2016-12-23, 20:35
Medlem
nobbenss avatar
Jag tror hon kommer att bli utbytt innan sommaren s M kan gra ett valarbete fritt frn bde hennes backspegel och kristallkula. Detta sger i alla fall min kristallkula
Citera
2016-12-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Valet 2006 handlade om att det skall lna sig att arbeta.

Det gjorde det inte under Perssons tid. Dr fick utredarna p frskringskassan bonus om de frtidspensionerade s mnga som mjligt.

Inte ett ljud om att massimportera afghaner, araber o annat skit.

Hur naiv fr man vara ?
Svenskt nringsliv tillsammans med moderaterna har alltid varit ute efter den billiga arbetskraften.

Det brjade s fint med avregleringen av taxi och fortsatte med subventionerad stdning och renoveringar. Fr att fretagare skulle tjna nnu mer s togs billig utlndsk arbetskraft in.
Nu brjade centern allt mer att tjattra om att starkt minska arbetsgivaravgifter.
Frre skulle vara sjuka men fler blev utbrnda bl.a. i sjukvrden.vriga var visst lata ?
Fler och fler fretagare blev frbannade p regelverket fr arbetslsa dr arbetslsa tvingades att ska arbeten som den skande inte ens hade behrighet eller kunnande i.

En annan fin id hos alliansen var fas 3.
En form av praktik dr fretagare fick ca 8000/mn fr att f hjlp med sk enklare jobb.
Bl.a. stdhjlp,vaktmstare,kassabitrden,lagerarbetare mm Utt kallades det praktik.
Men var i sjlva verket ett lttare jobb fr ingen ln alls.

Det du inte sg 2006,, borde rimligen mrkts 2010.
Fr bl.a. Tiggeriet fanns ju ven 2010.
Men det r frst nu som vi dr ser en minskning.

S har under sin ca tv r i regering gjort betydligt mer mot invandringen n vad alliansen ens kunde stava till under sina hela ttta r i regering.
Senast redigerad av zebop 2016-12-23 kl. 21:06.
Citera
2016-12-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag rstade p dem, inte fan sa de att de skulle ta hit avskrdesfolk i parti och minut nr de gick till val, de bedrog helt enkelt sina vljare. Ljg allts, jag skulle antagligen rsta p dem fortfarande om de inte tilltit flyktingtsunamin...

Skulle vi ha rstat p Mona i stllet? Skmtare...

S det r Sahlins fel att du inte rstade p sd tidigare ?

2006 rstade du tydligen p M. 2010 gick du p't igen. Nu str du pltsligt och gnller p det partiet som var med och stllde till det, trots att du med all tnkbar tydlighet tidigare borde mrkt vart det barkade.

Du rstade allts fram alliansen mot nn 1000 lapp.
Och fr det fick du fler invandrare. Gr det bra om du fr nn 1000 lapp till mot nnu fler invandrare ?
Du verkar ju vara lttkpt ?
Citera
2016-12-23, 21:34
Medlem
Sjlvklart vill inte AKB att moderater tittar i backspegeln, dr finner dom beslut som hon sttt bakom som krt landet i botten.
AVG.
Citera
2016-12-23, 22:17
Avstngd
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Sjlvklart vill inte AKB att moderater tittar i backspegeln, dr finner dom beslut som hon sttt bakom som krt landet i botten.
AVG.

I backspegeln ser man kaos, framt kaos, alla i 7 klvern r hycklare som alla kan se p youtube sttt och farit med osanning kring invandring och kriminella invandrare som fr straff rabbat fy skms era as
Citera
2016-12-23, 22:58
Medlem
Ganonitos avatar
M var med AkB i spetsen med och rstade igenom den sk tvngslagen som innebr att alla kommuner mste ta emot nyanlnda och ordna bostad till dem oavsett om de har resurser eller ej. Hur kan ngon lita p vad den haggan sger?
Citera
2016-12-24, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...t-demonisering

Det kan vl knappast finnas ngon som inte begriper att grunden till det kaos vi har i Sverige idag i mycket stor utstrckning r ett direkt arv frn Fredrik Reinfeldts tid vid makten. Bortsett frn invandringspolitiken r kaoset inom bland annat polisen, frsvaret och sjukvrden en konsekvens av Alliansens misslyckade inrikespolitik. Inte fr att Socialdemokraterna hade gjort mycket bttre ifrn sig, men det blir lite mrkligt nr den s kallade "oppositionen" idag klagar ver att den nuvarande regeringen inte snabbare lser de vxande problem som Alliansen skapade under sin tid vid makten.

