Citat:
Ursprungligen postat av
bunnyraw
Äntligen en relevant och behövlig politisk tråd!
TS tankesätt är ocskå för mig det självklara! Kan inte komma på en värre känsla än att låta mina barn växa upp i krig eller missär, att inte kunna erbjuda dem mat på bordet och en dräglig vardag. Spelar ingen roll om du har en hyfsad lön och har råd med en iphone eller inte, är det krig så är det och i många fall är enda överlevnadschansen att fly sitt land.
Tyvärr präglas ju fb till stor del av inkompetens och missunnsamhet, folk som inte förstår hur bra de själva har det. Deras verklighet hämtas utan någon som helst källkritik från avpixlat och andra rassesidor där invandrare och tiggare målas upp som lyxlirare och där man verkligen sparkar på dem som redan ligger längst ner i samhället. En känsla av hopplöshet, sorg och ilska väcks verkligen inom mig när jag ser alla dessa tragiska inlägg och trådar överallt
Jadu, stackars invandrare..
Kolla på skolorna, välfärden, sjukhusen, våldsbrotten, svenskfientligheten, etc. blir det bättre eller sämre?
Kommer dina barn växa upp i misär i det framtida Sverige? Definitivt om dem är etniskt svenska. För en invandrare att säga till en svensk han våldtar att det är endast pga. etniciteten (kalla henne svennehora o liknande) gör det inte ens till hatbrott.
Vi har det bra i Sverige, bättre än de flesta (iaf för 20 år sedan), men tror du seriöst att det är en slump att vi har det bra? En ren slump att västvärlden är så välutvecklad? Du spottar på dina förfäder genom att påstå det.
Läs mitt tidigare inlägg i tråden och bemöt det istället.