2016-12-25, 16:33
Medlem
InternetTuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Vi kommer aldrig lämna er ifred, vi ska visa vår brunfärgade hud framför er VARJE DAG. VARJE DAG.
Rasismen ska besegras och till slut kommer alla hålla varandra i handen.

Förslavade under pedofetens religion eller vadå? Hur fan ska ni svartingar "besegra rasismen" när det är ni som står för majoriteten av rasismen i Sverige/Europa?
Citera
2016-12-25, 16:45
Avslutad
Det är komiskt när invandrarna som tvunget valde Sverige sitter och gnäller på rasistiska och nazistiska svenskar. Har de ens koll på sina hemländer, som är bland de mest hardcore rasistiska i världen? Och som de sedan fortsätter att utöva här i Europa.

Svenskarna är i alla undersökningar ett av världens mest toleranta folk. Tyvärr, får jag väl tillägga. Att "fly" hit (ta sig igenom ex antal fredliga länder) och sen kasta skit på svenskarna för att de inte vill omfamna förstörelsen är så jävla fräckt! Men muslimer har ofta en föreställning om sig själva som mer värda än alla andra, trots att de kommer från kloaker till länder och behandlar kvinnor, barn och djur som boskap.

Att fler och fler svenskar vaknar upp är endast sunt - och inget som i första hand har något med rasism att göra.
Senast redigerad av GenesisP 2016-12-25 kl. 16:48.
Citera
2016-12-25, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är komiskt när invandrarna som tvunget valde Sverige sitter och gnäller på rasistiska och nazistiska svenskar. Har de ens koll på sina hemländer, som är bland de mest hardcore rasistiska i världen? Och som de sedan fortsätter att utöva här i Europa.

Svenskarna är i alla undersökningar ett av världens mest toleranta folk. Tyvärr, får jag väl tillägga. Att "fly" hit (ta sig igenom ex antal fredliga länder) och sen kasta skit på svenskarna för att de inte vill omfamna förstörelsen är så jävla fräckt! Men muslimer har ofta en föreställning om sig själva som mer värda än alla andra, trots att de kommer från kloaker till länder och behandlar kvinnor, barn och djur som boskap.

Att fler och fler svenskar vaknar upp är endast sunt - och inget som i första hand har något med rasism att göra.

Varför flyttar de inte bara? Hem vore bra.
Citera
2016-12-25, 16:51
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.
Jag har inte läst tråden, men vill ändå svara på ditt inlägg. Det är inte så lätt att få grepp om situationen, men religion är inte ras. (det finns många människoraser och många religioner) Du kan bli upptagen som medlem i nästan alla trosamfund, oavsett din etniska eller ras-bakgrund)
Du kanske tror att det är män i allmänhet som våldtar kvinnor - men verkligheten är att det är män ur vissa grupper som är överrepresenterade. Starkt överrepresenterade. Och det är män från den arabiska kulturområdet. Dom har en mycket sträng kvinnosyn. Dom höjer upp vissa kvinnor till madonnor. Sådana som man ska gifta sig med. Och så har dom en förnedrande syn på andra kvinnor. Det är väl dokumenterat att dom kallar alla flickor för horor, utom dom som dom kan tänka sig att gifta sig med. Och lägg märke till att dom kommer inte härifrån, vilket gör att gränserna för de t som är tillåtet i deras hemländer, inte ser ut som dom är vana vid. Alltså de sociala gränserna.
Citera
2016-12-25, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Varför flyttar de inte bara? Hem vore bra.

Ja, precis. I Islamlandet kan de leva som de vill och behöver inte se våra otrogna fejor. Och vi slipper deras anktjatter.
Citera
2016-12-25, 17:13
Medlem
Den kristna guden älskar alla, även mig som är ateist
Den muslimska hatar mig och vill döda mig
Citera
2016-12-25, 17:24
Medlem
Citat:
Jag är inte så insatt i politik men märker att svenska folket blir alltmer negativt till invandring, speciellt muslimer. De tar upp saker mest på sociala medier som att Sverige går under eller att landet snart kommer bli ett muslimskt land, att landets ekonomi är på väg mot djupt kris eller att muslimer vill komma hit och sno pensionärernas bidrag, att muslimska folket i MENA är uppfostrade att våldta kvinnor. Jag minns nån kvinna som skrev "jag vågar inte ens gå ut, det var lugn och ro tills invandrare kom hit och våldtar svenska kvinnor", något i den stilen. Jag trodde att det berodde på män men tydligen inte.
Dessa anklagelser klassas som väldigt allvarliga och vill därför ställa frågor här. Är ni uppriktiga eller vill ni skrämma regeringen genom att förpesta muslimer och lägga en röst på Sverigedemokraterna? Varför förnekar ni att det inte är rasistiskt sagt? Om det inte är det, vad är då rasist? Varför vågar inte ni säga det ansikte mot ansikte, jag menar det är ju okej att vara rasist i ett demokratiskt land.

