Enligt www.xcoinx.com är säljkursen ca 7,86 och köpkursen ca 7,76. Det är en diff på ca 1,3 %. Jag tycker man kan diskutera detta in absurdum. Det är när Onecoin släpps på fri marknad man får svaret + några år efter det. Bara drygt ett år kvar nu. Denna tråd lär väl hållas i liv fram tills dess.
Du verkar helt ovetande om allt. Antingen är du så sjukt djupt inne i det att du 'måste' tro på detta, eller så är du bara ett troll. Dom borde verkligen överväga att dra in din Internet tid på hemmet.
Enligt www.xcoinx.com är säljkursen ca 7,86 och köpkursen ca 7,76. Det är en diff på ca 1,3 %. Jag tycker man kan diskutera detta in absurdum. Det är när Onecoin släpps på fri marknad man får svaret + några år efter det. Bara drygt ett år kvar nu. Denna tråd lär väl hållas i liv fram tills dess.
Nu glømde du visst det faktum att när kursen är mer än något teoretiskt som man inte kan handla på (ditt exempel) utan är den verkliga så är spreaden 14 gånger...
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
N
OneCoin går ut med att 1 OneCoin = 7 Euro (Exempel)
Men när OneCoin säljer en vara (Padda , eller ett paket) så är kursen 1 OneCoin = 0,5 Euro
Det betyder att det inte finns en riktig kurs någonstans för OneCoin och allt är bara ett påhitt.
Varfør använde man inte kursen 7,76 här? Vad är din teori?
Väldigt fascinerande att köp och säljkursen följs åt så där som graden visar. Ett tecken på att det inte är en marknadsplats, utan mer en form av valutaväxlare vi har att göra med.
Inte optimalt? Det måste vara årets understatement. Den enda gången kursen använts i praxis så är den med skillnaden 50 cent køpkurs mot 7 Euro säljkurs. Inte en xcoinskillnad på fraktioner.
Blir du inte jävligt misstänksam när teoretiskt och icke-konverterbart värde säger en sak och man i praktisk handling visar något så fullständigt annorlunda? En helt vanlig reaktion är ju att det är något väldigt skumt i detta och att man väljer att hålla sig långt från det. Hur är din reaktion?
Det är dock ytterst optimalt för grundarna, eftersom det möjliggör för dem att först sälja sopor för 7:-/krona till den mentala ekvivalensen av småby-fånar från 1800-talet, för att sedan köpa tillbaks dem för en tiondel av priset, via produkter som även de ger en magnifik differens mellan inpris och utpris.
Du köper sopor för 70 spänn, men accepterar sedan att du får sälja dem för 7 spänn om du vill handla på den enda marknadsplats som för närvarande accepterar onecoins.
Det närmsta man kommer Onecoins fasta växelkurs är antagligen en valutas fasta växelkurs.
Wiki: "Fast växelkurs är beteckningen på ett växelkurssystem där ett lands valuta fixeras i termer av en annan värdemätare. Det kan röra sig om ett annat lands valuta, en grupp av valutor eller en värdemätare såsom guld. Om referensvärdet förändras innebär det att landets valuta följer med."
500 % ränta i början av 90-talet exempelvis pga. ej flytande krona.
Det har även diskuterats vad den bakomliggande tillgången är för Onecoin. Det är ettorna och nollorna lagrat fysiskt på en server i så fall, eller om man så vill: Själva idén att den är värd något. Jmf med en Picassomålning som säljs för flera hundra miljoner kronor. Duken och färgen är värd någon tusenlapp kanske, men själva konstverket, analyserat av konstkritiker och andra konstnärer samt köpare gör att värdet blir helt enormt.
Saker och ting är värt det folk är villiga att betala för det helt enkelt. Samma sak med Onecoin: När kursen senare släpps fri.
Aha så du säger att OneCoin är lik en valuta med fast växelkurs. Berätta då gärna vilken annan värdemätare man knutit kursen till? Guld? Dollar? Euro? (Helt osannolikt eftersom den kursen fluktuerar) Om det ska finnas en sanning i att det skulle vara likt en fast växelkurs får du gärna visa en värdemätare som den är knuten till som har samma kurs...Annars är det bara hittepå.se.
Aha så du säger att OneCoin är lik en valuta med fast växelkurs. Berätta då gärna vilken annan värdemätare man knutit kursen till? Guld? Dollar? Euro? (Helt osannolikt eftersom den kursen fluktuerar) Om det ska finnas en sanning i att det skulle vara likt en fast växelkurs får du gärna visa en värdemätare som den är knuten till som har samma kurs...Annars är det bara hittepå.se.
