2016-12-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du missar vitala fakta. I Sverige anser araber att VI skall betala deras skolor. VI skall betala deras isolering och VI skall betala deras separata samhällen och leverne. Deras umgängeslokaler skall VI betala. Och exakt varför befinner sig européer i dessa länder? Jo man behöver deras expertis. Man behöver helt enkelt expertis för allt. För man är för fin för att jobba själva. De VILL att andra skall komma dit. DET är inte samma sak som påtvingad immigration.

Dessa företagsanställda har sina egen saker som de själva finansierar så länge de är där. Och de åker hem efter 5 år i snitt. För att aldrig återkomma. Ja jag är en av dem. Och jag hatar hela arabvärlden med dess invånare innerligt och äkta och jag vill inte se detta skitfolk på våra breddgrader. Oavsett anledning till att de kommit hit.

För de ljuger om allt och det finns inte en enda riktig flykting i vårt land. Men det finns hundratusentals lögnare, bedragare och potentiella terrorister. Frågor på det?

Vilka påstår att Sverige ska betala deras skolor? Araberna? Jag tror inte att det är hela sanningen. Jag tror Sverige inte "tillåter" sådana privata skolor som exempelvis araberna skulle bedriva.

Vad det gäller "expertis", så måste du förstå att svenskar också får något i gengäld. Det är mycket mycket mer svenskar tjänar på den fria rörligheten än vad araberna gör. Jag tycker att om du tittar på det i helhet så förstår du hur mycket mer väst tjänar på allt. Du tar inte heller hänsyn till monopolerna, entreprenörerna och mycket mer som sällan diskuteras. Sedan om ni får en del flyktingar är bara en lite del av verkligheten. Vad jag försöker säga är att en flykting också betyder "gråzon" för många i sina ekonomiska kalkyler. Man kan inte bara koppla flyktingen till kostnader.
Citera
2016-12-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Dra åt helvete.

Afrika är rena rama skräp-kontinenten. Vi kan ju börja där. Värre och äckligare kommer det att bli. Befolkningen kommer att öka med en miljard de närmaste 25-30 åren. Bästa delarna av Afrika är historia nu, det var där de vita även innehade den militära kontrollen.

Bra??? Jag har fått det konstant sämre sedan 1980-talet. Som svensk får jag högt blodtryck av att se invandrarna överallt, det invaderande herrefolket. Iochmed invandringen förstörs livsglädjen, ekonomin likaså. Tanken på ökad befolkning till varje pris är befängd. Därtill pk-packet som driver en till vansinne.

Å andra sidan förstår jag människor som lämnar sina bajsländer bakom sig och tar sig till det vita paradiset. Men de vita borde ha reagerat med att försvara sina länder, inte att låta det ske.

Flyktingar? I vissa få fall, tex de kristna som flyr muslimerna.
Stämmer att Sveriges sotuation förvärrats sedan 80-talets lyxfällor. Vad utlänningar har med saken att göra har jag svårt att förstå.
Citera
2016-12-22, 12:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Stämmer att Sveriges sotuation förvärrats sedan 80-talets lyxfällor. Vad utlänningar har med saken att göra har jag svårt att förstå.
Utlänningar har ju haft problem i sina egna hemländer.
Svårt att förstå?
Eller är det också alla andras problem?
Offer i tillvaron och beroende av omvärlden för att kunna bete sig eller inte bete sig?

Jag personligen skulle stanna kvar i mitt land och dö i mitt land.
Dö ska jag ändå.
Det blir egentligen en form av egoism att lämna landet för att en konflikt pågår.
Så länge jag har det bra så bor jag kvar.
Går det åt helvetet. Hejdå!
Det är alla individer som är inblandade i landets konflikter. Både de aktiva och de passiva.
Citera
2016-12-22, 12:39
Bannlyst
Citat:

Du läser vad jag skriver som Fan läser bibeln men invandringen är förstås svindyr. Dessutom har stora delar av Sverige avfolkats på svenskar. Inte precis konstigt eftersom mångkulturen får folk att spy.

Ekonomin har försvagats, därför gick Sverige med i EU. Iochmed EU är gränserna vidöppna mot Afrika och mellanöstern. Det betyder i sin tur att Europa blir översvämmat av tredje världens folk rakt in i Europa. Fy fan och detta ska man alltså leva i och vara glad över?
Citera
2016-12-22, 12:42
Bannlyst
Sverige och flera Välfärds länder i Europa har ju ett helt annat system än många andra länder på jorden. Det är ju just detta system som gör att folk vill hit.

Sen beror det ju på varför man flyr, det lär styra valet av land. Men jag tror att om det hypotetiskt fanns ett land som höll en viss standard som Sverige ju gör då skulle vi nog uppleva lika mycket enkelheter som svårigheter precis som Invandrarna gör här.