Är islam en ras?
Dumma mena apa.
Citera
2016-12-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag har inte läst tråden, men vill ändå svara på ditt inlägg. Det är inte så lätt att få grepp om situationen, men religion är inte ras. (det finns många människoraser och många religioner) Du kan bli upptagen som medlem i nästan alla trosamfund, oavsett din etniska eller ras-bakgrund)
Du kanske tror att det är män i allmänhet som våldtar kvinnor - men verkligheten är att det är män ur vissa grupper som är överrepresenterade. Starkt överrepresenterade. Och det är män från den arabiska kulturområdet. Dom har en mycket sträng kvinnosyn. Dom höjer upp vissa kvinnor till madonnor. Sådana som man ska gifta sig med. Och så har dom en förnedrande syn på andra kvinnor. Det är väl dokumenterat att dom kallar alla flickor för horor, utom dom som dom kan tänka sig att gifta sig med. Och lägg märke till att dom kommer inte härifrån, vilket gör att gränserna för de t som är tillåtet i deras hemländer, inte ser ut som dom är vana vid. Alltså de sociala gränserna.
Det jag försöker förmedla här är att bara för att jag är muslim så in i märgen innebär inte att jag är extremt religiös. Jag är inte uppfostrad på det sättet ni näthatare påstår. Jag är muslim, punkt. Jag skadar inte Sverige, jag är en av majoriteten av muslimer.
Om du verkligen vill veta hur det är i mena länder, åk till en av länder i 1 månad så kommer du se att alla inte är så som ni beskriver oss. Fattiga människor i mena länder är vänliga och behandlar alla lika, om personen står och knackar på dörren och ber om mat så skulle de bjuda 100 maträtter och en säng.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-25 kl. 18:19.
Citera
2016-12-25, 18:21
Medlem
Citat:
Det jag försöker förmedla här är att bara för att jag är muslim så in i märgen innebär inte att jag är extremt religiös. Jag är inte uppfostrad på det sättet ni näthatare påstår. Jag är muslim, punkt. Jag skadar inte Sverige ochans är en av majoriteten av muslimer.
Om du verkligen vill veta hur det är i mena länder, åk till en av MENA länder i 1 månad så kommer du se att alla inte är så som ni beskriver oss.

Jag förstår dig. Du är en troende muslim. Inte en jihadkrigare. Men det du skriver låter motsägelsefullt: Dels skriver du att du är Muslim så ini märgen. Del skriver du att du inte är extremreligiös.
. Att säga att du är det "så ini märgen" betyder ju att du är extremt religiös. Svenskans "så ini märgen" är ett uttryck för en extremt stark känsla.
Men när jag nu har dig på tråden så att säga: Vad tänker du om extrem islamister? Vad säger du om det kommer en sån till dig och försöker ställa dig mot väggen. Jag antar att du har träffat sådana och jag antar att dom säger: Är du en riktig muslim? Då ska du ju lyda Muhammed och koranen, där står ju att du ska döda? Så frågar han är du emot oss eller med oss? Han försöker väl ställa dig mot väggen, och ställer ultimatum. Om du inte är med honom, så är du ju dödens! Eller hur - vad gör du då. Dom dödar ju mest muslimer! Vad har du för inställning?
Citera
2016-12-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag förstår dig. Du är en troende muslim. Inte en jihadkrigare. Men det du skriver låter motsägelsefullt: Dels skriver du att du är Muslim så ini märgen. Del skriver du att du inte är extremreligiös.
. Att säga att du är det "så ini märgen" betyder ju att du är extremt religiös. Svenskans "så ini märgen" är ett uttryck för en extremt stark känsla.
Men när jag nu har dig på tråden så att säga: Vad tänker du om extrem islamister? Vad säger du om det kommer en sån till dig och försöker ställa dig mot väggen. Jag antar att du har träffat sådana och jag antar att dom säger: Är du en riktig muslim? Då ska du ju lyda Muhammed och koranen, där står ju att du ska döda? Så frågar han är du emot oss eller med oss? Han försöker väl ställa dig mot väggen, och ställer ultimatum. Om du inte är med honom, så är du ju dödens! Eller hur - vad gör du då. Dom dödar ju mest muslimer! Vad har du för inställning?
Alltså jag kommer från en troende familj, alltså är jag muslim.
Du kommer inte gilla det jag kommer säga men de är inte islamister. De flesta daesh krigarna är ungdomar och kriminella från olika länder i världen och ansluter sig till daesh. Deras liv är alltså fuckade i början. Journalister hittade fejkade skägg i byggnader.
Citera
2016-12-25, 18:26
Medlem
Citat:
Det jag försöker förmedla här är att bara för att jag är muslim så in i märgen innebär inte att jag är extremt religiös. Jag är inte uppfostrad på det sättet ni näthatare påstår. Jag är muslim, punkt. Jag skadar inte Sverige ochans är en av majoriteten av muslimer.
Om du verkligen vill veta hur det är i mena länder, åk till en av MENA länder i 1 månad så kommer du se att alla inte är så som ni beskriver oss.
Du har uppenbart inte klart för dig vad era religiösa ledare håller på med och hur extrem islam frodas i vissa förorter. Det finns hundratals muslimska samfund i Sverige och de mjölkar stat och kommuner på tiotalsmiljoner varje år. Det är skrämmande att se att de lyckas föra in sin medeltida religion i förorterna med kvinnor som tvingas klä sig i niqab och burka. Dessa muslimer skadar Sverige enda in i märgen.