Tanken har ju slagit mig. Kanske det är just hittepå. De senaste dagarna har jag träffat några gamla kamrater som, åtminstone för 10 år sedan, verkade vara sunt tänkande individer. När jag nu av en slump träffar dom så verkar de helt besatta. Den gemensamma nämnaren verkar vara 50.000 pix. Detta har man satsat i något som även en mongoloid iller inser är just hittepå. Inte nog med att en kastar in sina surt förvärvade slantar i detta uppenbara bondfångeri, nu skall en till varje pris, för all framtid göra sig omöjlig genom att påtvinga tjocka släkten, vänner, bekanta och alla som kommer i ens väg en del i detta. Alla i toppen av den här fantasin kommer förmodligen att komma undan men kanske alla dessa 50 000 pixare får det värre. De sitter ju fast i arbete och diverse andra sociala strukturer. Kommer de att komma undan med att de bara var dumma i huvudet? Ett hittepå är inte så oskyldigt när folk i ens närhet förlorar pengar som man inte har råd med.
Varfør använde man inte kursen 7,76 här? Vad är din teori?
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Vet ej. Håller med om att det inte är optimalt.
Svaret är såklart att onecoins är värdelösa för dem (och alla andra). Vad ska de ha dem till? De kan ju inte handla för dem någonstans och inte heller växla dem till någon annan valuta. Det blir bara lite siffror som ändras i deras egen databas.
Därför sätter de en kurs så låg att ingen kommer använda sina coins till köpet. Utan istället använder en riktig valuta som Euro eller Bitcoin.
Pengar som sen kan användas till fler hus, galaklänningar och rött läppstift.
Kommer de att komma undan med att de bara var dumma i huvudet? Ett hittepå är inte så oskyldigt när folk i ens närhet förlorar pengar som man inte har råd med.
Ursäkta insinuationen, men du talar som en person som lurat in vänner och släkt i detta...
Svar: De som lurat in folk i detta kommer endast att komma undan om de de lurat inte är t ex gängfolk-, eller i allmänhet hämndlystna individer.
Har du lurat in släkt och vänner så är du safe. Har du lurat in hämndlystna vänner och gangsters, så är det bäst för dig att lämna landet NU!
Whatever land det är dina hämndlystna vänner och gangster-affiliationer inte har kontakter i, är det land som är safe för Dig.
Welcome to OneLife! It Begins where You End.
Ruja gets Your life, and You get to look Stupid.
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-23 kl. 02:09.
Ursäkta insinuationen, men du talar som en person som lurat in vänner och släkt i detta...
Svar: De som lurat in folk i detta kommer endast att komma undan om de de lurat inte är t ex gängfolk-, eller i allmänhet hämndlystna individer.
Har du lurat in släkt och vänner så är du safe. Har du lurat in hämndlystna vänner och gangsters, så är det bäst för dig att lämna landet NU!
Whatever land det är dina hämndlystna vänner och gangster-affiliationer inte har kontakter i, är det land som är safe för Dig.
Welcome to OneLife! It Begins where You End.
Ruja gets Your life, and You get to look Stupid.
Det är ju en sak att komma undan med livet i behåll men för många av dessa kommer nog värdigheten att få en knäck för alltid. Trodde att detta skulle ta slut någon gång men folk verkar vara helt galna.
Det är ju en sak att komma undan med livet i behåll men för många av dessa kommer nog värdigheten att få en knäck för alltid. Trodde att detta skulle ta slut någon gång men folk verkar vara helt galna.
Well, jag blev blåst på 38 papp av "EFG Bank" som körde en "the wolf of wall street" på mig, och sedan förlorade jag ytterligare 70 tusen på ett ponzi kallat Plexpay, och innan dess hade jag ödslat alldeles för mycket pengar på att försöka tjäna pengar via Nikken, och när allt äntligen var över så förlorade jag ytterligare 30 tusen via "synthetic CDO's", samt blev blåst på 200 papp genom att satsa på en person som kunde prata väl, men vars organisatoriska förmåga lös med sin frånvaro.
Även Natures Own har försökt värva mig, men deras deal var så jävla stupid att jag helt enkelt bara sade NEJ till dem.
Det jag kan bidra med till tråden i nuläget är erfarenhet.
ALLT som förekommer i denna tråd är saker jag gått igenom, upplevt, räknat på, och dragit slutsatser om för länge sedan.
De som är för Onecoin i denna tråd, är antingen personer med betydligt lägre IQ än min
(jag har ingen aning om min, då samtliga IQ-tester jag hittat handlar om "pattern recognition" vilket turligt nog är den egenskap min autism är typinriktad på, men vilket även tyvärr gör IQ-testerna oapplicerbara på mig som individ) *a test isn't a test if you can see through it*
eller också har de något att vinna på att pitcha råvaran så hårt de kan.
Kvaliteten på pitch'ningarna är dock så låg i nuläget att man kan misstänka... ... Ekonomisk Desperation.
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-23 kl. 09:24.