Skulle vi däremot komma till säg Indonesien, som har 300 miljoner människor, Islam, annan kultur, då skulle det nog bli rätt svårt att assimilera sig,
Citera
2016-12-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Utlänningar har ju haft problem i sina egna hemländer.
Svårt att förstå?
Eller är det också alla andras problem?
Offer i tillvaron och beroende av omvärlden för att kunna bete sig eller inte bete sig?

Jag personligen skulle stanna kvar i mitt land och dö i mitt land.
Dö ska jag ändå.
Det blir egentligen en form av egoism att lämna landet för att en konflikt pågår.
Så länge jag har det bra så bor jag kvar.
Går det åt helvetet. Hejdå!
Det är alla individer som är inblandade i landets konflikter. Både de aktiva och de passiva.
Det är det kära Goran! Om du granskar den ekonomiska verkligheten så är det på det sättet att den som tjänat in miljardbelopp på krig under 80-talet är bla Sverige. Sverige tjänade pengar på att människor dog i Iran. Det är en sanning. Vad hände med pengarna i förhållande till en liten del Iranier som "blev" flyktingar till följd av att Saddam Husseyn rustades upp till tänderna? Du kan inte bara se där du förlorar pengar. Flykting betyder ett system av inkomster som många i tur ordning tjänat ihop och den stackars arbetaren skattebetalaren som längst ner på den pyramiden, som inte får information om vad Lennart egentligen gjort, ser självklart bara flyktingen på gatan som anledningen till hans misslyckanden. Varför vågar inte politiker ta upp sådana frågor? Hur mycket tjänar man på sanktionerna i olika länder?
Nja, mycket mer än dubbla..Är det flyktingar som får pengarna tror du? Vad jag menar att det en felaktig bild av verkligheten.
Citera
2016-12-22, 13:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är det kära Goran! Om du granskar den ekonomiska verkligheten så är det på det sättet att den som tjänat in miljardbelopp på krig under 80-talet är bla Sverige. Sverige tjänade pengar på att människor dog i Iran. Det är en sanning. Vad hände med pengarna i förhållande till en liten del Iranier som "blev" flyktingar till följd av att Saddam Husseyn rustades upp till tänderna? Du kan inte bara se där du förlorar pengar. Flykting betyder ett system av inkomster som många i tur ordning tjänat ihop och den stackars arbetaren skattebetalaren som längst ner på den pyramiden, som inte får information om vad Lennart egentligen gjort, ser självklart bara flyktingen på gatan som anledningen till hans misslyckanden. Varför vågar inte politiker ta upp sådana frågor? Hur mycket tjänar man på sanktionerna i olika länder?
Nja, mycket mer än dubbla..Är det flyktingar som får pengarna tror du? Vad jag menar att det en felaktig bild av verkligheten.
Det viktigaste handlar dock om folket.
Varför hade Iran problem med landets styre osv.
Jag är av den åsikten att länder bör tar hand om sina egna problem.
Hade vi inte haft den insikten vi har idag så hade länder varit tvungna att agera själva i sina konflikter.
Lösa dem också.
Ingen av oss i Sverige kan lösa konflikter som andra har i sina länder.
Sanktioner blir mot de styrande men drabbar befolkningen.
Pengar är roten till allt ont.
Irans styrande tänkte också i pengar. Inte i människoliv.
Hela världen är galen.
Iran är i get undantag.
Citera
2016-12-22, 13:39
Medlem
Bara landsförrädare och veklingar som är flyktingar. Jag hade stannat och huggit någon soldat i ryggen med en kniv och blivit skjuten på plats. Bättre att dö som en man än att leva som en förrädare och vekling. Tror ni att flyktingar som har kommit hit kommer stå upp för Sverige om Sverige går i krig med t ex Ryssland? Nej, dom kommer göra som dom gjorde innan, fly till ett annat land.
Citera
2016-12-22, 14:19
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Vilka påstår att Sverige ska betala deras skolor? Araberna? Jag tror inte att det är hela sanningen. Jag tror Sverige inte "tillåter" sådana privata skolor som exempelvis araberna skulle bedriva.

Vad det gäller "expertis", så måste du förstå att svenskar också får något i gengäld. Det är mycket mycket mer svenskar tjänar på den fria rörligheten än vad araberna gör. Jag tycker att om du tittar på det i helhet så förstår du hur mycket mer väst tjänar på allt. Du tar inte heller hänsyn till monopolerna, entreprenörerna och mycket mer som sällan diskuteras. Sedan om ni får en del flyktingar är bara en lite del av verkligheten. Vad jag försöker säga är att en flykting också betyder "gråzon" för många i sina ekonomiska kalkyler. Man kan inte bara koppla flyktingen till kostnader.
Jaha, dags igen för att du ska tro en massa.

