela en av fyra ja på frågan om det var rätt att spränga folk i luften i tunnelbanan. Bland yngre muslimer var andelen ännu högre. Detta är egentligen inget konstigt. Enligt de själva anser nästan hälften att våld mot västländer tillhör det sk mainstream islam.

Frågar man muslimer vad de tycker i frågor som berör "mindre kontroversiella" ämnen som våld mot homosexuella, synen på avfällingar, kvinnors rättigheter, yttrandefrihet etc, kan man konstatera att muslimer överlag är jordens avskräde. Det är ingen liten minoritet som förstör för den goda majoriteten, snarare tvärtom.

Har aldrig hört någon från vänstern eller nån liberal kommentera ovanstående fakta trots att det diskuterats många gånger här på flashback. Standard brukar vara att någon efterfrågar källor för att efter att dessa presenterats aldrig visa sig i tråden igen.
Citera
2016-12-24, 13:51
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Nej, varför skulle jag göra det? Gillar att diskutera med folk som inte tycker som jag. Poängen var att poängtera för TS att hen inte behöver förvänta sig några intellektuella svar.
Ditt argument - ett personargument. Nä just sådana är ej att betrakta som speciellt
intellektuella.
Citera
2016-12-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Man är inte rasist bara för att man tycker att invandringspolitiken är upp åt väggarna fel. Jag kallar aldrig någon svartskalle, och jag vill inte att Sverige ska strunta i att ta emot flyktingar.
Tyvärr är det så att det är ytterst få procent av de som söker och beviljas uppehållstillstånd som är riktiga flyktingar. De är ekonomiska migranter och flyr inte från bomber. De vill ha ett bättre liv och det är inte ett skäl för att söka asyl! Jag hade hellre sett att Sverige tog emot kvotflyktingar, riktiga flyktingar.
Läs gärna Merit Wagers blogg meritwager.nu
Är det avsiktligt av flyktingar att inbördeskriget startades så att de kan fly och få ett bättre liv i Sverige? Låter troligt. Då är de speciella på att hata sitt hemland.
Citera
2016-12-24, 13:55
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.

Du Orkar inte höra och läsa alla hatiska kommentarer om muslimer.
Varför skapar du en debatt tråd om just muslimer ?

Muslimerna är ingen politik, det är en grupp människor som tror på Allah.

Det finns sekulära och troende. Dem troende är värst.

" Jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandraren kom hit och våldtar svenska kvinnor " varför konfronteras du inte med just den personen ? Ska VI försvara henne / honom ?

Att muslimer har anklagat vissa personen eller andras tro är ytterst allvarlig och ytterst kränkande för andra människor av annan tro eller kultur Hur ser du på det ?

Nu kan du hålla ditt försvarstal och representera alla jordens muslimer så ska jag ställa mina frågor till dig.

Muslimerna anklagar bla Bibeln att vara förfalskad, fast när fakta läggs fram så slingar dem sig undan. När jag komfronerar muslimerna med koranen att den inte stämmer - vilket är bevisat flera gångar om - blir dem flyg förbannade.

Att dem inte har lyckats fixa sina kvinnliga omskäres i div Afrikanska länder, - ALLA muslimer kan lätt gå samman och hjälpa dessa Afrikanska länder. Men det skiter dem i.

Hederskulturen är en SKAM. Skam kultur som dem håller på med.
Citera
2016-12-24, 13:57
Bannlyst
Citat:
Är det avsiktligt av flyktingar att inbördeskriget startades så att de kan fly och få ett bättre liv i Sverige? Låter troligt. Då är de speciella på att hata sitt hemland.

Hur många flyr inbördeskrig menar du?
Citera
2016-12-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Hur många flyr inbördeskrig menar du?
Jag vet inte längre. Vissa säger att de är fega som flyr, vissa säger att de kommer hit för att ta över och styra eller få bättre liv.

Blev du kränkt förresten?
Citera
2016-12-24, 14:07
Medlem
Citat:

Nej, en muslim hatar inte sitt hemland, dem hatar alla som invaderar deras länder.

En muslim tänker inte som Du och Jag. En muslim får göra vad dem vill, sälja Olja till Amerika men Amerika får inte göra något mot MENA landet. Irak tillex. Kommer Amerika med sina krav så slås det bort eller ner med omedelbar verkan, även om det ingår i kontaktat.

Muslimerna anses sig vara Guds sändebud på jorden, då är dem även felfria.
Deras ländes Älskar och det är alltid någon annan fel, länder eller folkslag.
En muslim tar aldrig på sig fel - dem har alltid rätt.

SÅ vem fel var det att Någon president i deras land smög sig ner och gömde sig och sedan sköt Amerika ihjäl honom. En muslim ? det var Amerikas fel ! Även om den där snubben dödat miljoner människor.

Skulle vi i Europa och Amerika med flera länder kunna hjälpa Syrien tillex att få fred, då måste vi döda vissa människor, men eftersom muslimerna - anser att vi dödat dem ( även om det blir FRED i Syrien ) så är det vårat fel.

Så tänker muslimerna. Dem skyller alltid på någon annan, även om det är i GOTT syfte.
Citera
2016-12-24, 14:15
Medlem
Citat:

Du har blivit hjärntvättad av våra stora medier: SVT, Expressen, Aftonbladet, DN m.fl. Där visas ideligen bilder på "flyende" kvinnor och barn (trots att merparten är män som söker bidrag), du matas hela tiden med negativa nyheter om SD och "främlingsfientliga" politiker o.s.v. Det är bara helt naturligt att många människor tror på dessa budskap eftersom det nästan aldrig sägs eller skrivs något som motsäger dessa budskap.

Inse att du lider av PK-sjukan! Det kommer att ta tid, men någon gång i framtiden kommer du att bli botad, kanske blir det när ett islamistiskt politiskt parti styr i din hemkommun eller stadsdel.
Citera
2016-12-24, 14:21
Medlem
Citat:

Kort svarat så beror det på att svenskar är fegisar. Man kan liksom inte stå för sin sak. Viktigast för en svenne är att bli omtyckt och accepterad av andra, allt annat håller man för sig själv. Oärlighet varar längst, eller?
Citera
2016-12-24, 14:24
Medlem
Returpappers avatar
Dessa förbannade muslimer. Dom kallar det religion med det är politik. Världserövrarpolitik i still med kommunismen. Sedan är inte alla muslimer lika hemska.
Det krävs arabisk, persisk, turkisk, pakistansk etnicitet för att de ska bli värre än mördarmordor. Somalierna når ett eget världsrekord bland svarta. De bidrar med lathet kriminalitet, rövarfasoner och absoluta medeltiden.
Vill man inte veta sanningen ska man inte läsa tråden.
Citera
2016-12-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En-vanlig-svensk
Du har blivit hjärntvättad av våra stora medier: SVT, Expressen, Aftonbladet, DN m.fl. Där visas ideligen bilder på "flyende" kvinnor och barn (trots att merparten är män som söker bidrag), du matas hela tiden med negativa nyheter om SD och "främlingsfientliga" politiker o.s.v. Det är bara helt naturligt att många människor tror på dessa budskap eftersom det nästan aldrig sägs eller skrivs något som motsäger dessa budskap.

Inse att du lider av PK-sjukan! Det kommer att ta tid, men någon gång i framtiden kommer du att bli botad, kanske blir det när ett islamistiskt politiskt parti styr i din hemkommun eller stadsdel.
De har åtminstone med dem i bilder, vad har ni att komma med? Källan hämtad ur avpixlat? Kent Ekeroth är en jävel på att filma, han är den enda ni har som bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in