2016-12-23, 21:54
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Påtänd knarkare som gör inbrott. Grannen hör skrik larmar polis och går över för att bli dödad. Det andra alternativet om någon svartsjuk person tror jag inte på. GM är runt 20 år tidigare känd av polis så då lutar det åt ett inbrott.

Men hur många åker runt kommunalt på landsbygden och begår inbrott tänker jag? Påtänd Miljöpartist? Åker man bil dit så åker man bil därifrån om man har möjlighet ser det ut som på kartan.

Fast tanken på en påtänd Miljöpartist bärandes på en 42" platt-Tv är ju lite kittlande förstås, väntandes på bussen
Citera
2016-12-23, 21:55
Medlem
Maraiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Tipsa poliesne illa kvickt.

??? Polisen har ju redan tagit en MGM. Jag försöker bara lista ut vem det kan vara.
Citera
2016-12-23, 21:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Föredrar att proffesionella gör den bedömningen istället för du. Ingen poäng att låta någon sitta inne om dom inte är en fara för någon.

Finns snarare ingen anledning att låta någon sådan galning gå fri eftersom det aldrig kan lämnas några garantier att ingen annan drabbas i framtiden. Sedan vad dylika "professionella" bedömningar resulterat i, har vi sett tidigare, när man låtit friskförklara människor som denna för tidigt. Som sagt, inga garantier och således aldrig värt risken.
Citera
2016-12-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalleAnka
Men hur många åker runt kommunalt på landsbygden och begår inbrott tänker jag? Påtänd Miljöpartist? Åker man bil dit så åker man bil därifrån om man har möjlighet ser det ut som på kartan.

Fast tanken på en påtänd Miljöpartist bärandes på en 42" platt-Tv är ju lite kittlande förstås, väntandes på bussen
Ja frågan kvarstår, vad fan hade han därute att göra, inget ställe man bara går förbi, hur kom han dit? Hur hittade han ens dit?
Citera
2016-12-23, 22:03
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Finns snarare ingen anledning att låta någon sådan galning gå fri eftersom det aldrig kan lämnas några garantier att ingen annan drabbas i framtiden. Sedan vad dylika "professionella" bedömningar resulterat i, har vi sett tidigare, när man låtit friskförklara människor som denna för tidigt. Som sagt, inga garantier och således aldrig värt risken.

Vem vet hur han är efter 20 år i fängelse/psyk. Han kan då leva resterande 30 år ute normalt utan att vi ska bekosta fängelse.
Citera
2016-12-23, 22:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Sarnecki får uttala sig om MGM på TV4. Det stärker misstanken om att det rör sig om en icke-svensk GM.
Citera
2016-12-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marais
Det här fallet gäckar mig. Hade lite tid över, och kollade upp alla 20-åringarna i Ilsbo - en halvtimmes gångavstånd från brottsplatsen. En av dessa verkade ha psykiska problem om man kollade hans FB. Testade att ringa hans mobil – den var avstängd. Vilken 20-åring har sin mobil avstängd på en fredag kväll??

Givetvis bara en spekulation.

Gjorde samma sak som dig, och 3 saker intresserade mig. 1. Att han delar samma (dock mycket vanliga) efternamn som den döda kvinnan, 2. Att hans mamma på hans profilbild för 6 dagar sen skrivit "jag är orolig för dig" samt 3. Att mamman verkar vara fullständigt galen. Är 50+, har 4 piercingar i ansiktet och taggar uppenbara missbrukare i vart och vartannat inlägg.

Givetvis fortfarande bara en spekulation.
Citera
2016-12-23, 22:07
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBrightside
Varför tror du han är tidigare känd av polis? Det enda jag läst är att han är ostraffad.

Bara en teori jag hade.

http://www.atl.nu/nyheter-fran-tt/20-aring-anhallen-for-dubbelmordet-4/

Psykisk sjuk om man ska tro på info från TT
Citera
2016-12-23, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Föredrar att proffesionella gör den bedömningen istället för du. Ingen poäng att låta någon sitta inne om dom inte är en fara för någon.
Nu förstår jag inte vad du menar. Varför är det ingen poäng?
Citera
2016-12-23, 22:11
Medlem
Maraiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Gjorde samma sak som dig, och 3 saker intresserade mig. 1. Att han delar samma (dock mycket vanliga) efternamn som den döda kvinnan, 2. Att hans mamma på hans profilbild för 6 dagar sen skrivit "jag är orolig för dig" samt 3. Att mamman verkar vara fullständigt galen. Är 50+, har 4 piercingar i ansiktet och taggar uppenbara missbrukare i vart och vartannat inlägg.

Givetvis fortfarande bara en spekulation.

Ja. Vi kollade på samma person.

Å andra sidan slår det mig nu att jag läst att personens blod fanns i Silja. Han måste ha gått åt det hållet. Skulle kunna betyda att vi får leta inne i Hudiksvall – vilket är precis vad jag gör just nu.
Citera
2016-12-23, 22:12
Bannlyst
Jag skojar aldrig om Dalmaseland men det finns ingen region med mer dårar. Jag måste dock be om ursäkt?

Jag anser att Arboga är Dalmasar hur många mord har skett där sedan 2000 17 mil från Gävle?

Jag är från Västra Götalandsregionen just nu vi är ca 1.6 miljoner räknar man bort dårarna som dödar varandra i Göteborg?

Så snackar vi 3-4 mord om året sedan 1999 med en population på 1.6 miljoner. Dalmasarna är mer mordgalna och det beror så klart på allt löst drägg som tvingas dit.

Ingen säger detta öppet men det finns mörkare skogar i Småland eller runt Vindeln i Ångermanland men dom är farligare i Dalmaseland.
Citera
2016-12-23, 22:18
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nu förstår jag inte vad du menar. Varför är det ingen poäng?

Varför spärra in en person om han ej utgör någon fara för sig själv eller samhället? Det är inte produktivt för någon part. (Nu diskuterar jag alltså efter en avtjänad dom/psykiatri)

Vi kör på rehabiliteringsspåret här i Norden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in