2016-12-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Lyssna då inte på mig och skriv inte nästa gång du inte lyssnar på nån. Jag ville bara poängtera att jag inte har tid på politik.

Ok, jag menar hatiska åsikter då.
Min dåvarande flickvän mördades av islamister 2001, berätta för mig hur tolerant jag skall vara.
Citera
2016-12-24, 13:05
Bannlyst
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.

Ingen rök utan eld.

*Disclaimer till mod: Ja oneliner, men med substans och av en anledning. Plz do not remove.
Citera
2016-12-24, 13:06
Medlem
Citat:
Där ligger problemet, ni vägrar inse att det inte är rasistiskt. Ni är som pedofiler, de vägrar bli kallade pedofiler fast de är det. Ändra betydelsen av rasism är det enda ni kan fly från.
Kan man vara "rasistisk" mot kristendom och hinduism också? Om inte varför, om varför.
Citera
2016-12-24, 13:08
Medlem
Citat:
Du har svårt att släppa taget om mig va? Vill du bli min bitch? Du svarade 5 gånger utan att jag frågade dig. Nej, jag är emot alla religioner men tror inte att muslimer vill ta över och styra landet. Flyktingar flyr från kriget. Inte alla men allt kan inte vara perfekt heller.
Nej jag tror bara du är naiv! Du tror att islam är en religion som alla andra, men stämmer inte. Jag uppmanade dig att läsa i tråden (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige där finns saklig dokumentation och inte så mycket rasism.

Jag tror du kommer att "vakna" fort om du skulle sätta dig in i islamisternas värld i Sverige. Det är en skrämmande bild. Tyvärr så finns alldeles för många som du som automatiskt antar att all kritik mot islam är rasism.

Nej jag vill inte bli din "bitch"! Men uppenbart har du blivit islamisternas bitch, utan att själv vara medveten om det
Citera
2016-12-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quietheardat
För att muslimer inte har i Europa att göra till att börja med? Varför är du så jävla kåt på muslimer? Antingen är du muslim själv eller så bor du inte i något berikarområde.

Om du inte orkar läsa "hatiska" kommentarer vilket egentligen bara är åsikter som skiljer sig ifrån din, så håll dig borta ifrån diskussionsforum.

De flesta muslimer är vänliga och omtänksamma människor.
De vill inte leva under en totalitär regim. De följer inte skrifterna bokstavligt. De tror på en god och kärleksfull Gud. De tror inte att de är bättre än andra människor.

Snälla dra inte alla över en kam. Det är en liten minoritet som förstör ryktet för alla de bra muslimerna. Media säljer drama och därför har många fått fel uppfattning om muslimer.
Citera
2016-12-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
De vill inte leva under en totalitär regim. De följer inte skrifterna bokstavligt. De tror på en god och kärleksfull Gud. De tror inte att de är bättre än andra människor.

Snälla dra inte alla över en kam. Det är en liten minoritet som förstör ryktet för alla de bra muslimerna. Media säljer drama och därför har många fått fel uppfattning om muslimer.
Ytterligare en naiv människa

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
Citera
2016-12-24, 13:10
Medlem
Citat:
Där ligger problemet, ni vägrar inse att det inte är rasistiskt. Ni är som pedofiler, de vägrar bli kallade pedofiler fast de är det. Ändra betydelsen av rasism är det enda ni kan fly från.

Vad är det för slutledning? Vad utifrån det jag skrivit är jag rasistisk? Jag pekar på fakta medans du slänger ur dig grundlösa argument. Jag hänvisar till att vissa grupper begår mer brott än andra och hänvisar till att det finns fakta för detta. T.ex. http://tino.us/2016/08/polisens-internrapport-om-massovergreppen-kungstradgarden/

Du som vill dra alla män över en kam är ju lika rasistisk mot alla män som inte begår några våldtäkter då du skyller på män som grupp. Problemet enligt dig är inte dem som begår våldtäkterna utan det är alla mäns fel att vissa begår våldtäkter. Med din logik är det ju därmed lika mycket människans fel och därmed även kvinnans fel att män våldtar. Får vi inte peka ut vissa grupper är det ju tillslut inte någons fel

Återigen hur ska vi kunna lösa något om vi inte vill identifiera orsaken till problemen? Ska vi köra metoden att röntga hela kroppen när det är fel på foten?
Senast redigerad av Rationalizten 2016-12-24 kl. 13:13.
Citera
2016-12-24, 13:12
Bannlyst
Citat:

Allt är numera rasistiskt, därav den svaga responsen. Ingen orkar egentligen bry sig om att bli kallad rasist, då hela begreppet har urvattnats av tokvänstern. (Får tacka dem för det)

Jag är tvättäkta rasist in i benmärgen, så har du frågor om rasism så kan du gärna ställa dem. Men hela fejkrasism-köret som pågår nu är enkom pinsamt.
Citera
2016-12-24, 13:13
Medlem
Vad man vågar säga ansikte mot ansikte, beror ju dels på vem man talar med, och dels på i vilken situation.

Jag skulle t ex inte gå in i en moské, och börja angripa islam.
Citera
2016-12-24, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh

Om de flesta...varför gör de det då?
Citera
2016-12-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Ytterligare en naiv människa

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
Om du tycker att den ena och den andra är lika naiva, så är du den enda som är naiv.
Citera
2016-12-24, 13:30
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.

Man är inte rasist bara för att man tycker att invandringspolitiken är upp åt väggarna fel. Jag kallar aldrig någon svartskalle, och jag vill inte att Sverige ska strunta i att ta emot flyktingar.
Tyvärr är det så att det är ytterst få procent av de som söker och beviljas uppehållstillstånd som är riktiga flyktingar. De är ekonomiska migranter och flyr inte från bomber. De vill ha ett bättre liv och det är inte ett skäl för att söka asyl! Jag hade hellre sett att Sverige tog emot kvotflyktingar, riktiga flyktingar.
Läs gärna Merit Wagers blogg meritwager.nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in