2016-12-23, 14:14
Bannlyst
"På kortare sikt handlar det om att personer med uppehållstillstånd
bor kvar på asylboenden ... "

"Moderaterna vill också att kommuner ska kunna ställa högre krav på
personer som mottar försörjningsstöd. Det gäller bland annat att
de ska vara beredda att ta ett jobb på annan ort."

Ur SvD 22/12/2016 under rubriken "Sverige måste ta ett ansvar" med bild
på AKB och Svantesson.

Bo kvar på asylboendet och ta ett jobb på annan ort. Samtidigt. Busenkelt.
Citera
2016-12-23, 14:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Folk glömmer snabbt, frågan är om dom kommer att hinna glömma bort detta i tid tills nästa val. AKB har givetvis inget annat alternativ än att försöka sopa det under mattan, ju snabbare desto bättre. Om inte ekonomin gör ett rejält uppsving lär dom nog kunna ha svårigheter att försöka låtsas som att den politik de drivit på i ett flertal år aldrig existerat.

Dom borde givetvis ha vetat bättre än att ha något med tomtarna i miljöpartiet att göra. MP har (och har haft) oproportionerligt stort inflytande i politiken. När de tyvärr är att drös med barsnliga dårar utan verklighetsförankring kan det inte sluta på annat än ett sätt.

Det är ju bara att se på sånt här:

Jävla dagisfasoner. Folkvalda som sitter och diskuterar om hur de ska försöka frysa ut någon i matsalen p.g.a. deras åsikter. "Vi gillar olika", jo jo..

Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Inte så konstigt egentligen. När man tittar i backspegeln så inser de flesta att både AKB och lorten Tobé måste bort från Moderaterna innan partiet kan gå vidare. Begrava Reinfeldt så att säga (gärna bokstavligen).

Problemet för M är att folk glömmer inte så lätt, att de förstört landet 2006-2014 genom sin massinvandringspolitik. Reinfeldts ande vilar fortfarande över M. En demon som fortfarande hemsöker både partiet och riket i stort.

Jag har röstat på M i alla val från 80-talet till 2010. Därefter enbart SD.

Jag kommer aldrig glömma sveket M begått. Jag kommer heller aldrig förlåta. Nu är inte enbart M ansvariga för läget i landet för det är ingen höger/vänster-fråga utan globalism/nationalism-fråga. Skulle inte fälla en tår om så folket släpade ut PK-7K/MSM på gatorna som man gjorde med Saddam och Gaddafi. De lär upptäcka att det kommer med ett pris att förråda sitt folk och plundra landet.

Om någon misstar mig för lågutbildad, arbetslös, bondläpp kan jag upplysa om att jag är en lågmäld, lugn, medelålders, familjefar, högutbildad, egenföretagare och stadsbo.
Citera
2016-12-23, 14:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKB
– Jag tycker att vi fortfarande pratar för mycket om oss själva och det som har varit. Vi måste prata mer om vad Sverige behöver göra framåt, säger hon.
Låter lite som det försvar som utan framgång testades i Nürnbergrättegångarna.

Eller kanske lite som Monty Python i "The Holy Grail":
Citat:
Ursprungligen postat av King of Swamp Castle
This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue about who killed who
https://www.youtube.com/watch?v=jKGjOE_7bYI

Ingen glömmer Anna Kinberg Batra & hennes del i att på några få år ha pissat bort flera hundra generationers hårt arbete & välståndsbyggande. Nivån på sveket är se stor att det närmast blir parodisk när tanten nu plötsligt vill att vi skall glömma bort det värsta landsförräderiet i svensk historia.
Citera
2016-12-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Självklart kan man få ändra sig, det är väl inte konstigare än så? 2006 var internet inte alls lika utbrett bland folket och man fick lita på det statsmaktens mediabolag sa åt en.

Tycker inte man ska hänga någon som vaknar upp och inser att politikernas största mål är att sko sig själva. Det är inte samma sak som att medvetet göra fel och sen försöka sopa det under mattan, det förstår väl du också?

