2016-12-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvaresaru
Men vad är det du inte förstår? Det pågår ingen mining process hos onecoin. Är du så jävla dum att du verkligen tror det eller är du så jävla opåläst trots onecoins stulna utbildningsmaterial?

I en (PÅSTÅDD) decentraliserad cryptovaluta som onecoin (skäms över att ens nämna det i samma mening) så behöver man inte mina(XPR). Det finns ingen anledning över huvudtaget att göra det.

Onecoins modell funkar såhär:
Du går ner i din gruva du pratar om för att leta efter guld ådrar, men istället för att mina ligger redan allt guld på hög i guldtackor där. Ripple kör samma modell och det går bra för dom. Dr ruja kan helt enkelt bara ta hem dom och sälja vidare. Varför ska dom mina? Det låter ju såklart häftigare för klappmongos som tror dom håller på med nån jävla gruvdrift på sin låtsas blockchain i sitt jävla back office. Fyfan för blåsta människor.

Man kanske minar på ett sätt som är mer rationellt än det vanliga sättet? OneCoin är ett företag med många kreativa genier. Om man minar i Excel så låter det mycket enklare än att hålla på andra metoder som ingen förstår. Att "Mina" är ett begrepp för en process. Varför skulle inte denna process ske i en +200IQ-hjärna? Och när det är minat i denna hjärna så är det bara att fylla på i Excel. Tänk inte så fyrkantigt!
Citera
2016-12-22, 15:29
Medlem
Shaboooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Du köper en bil av en bilhandlare. Du får ett pris.
Du säljer samma bil till en bilhandlare. Du får ett annat pris (antagligen lägre).

Så samma exakt samma produkt kan betinga olika pris.

Du har ett kilo is. Du får ett pris när det är -30 grader utomhus.
Du har ett kilo is. Du får ett pris när det är +30 grader utomhus.

Priser är inte någon beständigt under årtusendena utan varierar på ett stort antal faktorer. Ni i hatarklubben har en väldigt begränsad och snäv syn på det mesta här i tillvaron.
När det gäller Bitcoin så är det just det som händer (och alla andra vettiga värdehandlingar). I Onecoins fall är det bara hittepå. Här sitter bondfångarna och skruvar upp och ner med värdet som de vill medan det riktiga värdet naturligtvis är 0 och kan aldrig bli något annat.
Citera
2016-12-22, 15:33
Medlem
Citat:
Du säljer samma bil till en bilhandlare. Du får ett annat pris (antagligen lägre).

Priser är inte någon beständigt under årtusendena utan varierar på ett stort antal faktorer. Ni i hatarklubben har en väldigt begränsad och snäv syn på det mesta här i tillvaron.
Var det de bästa liknelserna du kunde komma på?

OneLife har ju en "fri" handelsplats där man sätter kursen till 7 EUR per Onecoin. Det priset är ju bara lögn och förbannad dikt. Hade det varit en normal handelsplats hade priset sjunkit eftersom det verkar finnas fler som vill sälja än som vill köpa.

När OneLife säljer något, och mot förmodan tar emot OneCoin som betalning, använder man kursen 0,5 EUR per OneCoin. Det är 92% lägre än den "officiella" kursen.

Visa mig den bilhandlare som har en så stor diff när de köper och säljer begagnat. (Nya bilar är bara nya bilar när de säljs, och blir ekonomiskt en helt annan produkt så fort du köpt dem.)

Jag har ingen koll på ismarknaden, men har svårt att tro att det skiljer något öht beroende på utomhustemperaturen. Och om det nu gör det så är det långt ifrån en faktor 1:14.

OneCoin har dessutom endast ökat i värde, med undantag för marginella krusningar för att det ska se äkta ut.
Citera
2016-12-22, 15:35
Medlem
Citat:

Sluta svamla och fösöka jämföra äpplen och päroon ditt förbannade klappmongo

EXAKT SAMMA DATUM så ger Onecoin ett pris för 1 Onecoin - 7 Euro (BÅDE KÖP & SÄLJ!!! SAMMA PRIS!)
EXAKT SAMMA DATUM som ovan så säljer Onecoin en "Tablet" för Onecoins för en kurs på 0,5 Euro

Ditt svar har absolut NOLL relevans till detta kurs beteende från Onecoin.

Om jag skall Köpa/Sälja en Onecoin ett datum så är det SJÄLVKLART att det kan vara en annan kurs ett annat datum. Men Onecoin har inte ens själva , någonsin , använt sig av den kurs dom gör reklam för.

Återkom med ett korrekt svar om hur Onecoin kan ha två olika kurser samma dag!
Citera
2016-12-22, 15:38
Medlem
Citat:
Man kanske minar på ett sätt som är mer rationellt än det vanliga sättet? OneCoin är ett företag med många kreativa genier. Om man minar i Excel så låter det mycket enklare än att hålla på andra metoder som ingen förstår. Att "Mina" är ett begrepp för en process. Varför skulle inte denna process ske i en +200IQ-hjärna? Och när det är minat i denna hjärna så är det bara att fylla på i Excel. Tänk inte så fyrkantigt!
Antingen är det en kryptovaluta med en blockkedja. Om man minar, så görs det i samband med framtagandet av blocken. Det finns kryptovalutor som är pre-minade och då finns alla "mynt" redan vid start.

