2016-12-23, 18:48
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vilket pucko att besöka en vårdinrättning om det ej var kritiskt. Han får väl för fasiken bita ihop och tejpa sig själv i ett läge då han eftersöks.

Bra för oss dock......

Han har tydligen blödigt ganska hygglig om han drällt blodspår genom hela byn Silja.
Citera
2016-12-23, 18:50
Medlem
Universells avatar
Expressen:
Citat:
Den 20-årige man som anhållits nekar till brott. Enligt åklagaren ska han vara en främling till offren men bosatt i kommunen och tidgare haft kontakt med den psykiatriska vården.

Psykopat...
Citera
2016-12-23, 18:52
Medlem
Vagnsleres avatar
Ja, verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Å andra sidan så har vi snubben för några år sen här som yxmörda styvfarsan för att sen ringa taxi totalt blodig och säga "det här säger du fan inte till någon".
Tror inte man tänker särskilt mycket i en sån situation..

Vad jag hört så ska grannen hört bråk och skyndat sig över varav där efter också blivit mördad.

Vad jag kan föreställa mig så är det ven en slyngel från Hasselagården eller liknande, tänkte sticka ut och göra inbrott i sommarstuger, stuga var bebodd, käringen vaknar, det skiter sig och grannen kommer rännande över.
Slyngeln har panik och vet inte vad han ska göra så löper därifrån men dragit sig på skador samtidigt och som den lilla slyngeln han är så går han till lasarettet för han är egentligen inte kriminell så han vet inget annt sätt att få vård på.

Hudik är en liten stad, om en vecka vet alla villa som blev dödad och vem som dödade dom.
Av respekt för dom som blev dödade ber jag er att inte outa dom, jag känner anhöriga som skulle fira jul med dom så såren är mer än färska.

Tids nog får ni veta.
Citera
2016-12-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zAEBBE
Mh är initialerna. detta har jag hört på ryktes vägar så kan varken bekräfta eller utesluta om de är sant!

Om det är M*rcus Häg* du menar har jag också hört de rykterna hela dagen, MEN han är 28 år, den gripne ska vara 20 år enligt polis.

Han är skriven på samma adress som Gu*tav N*lsson som tidigare nämnts i tråden som ska sitta häktad för innehav av yxa samt narkotikabrott i samma lilla ort. Inbrott som gått fel av påtänd person passar kanske in i bilden då de missbrukar och förmodligen inte har pengar att finansiera sin narkotika själva. Men som sagt helt fel ålder?
Citera
2016-12-23, 18:54
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Vem fan gör en sån här sak? Måste vara seriöst rubbad. Och sen traskar mannen en mil till Hudiksvall för att besöka sjukhus, det kräver lite lokalkännedom kan jag tycka. Och dom känner inte varandra?
Hur jävla skumt som helst.

Aftonbladet antyder att han kanske inte var ensam

Citat:
Enligt Aftonbladet ska ett blodspår invid en väg indikera att den misstänkte mannen fick hjälp att fly. Men polisen går inte ut med att fler är brottsmisstänkta.
Senast redigerad av Raggdoll3 2016-12-23 kl. 19:01.
Citera
2016-12-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagnslere

Hudik är en liten stad, om en vecka vet alla villa som blev dödad och vem som dödade dom.
Av respekt för dom som blev dödade ber jag er att inte outa dom, jag känner anhöriga som skulle fira jul med dom så såren är mer än färska.

Tids nog får ni veta.

Namnen på de döda finns på flera ställen i tråden.
Citera
2016-12-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Om det är M*rcus Häg* du menar har jag också hört de rykterna hela dagen, MEN han är 28 år, den gripne ska vara 20 år enligt polis.

Han är skriven på samma adress som Gu*tav N*lsson som tidigare nämnts i tråden som ska sitta häktad för innehav av yxa samt narkotikabrott i samma lilla ort. Inbrott som gått fel av påtänd person passar kanske in i bilden då de missbrukar och förmodligen inte har pengar att finansiera sin narkotika själva. Men som sagt helt fel ålder?

M*rcus Häg* är ju dessutom bosatt i grannkommunen (Nordanstig) och inte i Hudiksvall om man ska vara petig. Han är dessutom dömd för våldsbrott förut, och det ska ju inte den här GM vara så vi kan nog vara rätt säker på att Häg* inte har något med det här att göra.
Citera
2016-12-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrightside
M*rcus Häg* är ju dessutom bosatt i grannkommunen (Nordanstig) och inte i Hudiksvall om man ska vara petig. Han är dessutom dömd för våldsbrott förut, och det ska ju inte den här GM vara så vi kan nog vara rätt säker på att Häg* inte har något med det här att göra.
"Bosatt i kommunen" tolkar jag som samma kommun som mordet skett i, vilket väl är Nordanstigs Kommun? Men ja, fortfarande mycket som inte stämmer in på honom..
Citera
2016-12-23, 19:02
Medlem
Lawlines avatar
Påtänd av knark och troligen så har han använt kniv. Någon av BO kanske klarade sig så länga att den kunde slå larm innan den dog av skadorna.
Citera
2016-12-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
"Bosatt i kommunen" tolkar jag som samma kommun som mordet skett i, vilket väl är Nordanstigs Kommun? Men ja, fortfarande mycket som inte stämmer in på honom..

Råbo ligger i Hudiksvalls kommun, typ någon km från gränsen.
Citera
2016-12-23, 19:05
Medlem
Kollar man ratsit och söker på M*, Man, Hudiksvall och 19-21 år så får jag en träff..
Citera
2016-12-23, 19:09
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Hur blev polisen larmad? Verkade gått fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in