Dom som röstade fram Alliansen 2006 bär ansvaret för den politik som röstades fram.
Dom som senare lät Alliansen fortsätta regera fram till 2014 bär också ett ansvar.

Ditt svammel om internet håller inte. Invandrare fanns lite överallt även då.
Dessutom startade det här forumet redan 1995.
Så här såg det ut 1996 ??
http://wayback.archive.org/web/19961....flashback.se/

Att enbart skylla på Reinfeldt känns fegt,mycket fegt.
Ingen har tvingats att rösta fram honom och alliansen ??
Senast redigerad av zebop 2016-12-23 kl. 14:57.
Citera
2016-12-23, 15:12
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Dom som röstade fram Alliansen 2006 bär ansvaret för den politik som röstades fram.
Dom som senare lät Alliansen fortsätta regera fram till 2014 bär också ett ansvar.

Jag röstade på dem, inte fan sa de att de skulle ta hit avskrädesfolk i parti och minut när de gick till val, de bedrog helt enkelt sina väljare. Ljög alltså, jag skulle antagligen rösta på dem fortfarande om de inte tillåtit flyktingtsunamin...

Skulle vi ha röstat på Mona i stället? Skämtare...
Citera
2016-12-23, 15:17
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Moderaterna kan dra åt fanders tills dom skaffat sig en ryggrad och bett om ursäkt, en riktig ursäkt. Inget sånt där bara "Ja det där var väl inte så genomtänkt tyvärr"-ursäkt. Fram tills dess så får dom stå där o undra. Den enda som gör partiet värd något är väl Hanif.
Citera
2016-12-23, 15:23
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop

Valet 2006 handlade om att det skall löna sig att arbeta.

Det gjorde det inte under Perssons tid. Där fick utredarna på försäkringskassan bonus om de förtidspensionerade så många som möjligt.

Inte ett ljud om att massimportera afghaner, araber o annat skit.
Citera
2016-12-23, 15:30
Medlem
bl-gr-ns avatar
AKB i sitt esse!
Lika dåligt att inte titta i backspegeln i trafiken som när det gäller att välja parti i valet 2018.

Uppenbart vill inte AKB att fler lik ska hittas i hennes garderob.
Citera
2016-12-23, 16:43
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
AKB i sitt esse!
Lika dåligt att inte titta i backspegeln i trafiken som när det gäller att välja parti i valet 2018.

Precis, när Sverige öppnar sina hjärtan för invandrare, men när invandrare mördar och kommer hit och våldtar då blir det fel ,inte riktigt ok, sjuklövern är illa, Miljöpartiet en katastrof.
Citera
2016-12-23, 18:14
Medlem
Det är nog trots allt bättre och titta i backspegeln. Tittar man framåt ser det mörkt ut för Sverige
Citera
2016-12-23, 18:40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
AKB i sitt esse!

Precis vad jag tänkte på. Jag hoppas verkligen inte att Anna Hakan Batra har körkort.
Citera
2016-12-23, 19:42
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag röstade på dem, inte fan sa de att de skulle ta hit avskrädesfolk i parti och minut när de gick till val, de bedrog helt enkelt sina väljare. Ljög alltså, jag skulle antagligen rösta på dem fortfarande om de inte tillåtit flyktingtsunamin...

Skulle vi ha röstat på Mona i stället? Skämtare...

Det här bevisar bara hur korkade M väljare är, tänker bara på den där extra tusenlappen i plånboken som Reinfeldt lovade samtidigt som ni blir påsatta i arslet av både politiker och invandrare.

Moderaternas politik är till för dom rikaste och företagare, inte vanliga arbetare. Att folk är för tröga för att fatta detta är en gåta för mig.

Anna Kinnberg Batra trodde verkligen att lantisar var så korkade, men när hon insåg att valet närmar sig så ska vi glömma istället. Skrämmande att risken är stor att hon blir Sveriges stadsminister efter valet 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in