Nr det kommer till invandringspolitiken var AKB djupt involverad i att ppna upp Sverige fr den massiva invandring vi sett sedan 2011. De invandrings- och asylrekord vi sett har inte helt otippat resulterat i nya hjder fr kostnader fr frsrjningsstd, arbetslshet bland utrikesfdda och kriminalitet. Nu nr Moderaterna insett att de r kritiska till hur Sverige utvecklas, nr det sitter en annan regering vid makten, kan det ltt framst som lite inkonsekvent att de kritiserar en politik de sjlva har bedrivit under tta r. Inte konstigt att Moderaterna inte vill dra upp sin tidigare historia alltfr ofta, det kan ju f dem att framst som hycklare, alternativt svagbegvade. Om konsekvenstnkandet inte strcker sig lngre n till nsta mandatperiod kan regeringsdugligheten ltt ifrgasttas.

Hur ska AKB f Moderaterna att sluta beklaga sig ver Reinfeldt? r inte det bsta bara att bita ihop och g vidare, och inte ltsas om att ens tidigare handlingar har skapat en kaosartad framtid fr Sverige? r dagens moderater alltfr fsta vid det frflutna och tidigare misstag?

Hon vill bara behlla sin plats vid trget.
Endast drfr.

Nya Moderaterna r krda. Ett parti utan framtid.
Rnat av Fredrik Reinfeldt.
Citera
2016-12-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jag tror hon kommer att bli utbytt innan sommaren s M kan gra ett valarbete fritt frn bde hennes backspegel och kristallkula. Detta sger i alla fall min kristallkula

Framfr allt talar all historisk erfarenhet fr, en M-ledare som misslyckas det minsta sitter alltid lst!
Citera
2016-12-24, 00:55
Medlem
Euripidess avatar
Glm inte och frlt inte moderaternas svek. Det gr inte att be om frlt fr medvetet begngna synder. De r falska ckel.
Citera
2016-12-24, 01:35
Medlem
Ganonitos avatar
http://www.svd.se/jag-vill-undvika-ordet-volymer

Citat:
Jag har alltid velat undvika ordet volymer och det vill jag fortfarande eftersom antalet som sker sig hit beror p hur mnga som flyr. Sverige mste fortfarande vara ett land som kan ta ansvar nr mnniskor mste fly och vi mste ha mottagningssystem som fungerar.

Citat:
Hon lgger stor vikt vid det pgende arbetet inom EU dr en gemensam flyktingpolitik ska tvinga lnder att dela ansvaret fr mottagning av asylskande.

− Problemet i Sverige var att vi hade regler som kraftigt avvek mot hur det sg ut i Europa och det fungerar fortfarande inte tillrckligt bra. Sverige r fortfarande ett av lnderna i Europa som tar strst ansvar och det r fr mnga lnder som smiter.

Exakt samma floskler om att "ta ansvar" och tvinga p EU-lnderna en politik de inte vill ha. Hon r inte ett dugg bttre n Lfven och Reinfeldt.
Citera
2016-12-24, 02:12
Medlem
pinger99s avatar
Moderaterna har redan visat vad de gr fr.
De hade regeringsmakten 2006-2014.

Jag skms oerhrt fr att rstat p M, 2006.

Hur gick det med kriminalpolitiken?, frsvarspolitiken?, bostadsmarknaden?, bidragsberoendet?, massarbetslshet? .... invandringspolitiken?

Jag anser att Moderaterna br avvecklas som parti och frsvinna.
De saknar existensberttigande.
Citera
2016-12-24, 02:22
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad menar hon med det hr?

"Det fanns till och med en diskussion om de skulle g in p srskilda stt i riksdagens matsal."
De andra ville vl ha lite lebensraum i matsalen 2010 - 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in