2016-12-24, 02:58
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja en arab eller neger är väl en bra gissning då det gäller grova våldsbrott!
I detta fall så känns det möjligt med en svensk GM...
Vi får se...

Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Jag gissar på svensk GM också, just för att han lyckades hålla sig undan så pass länge.
Nyanlända hade åkt fast direkt, en infödd uppvuxen i området lär kunna komma undan.

Frågan är om det är ett rånmord eller ett psykmord (där han hört röster eller liknande)?

Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Allt talar för en svensk. Hade det varit en 25-årig Skäggsmurf så hade de beskrivit det som en fin kille i yngre tonåren.

Uppfödd lite söder om Hudik och just ute i oävla är det sällan några större koncentrationer av araber eller dylikt. Däremot finns där en jävla maśsa wt och allmänt pundarpack. Tänk filmen jägarna. Hälsingar, ursprungliga som "nya" har en tendens att bli sjuka i huvudet, supa till och begå grova våldsbrott. Jag borde veta, jag är en. Detta sagt utan att veta vem det här är.
Citera
2016-12-24, 03:33
Bannlyst
Ska bli så intressant att få se vem psykot är, känslan säger en Svensk kille men allvarliga psykiska problem.
Citera
2016-12-24, 03:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Ligger det inte en en del behandlingshem och dylikt kring trakterna? Hassela är väl inte långt ifrån, sedan vet jag inte om det finns kvar men har för mig att där fanns ett ställe som Stockholms län brukade skicka LVMade också? Kanske någon som dragit från något sådant ställe och vart ute och tänt på och irrat omkring och tänkt råna dem?

Edit: såg nu att 20-åringen är bosat inom Hudiksvalls kommun, då lär han ju inte komma från något av hemmen (i vartfall inte nyligt).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-24 kl. 04:10.
Citera
2016-12-24, 04:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagnslere
Ja, verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Å andra sidan så har vi snubben för några år sen här som yxmörda styvfarsan för att sen ringa taxi totalt blodig och säga "det här säger du fan inte till någon".
Tror inte man tänker särskilt mycket i en sån situation..

Vad jag hört så ska grannen hört bråk och skyndat sig över varav där efter också blivit mördad.

Vad jag kan föreställa mig så är det ven en slyngel från Hasselagården eller liknande, tänkte sticka ut och göra inbrott i sommarstuger, stuga var bebodd, käringen vaknar, det skiter sig och grannen kommer rännande över.
Slyngeln har panik och vet inte vad han ska göra så löper därifrån men dragit sig på skador samtidigt och som den lilla slyngeln han är så går han till lasarettet för han är egentligen inte kriminell så han vet inget annt sätt att få vård på.

Hudik är en liten stad, om en vecka vet alla villa som blev dödad och vem som dödade dom.
Av respekt för dom som blev dödade ber jag er att inte outa dom, jag känner anhöriga som skulle fira jul med dom så såren är mer än färska.

Tids nog får ni veta.
Motsägelsefullt inlägg?
Citera
2016-12-24, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Allt talar för en svensk. Hade det varit en 25-årig Skäggsmurf så hade de beskrivit det som en fin kille i yngre tonåren.

Absolut.
Svensk solklart.
Men vad kan motivet ha varit? Impuls?
Citera
2016-12-24, 05:56
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
På tok för tidigt att förkasta arab-afghan-negerspåret. Nämnda gruppers markanta överrepresentation vid bestialiska mord meddelst kniv måste beaktas i alla sammanhang. Tycker också man kan skönja överslätande formuleringar från Sarnecki och pk-träsket: "mycket ovanligt", "inga våldsbrott tidigare", "psykiskt sjuka generellt ofarliga" o s v. Minst fifty-fifty på att knivdåren är utomeurope.
Citera
2016-12-24, 07:05
Medlem
Maraiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmysFarfar
Fick höra om en Sim*n Pers*on som sitter häktad.
Tror han är från Bergsjö och i rätt ålder.
Nån som hört nåt liknande?

Det finns två S*mon P*rsson i Hudiksvalls kommun, bägge i Delsbo. De är 18 och 23 år. Media verkar väldigt säkra på formuleringen "en 20-årig man". Det tyder på att mannen är exakt 20, inte 20-isch.
Citera
2016-12-24, 07:15
Medlem
JimmysFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marais
Det finns två S*mon P*rsson i Hudiksvalls kommun, bägge i Delsbo. De är 18 och 23 år. Media verkar väldigt säkra på formuleringen "en 20-årig man". Det tyder på att mannen är exakt 20, inte 20-isch.

Denna snubbe e född 96 så måste va han. Hans FB-profil finns ett par sidor bakåt i tråden.
Alla ni som skriver att de måste va en nysvensk. Har otroligt nog fel denna gång. Han är svensk denna gång.
Citera
2016-12-24, 07:17
Medlem
JimmysFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPistol
Ska bli så intressant att få se vem psykot är, känslan säger en Svensk kille men allvarliga psykiska problem.

Du har FB-profilen ett par sidor bakåt i tråden. Måste va han. Född 96 och sitter häktad har jag hört från flera oberoende av varandra källor i området.
Citera
2016-12-24, 07:34
Medlem
Ingen som har några känningar på akuten i Hudiksvall?
Dom har ju sett GM och vet hans namn
Citera
2016-12-24, 07:40
Medlem
Maraiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmysFarfar
Denna snubbe e född 96 så måste va han. Hans FB-profil finns ett par sidor bakåt i tråden.
Alla ni som skriver att de måste va en nysvensk. Har otroligt nog fel denna gång. Han är svensk denna gång.

Ok, nu hittade jag honom. Nordanstigs kommun dock. Låter mycket troligt. Vet du något mer om hur allt gick till?
Citera
2016-12-24, 07:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
På tok för tidigt att förkasta arab-afghan-negerspåret. Nämnda gruppers markanta överrepresentation vid bestialiska mord meddelst kniv måste beaktas i alla sammanhang. Tycker också man kan skönja överslätande formuleringar från Sarnecki och pk-träsket: "mycket ovanligt", "inga våldsbrott tidigare", "psykiskt sjuka generellt ofarliga" o s v. Minst fifty-fifty på att knivdåren är utomeurope.

Så skulle han sagt oavsett MGMs bakgrund. Tror egentligen inte heller att han, eller TV4, ens vet vem MGM är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in