Om man vill starta en friskola med islamisk inriktning så går det och man kommer då få bidrag av staten. Så jag påstår att Sverige betalar en sådan skola. Sverige tillåter en sådan skola om den uppfyller vissa krav, t ex på läroplan.

Du argumenterar på ett mycket rörigt sett och blandar ihop olika kategorier med varandra och framförallt så presenterar du aldrig en källa för vad du påstår.

Om vi ska prata expertis så visst tjänar de konsulter eller företag som säljer sina tjänster pengar annars vore det väl konstigt.

"Jag tycker att om du tittar på det i helhet så förstår du hur mycket mer väst tjänar på allt. Du tar inte heller hänsyn till monopolerna, entreprenörerna och mycket mer som sällan diskuteras." Vad betyder det här, vart vill du komma och har du bevis på det du påstår?

Och till slut flyktingar och ekonomi. Naturligtvis måste man väga in intäkter också. Men kostnaderna överstiger intäkterna. Det skapas mycket jobb kring flyktingarna men dessa finansieras oftast av statliga pengar.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Friskola
Källa: http://eso.expertgrupp.se/wp-content/uploads/2013/08/2009_3-fr%C3%A5n-webb.pdf
Citera
2016-12-22, 14:53
Bannlyst
Citat:
Det är det kära Goran! Om du granskar den ekonomiska verkligheten så är det på det sättet att den som tjänat in miljardbelopp på krig under 80-talet är bla Sverige....

Och vad har det med någonting att göra? Det svenska folket ska inte behöva må piss pga mångkultur överallt, på varje gata, på varje buss, på varje torg, i varje livsmedelsaffär, i varje taxi Jag och många med mig vill leva VITT. Tyvärr IR5 men det är faktiskt så. Respektera denna önskan, tack.
Citera
2016-12-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du läser vad jag skriver som Fan läser bibeln men invandringen är förstås svindyr. Dessutom har stora delar av Sverige avfolkats på svenskar. Inte precis konstigt eftersom mångkulturen får folk att spy.

Ekonomin har försvagats, därför gick Sverige med i EU. Iochmed EU är gränserna vidöppna mot Afrika och mellanöstern. Det betyder i sin tur att Europa blir översvämmat av tredje världens folk rakt in i Europa. Fy fan och detta ska man alltså leva i och vara glad över?

Ja, det var EG som man dirigerade Sverige in i. Det var inga utlänningar, utan Sveriges politiker som gjorde detta genom Novemberrevolutionen. Läs bla "Utan Omsvep" så förstår du. Det är ju en förskräcklig bild man förstorar upp. Samma typ av politiker håller idag på med att anspela på några andra saker för att mörklägga vad detta egentligen handlar om.

Nej ärligt talat Mertilen, på vilket sätt har utlänningar lyckats påverka Sverige? Kulturen? Berätta, så ska jag nästa dag stå på din sida. De har inte gjort något, det är ju DU som har amerikaniserats utan att förstå det själv. Var är Ebba och Didrik idag? Turken i den serien begick ju självmord så han är borta. Björnes magasin? Vad matas du med egentligen? Visa oss som lämnade Sverige bakom oss vad du gjorde av alla bagerier? Fru Karlssons pension, och den som idag tar hand om henne när hennes egna barn hör av sig en gång om året. Eller vilket Sverige menar du? Vad gjorde du med volvo? Den säkra bilen? Saab? Var det flyktingarnas fel Mertilen? Var är skrivstilen barn lärde sig i skolan? Var är den svenska metodiken i skolböckerna?
Var är respekten för lärarna? Det var inte Muhammed som ändrade på något av dessa Mertilen..
Citera
2016-12-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Sverige och flera Välfärds länder i Europa har ju ett helt annat system än många andra länder på jorden. Det är ju just detta system som gör att folk vill hit.

Sen beror det ju på varför man flyr, det lär styra valet av land. Men jag tror att om det hypotetiskt fanns ett land som höll en viss standard som Sverige ju gör då skulle vi nog uppleva lika mycket enkelheter som svårigheter precis som Invandrarna gör här.

Skulle vi däremot komma till säg Indonesien, som har 300 miljoner människor, Islam, annan kultur, då skulle det nog bli rätt svårt att assimilera sig,

Nej, många som kommer till Sverige har inte läst ens 1 A4 om Sverige. De har "hört" saker, saker som andra som varit i Sverige sagt. Exempelvis var killen en städare i Sverige och ringde hem och berättade att han var VD. Förstår du vad detta handlar om? Det är lögner på lögner som skapar förväntningar om en annan plats och väl framme med fötterna på jorden krossas fantasin och slutar med kriminalitet.
Senast redigerad av IR5 2016-12-22 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in