2016-12-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Förutom diverse raketforskare på flashbacks spekulationer så finns det inget som tyder på det. Men inget har framkommit som utesluter varken det ena eller det andra. Det vore klädsamt att vänta tills GMs identitet har framkommit innan en börjar ropa "tattare" eller "asylsökande".

Du kan på PK-raljera hur mycket du vill, men när sanningen kommer fram i tråden så kommer du att sluta svara och gå tillbaka under din sten. Så yttra dig inte är du snäll.
Citera
2016-12-23, 20:15
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
På Rapport beskrev de gärningsmannen bara som "en man". Rapport brukar vara snabba med att betona att gärningsmannen är "en SVENSK man". Att utelämna "svensk" i beskrivningen ger iaf mig vibbar om gärningsmannens identitet.
Tänk att det ska vara så här att vi jämt å ständigt ska behöva spekulera fast media vet. Vad är vitsen när det ändå till slut kommer fram? Jag tror inte det är en hälsing eller ens en svensk utan precis just en utifrån kommen eftersom han inte tycks ha någon tidigare anknytning till de mördade.
Citera
2016-12-23, 20:18
Medlem
Citat:
Förutom diverse raketforskare på flashbacks spekulationer så finns det inget som tyder på det. Men inget har framkommit som utesluter varken det ena eller det andra. Det vore klädsamt att vänta tills GMs identitet har framkommit innan en börjar ropa "tattare" eller "asylsökande".

Men hur ska man då få utlopp för sina fördomar?

Hudiksvall är granne med Nordanstig, en av Sveriges uslaste kommuner alla kategorier. Det finns gott om riktiga idioter i de där trakterna och de är i princip uteslutande tjackpundande Volvo-åkare.
Citera
2016-12-23, 20:18
Medlem
fernebos avatar
Fan, vilken vidrig händelse. Fler detaljer:

Citat:
– Han uppdagades genom att han sökt vård för att han var skadad. Då kopplades han ihop med brottet och omständigheterna ledde fram till ett anhållande, säger han.

Gripandet gjordes i förmiddags.

Mannen har ingen känd koppling till den mördade kvinnan och mannen.

– Det är en främling. Vi har inte hittat någon relation mellan offer och gärningsman.

20-åringen är bosatt i kommunen, enligt åklagaren som också berättar att mannen tidigare haft kontakt med psykiatriska vården.

– Han lider av psykisk ohälsa och har haft kontakt med psykvården.

Mannen har inte begått något våldsbrott tidigare.

Vad ledde fram till händelsen i går kväll?

– Exakta omständigheter vill jag inte gå in på.

Vilka skador hade mannen?

– Han hade fysiska skador. De har viss betydelse i sammanhanget.

Åklagaren förklarar att mannens skador styrker misstanken om att 20-åringen mördade mannen och kvinnan.

Användes något vapen?

– Inget skjutvapen, men vi laborerar med andra tillhyggen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4wapa/20-arig-man-misstankt-for-dubbelmordet-i-hudiksvall
Citera
2016-12-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockawaybeach
Men hur ska man då få utlopp för sina fördomar?

Hudiksvall är granne med Nordanstig, en av Sveriges uslaste kommuner alla kategorier. Det finns gott om riktiga idioter i de där trakterna och de är i princip uteslutande tjackpundande Volvo-åkare.

Det stämmer bra. Av någon anledning är det skitmånga som börjat gå på tjack. Det ses inte ens som smutsigt längre. Fan vet hur det blev så.
Citera
2016-12-23, 20:28
Avstängd
Citat:
Jag misstänker att du har rätt, den här gången, men jag är inte säker. Men med tanke på hur ofta raketforskarna har rätt, i förhållande till hur ofta PK-teorier går hem, så skulle jag varit tyst, om jag varit du. Finns det fem skäggbarn i en by på 1000 invånare, så vågar jag satsa allt jag äger på att brottet begåtts av någon av dem. Jag tror, ärligt talat, att du inte hade vågat satsa emot.
Citera
2016-12-23, 20:36
Medlem
Jag tror inte vi ska utesluta att GM kan vara från Nordanstigs kommun, trots att Hudiksvalls uppgetts tidigare.
Citera
2016-12-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Tänk att det ska vara så här att vi jämt å ständigt ska behöva spekulera fast media vet. Vad är vitsen när det ändå till slut kommer fram? Jag tror inte det är en hälsing eller ens en svensk utan precis just en utifrån kommen eftersom han inte tycks ha någon tidigare anknytning till de mördade.
För att alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats?
Nog för att man inte skall hymla om alla problem men någonstans måste man fundera på om man skall kasta ut babyn med badvattnet ej. Vilket Sverige vill man leva i, ett land där man pekar finger baserat på hörsägen och förutfattade meningar eller ett land där man inte hänger någon från rånocken förrän man har solida bevis.
Citera
2016-12-23, 20:38
Medlem
Den avlidne Vanjas barnbarn har skrivit 3 tweets om händelsen under dagen:
https://twitter.com/jwestner

(Adopterad, innan ni börjar med en massa skit)
Citera
2016-12-23, 20:44
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
För att alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats?
Nog för att man inte skall hymla om alla problem men någonstans måste man fundera på om man skall kasta ut babyn med badvattnet ej. Vilket Sverige vill man leva i, ett land där man pekar finger baserat på hörsägen och förutfattade meningar eller ett land där man inte hänger någon från rånocken förrän man har solida bevis.
Ja men den oskyldiga blir ju på sätt å vis betraktad som skyldig just tack vare att han ska skylas till varje pris. Vore jag oskyldigt beskylld för något så skulle jag se det som värsta björntjänst att försöka dölja min identitet. Som oskyldig vill man ha öppenhet och det är ju därför vi har offentlighetsprincipen för att skydda oskyldiga.
Citera
2016-12-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Du kan på PK-raljera hur mycket du vill, men när sanningen kommer fram i tråden så kommer du att sluta svara och gå tillbaka under din sten. Så yttra dig inte är du snäll.

Ja vi får se vem som får gå tillbaka under stenen!
Citera
2016-12-23, 20:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Är det en "lokal" knarkare som psykat ur?

Vad vet man... mycket svävande i Aftonbladet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in