Det går inte att blunda för att muslimernas mål är att förändra Sverige till land styrt av islam. I varenda ort där islam växer sig stark, så införs ett islamsk levnadssätt med kvinnoförtryck och religiöst förtryck. Av någon märklig anledning så verkar det i samma orter växa fram en gangstermentalitet med svartjobb, organiserad brottslighet, korruption, knark, vapen och mord. Kan du förklara varför det blir så?

Lite om den medeltida religionen du bekänner dig till
Citat:
Enligt Koranen kan inte en enda varelse, eller någonting annat som existerar, undgå att i en mening underkasta sig Guds vilja. Detta är islam i sin allra mest generella bemärkelse, det vill säga islam som ett naturligt, universellt tillstånd som utgör förutsättningen för existensen som sådan. Men det är bara de som erkänner och frivilligt bejakar detta (enligt Koranen) oundvikliga existentiella faktum, som räknas som muslimer i religiös bemärkelse. Muslim är med andra ord den som aktivt och medvetet har antagit islam som sin religion

Att lämna islam som religion är enligt traditionell sharialag en brottslig gärning som har påföljden dödsstraff.[22] Det råder inte konsensus inom islam om att apostasi alltid ska straffas med döden, men de fyra största rättsskolorna inom sunni och en inom shia håller med om detta. Straffet tillämpas även i modern tid och ett välkänt nutida exempel är då Irans dåvarande härskare Ayatollah Khomeini i ett utlåtande (en fatwah)[23] dödsdömde Salman Rushdie för apostasi, efter att Rushdie skrivit boken "Satansverserna" 1989.
Islam är helt enkelt inte kompatibelt med modernt västerländskt levnadssätt. Det bästa hade varit att de som tvunget vill tillhöra islam, stannat i sina hemländer. För det enkla sanningen är att islam ställer till stora problem var den än dyker upp
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-25 kl. 18:43.
Citera
2016-12-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Du har uppenbart inte klart för dig vad era religiösa ledare håller på med och hur extrem islam frodas i vissa förorter. Det finns hundratals muslimska samfund i Sverige och de mjölkar stat och kommuner på tiotalsmiljoner varje år. Det är skrämmande att se att de lyckas föra in sin medeltida religion i förorterna med kvinnor som tvingas klä sig i niqab och burka. Dessa muslimer skadar Sverige.

Det går inte att blunda för att muslimernas mål är att förändra Sverige till land styrt av islam. I varenda ort där islam växer sig stark, så införs ett islamsk levnadssätt med kvinnoförtryck och religiöst förtryck. Av någon märklig anledning så verkar det i samma orter växa fram en gangstermentalitet med svartjobb, organiserad brottslighet, korruption, knark, vapen och mord. Kan du förklara varför det blir så?
Hör på dig själv och fråga dig själv om vi muslimer verkligen tillåter det så att vi kommer till paradiset. Är du funtad på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in