Det är konstaterat att OneCoin saknar en blockkedja, att den uppvisade miningen är bluff och därför är OneCoin inte en kryptovaluta. Lägg till deras mumbo-jumbo om tokens, split, svårighetsgrader och bonusar så har vi raskt en scam...
Citera
2016-12-22, 15:40
Medlem
Treo2s avatar
Citat:

WHAT?? JÖSSES
Citera
2016-12-22, 15:41
Medlem
Citat:
Huvudsyftet med miningen är att det inte ska vara rationellt. Man använder det som belöning till de som skapar block. I Bitcoins fall använder man proof of work för att få en stabil blocktakt på snitt 10 minuter. Om beräkningskraften stiger, så ökar man svårighetsgraden för att behålla takten. Det går emot all vett och sans att börja svamla om att mina mer rationellt i det sammanhanget.
Citera
2016-12-22, 17:39
Medlem
Citat:
OneCoin är ett företag med många kreativa genier. Om man minar i Excel så låter det mycket enklare än att hålla på andra metoder som ingen förstår. Att "Mina" är ett begrepp för en process. Varför skulle inte denna process ske i en +200IQ-hjärna?

Vilka är de kreativa genierna? Menar du de som står och skriker på galorna? De som redan kört en massa ponzibedrägerier i väggen och gjort att tusentals människor förlorat en massa pengar? Eller är det de som suttit fängslade eller hon som med förlikning undvek fängelse?

Vilka belägg har du för att, jag antar du syftar på Rujas, har 200 i IQ.

Om du OneCoin har skapat en helt ny superduperfantastisk valuta, varför har jag aldrig läst någonstans om deras utvecklingsteam? Jag tror väldigt många i den här tråden följer många tech-bloggar och andra nyhetsresurser som bevakar detta. Sannolikheten att det inte skulle skrivits om OneCoin ifall de skulle vara världens mest revolutionerande nya digitala valuta är ju obefintlig.
Citera
2016-12-22, 19:26
Medlem
Det närmsta man kommer Onecoins fasta växelkurs är antagligen en valutas fasta växelkurs.

Wiki: "Fast växelkurs är beteckningen på ett växelkurssystem där ett lands valuta fixeras i termer av en annan värdemätare. Det kan röra sig om ett annat lands valuta, en grupp av valutor eller en värdemätare såsom guld. Om referensvärdet förändras innebär det att landets valuta följer med."

500 % ränta i början av 90-talet exempelvis pga. ej flytande krona.

Det har även diskuterats vad den bakomliggande tillgången är för Onecoin. Det är ettorna och nollorna lagrat fysiskt på en server i så fall, eller om man så vill: Själva idén att den är värd något. Jmf med en Picassomålning som säljs för flera hundra miljoner kronor. Duken och färgen är värd någon tusenlapp kanske, men själva konstverket, analyserat av konstkritiker och andra konstnärer samt köpare gör att värdet blir helt enormt.

Saker och ting är värt det folk är villiga att betala för det helt enkelt. Samma sak med Onecoin: När kursen senare släpps fri.
Citera
2016-12-22, 19:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Det närmsta man kommer Onecoins fasta växelkurs är antagligen en valutas fasta växelkurs.

Tror det du søker men misslyckas med att exemplifiera är skillnaden mellan køp- och säljkurs før en valuta. Ju mer ovanlig i det land du kommer med dina pengar desto større spread mellan kurserna. Det mesta jag sett på riktiga pengar har varit upp mot tio procent.

Men här är skillnaden att den som sätter kurserna också är den som har hela handeln och då borde spreaden vara lik noll. Køp och sälj borde vara identiska. Istället är skillnaden monumental. Säljkursen är 14 gånger høgre än køpkursen.

Det är helt enkelt inte seriøst.

Hade de varit lite smarta så hade de ju likställt kursen før køp och sälj men begränsat antalet produkter som kunde køpas. Då hade det här exemplet använts om och om och om och om igen som bevis før att valutan minsan var likvid och transparent.

Ponziamatører.
Citera
2016-12-22, 20:21
Medlem
Enligt www.xcoinx.com är säljkursen ca 7,86 och köpkursen ca 7,76. Det är en diff på ca 1,3 %. Jag tycker man kan diskutera detta in absurdum. Det är när Onecoin släpps på fri marknad man får svaret + några år efter det. Bara drygt ett år kvar nu. Denna tråd lär väl hållas i liv fram tills dess.
Citera
2016-12-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Enligt www.xcoinx.com är säljkursen ca 7,86 och köpkursen ca 7,76. Det är en diff på ca 1,3 %. Jag tycker man kan diskutera detta in absurdum. Det är när Onecoin släpps på fri marknad man får svaret + några år efter det. Bara drygt ett år kvar nu. Denna tråd lär väl hållas i liv fram tills dess.

Vilka var det nu som står bakom www.xcoinx.com?
Ja, just det. Det är ju Onecoin själva som driver den sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in