2015-05-03, 22:06
Medlem
Mikeyjamess avatar
Nu är jag sen på bollen men det tog ett tag att smälta säsongsfinalen

Lite fult att de gjorde Gerda cancersjuk i sista fasen. Nåt sånt måste det hintas om redan i första avsnittet, det kan inte komma som en major twist i näst sista och ett övertydligt kroppsspråk som visar det i sista.

Tycker fortfarande dom borde gjort en Hitchcock och dödat Eva. Hon lärde sig sina skills väldigt fort.
Stackars Storm. Perkele är inte precis några sista bevingade ord
Ylva blev ju en gilf ju längre in i serien det gick. När hon var i aftonklänning var hon riktigt het

Bra casting med Aronssons dotter - varje gång hon pratade så var det maffigt. Teatralt språk men maffigt

Vi vet hur Happy låter i sängen

Det man såg av Muns liknade vildingarna i Where the wild things are.
Att Josefin somnade in som en mossbeklädd växt påminner om en grekisk myt där nån fager kvinna som blev jagad förvandlade sig till ett träd men det hindrade inte hennes beundrare.

Vetefan hur ska det ska knytas ihop till en eventuell säsong 2.

Såg Dom över död man häromdan och nästan halva Jordskottsentouraget var med där - ålderdomshemstrollet var självaste Gustav V
Senast redigerad av Mikeyjames 2015-05-03 kl. 23:02.
Citera
2015-05-03, 23:32
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Frugan, som är mångkulturalist, klagade på att inga invandrare syns i Jordskott!
Jag tröstade med att inför säsong 2 så har säkert SVT kvoterat in några skäggisar. Annars lär dom inte få pengar till fortsättning.

Ni måste ju titta mer överblickande på statisterna. Jag såg flera somalier som dock såg helt oförstående ut
Citera
2015-05-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Grymt imponerad av produktionen, specialeffekterna var väldigt smakfullt gjorda. Töntfaktorn var förvånansvärt låg för att vara svenskproducerat. Storm påminnde lite om Mike i Breaking Bad. Älskar gamla seniga gubbar som är kompetenta med våld hade velat se Muns tydligare dock men det var ju förstås högst medvetet att man fick skapa sig en egen bild...

Har bara sett två avsnitt än. Håller mig långt borta från svenska produktioner men ibland skrivs det om dem så nyfikenheten väcks. Det jag stör mig på som alltid är dessa platta karaktärer. Varför är alla svenska karaktärer stöpta i samma form? Är alla svenskar likadana? Nej, inte riktigt. I svenska serier och filmer är alla personer likadana, har samma personlighet (med små avvikelser). Tyvärr helt förutsägbara. Framför allt har alla samma tonläge när de pratar. Språket är likadant. Outhärdligt att se. Har fler synpunkter på denna serie men får återkomma när jag orkat se fler avsnitt.
Citera
2016-01-06, 01:54
Medlem
Silverbults avatar
Är det någon ny säsong på gång?
Citera
2016-01-06, 14:02
Medlem
Det ska göras en ny säsong vet jag
Citera
2016-01-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Det ska göras en ny säsong vet jag

Hur vet du det när SVT inte kommer ta något beslut förräns i vår.. ?
Citera
2016-12-07, 13:13
Bannlyst
Efter att mer eller mindre ha glott på fem delar av serien, med snabbspolning under vissa peioder, så tycker jag att skådisinsatserna, karaktärerna, regin och klippningen påminner om ett sommarlovsprogram för barn. Själva ämnet i tv-serien påminner om det politiska tänkandet om att rädda skogarna som de körde en del med under 70- och 80-talen. Ingenting i tv-serien gör den spännande eller vidare inressant. Det enda jag vill få reda på är vilka dessa varelse är och varför de byter ut människor mot kopior.
Citera
2016-12-21, 09:51
Medlem
emma80s avatar
Jordskott II kommer hösten 2017. Just nu finslipas manuset och i slutet av januari drar inspelningen igång.

Jordskott II Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=M8jkjlKhq10

Henrik Björn putsar för tillfället manuset och förbereder på detaljnivå inspelningen av säsong 2, som drar igång i slutet av januari.

Varför åtta avsnitt i stället för tio som med första säsongen?
– Vi kände att den här historien bäst berättades på åtta avsnitt. Vi tog det beslutet, att det är bättre att hålla det kompakt och tajt. Det är ett bra format.

Mer om själva handlingen från upphovsmannen Henrik Björn här:

http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2016/12/21/jordskott-ii-upphovsmannen-henrik-bjorn-om-nya-avsnitten/
Citera
2016-12-22, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jordskott II kommer hösten 2017. Just nu finslipas manuset och i slutet av januari drar inspelningen igång.

Jordskott II Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=M8jkjlKhq10

Henrik Björn putsar för tillfället manuset och förbereder på detaljnivå inspelningen av säsong 2, som drar igång i slutet av januari.

Varför åtta avsnitt i stället för tio som med första säsongen?
– Vi kände att den här historien bäst berättades på åtta avsnitt. Vi tog det beslutet, att det är bättre att hålla det kompakt och tajt. Det är ett bra format.

Mer om själva handlingen från upphovsmannen Henrik Björn här:

http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2016/12/21/jordskott-ii-upphovsmannen-henrik-bjorn-om-nya-avsnitten/

En nyhet jag hade kunnat vara utan. Jag tänker inte titta på säsong 2!
Citera
2016-12-22, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
En nyhet jag hade kunnat vara utan. Jag tänker inte titta på säsong 2!

OK, jag skriver ner det på en lapp...men jag torkar nog mig i arslet med den senare. Vilka grymma nyheter annars, underbar serie!
Citera
2016-12-25, 14:45
Medlem
BjörnHellbergs avatar
Jaha, det kommer bli tio timmar som jag aldrig kommer få tillbaka av mitt liv. För självklart kommer jag att se hela nya säsongen även fast jag tyckte den första var ett virrvarr av dumheter och irriterande karaktärer.

Tji får jag för att jag är en sucker för det övernaturliga på tv och film! Bara att hoppas att de hittar en röd tråd i säsong två.

Det sägs att hoppet är det sista som lämnar människan.. det och såklart avföring.. vilket Jordskott säsong 1 var synonymt med
Citera
2017-06-14, 10:27
Medlem
emma80s avatar
15 oktober drar säsong 2 igång.

”Jordskott” är snart tillbaka med åtta nya avsnitt – jag kan nu berätta att seriens andra säsong har premiär 15 oktober 2017 i SVT. Inspelningen av seriens nya omgång startade i slutet av januari.

Precis som med säsong 1 är det seriens upphovsman Henrik Björn som är huvudmanusförfattare och en av regissörerna medan Filip Hammarström på Palladium Fiction är producent.

”Jordskott” säsong 2 börjar två år efter händelserna i seriens första omgång.

http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2017/06/14/bekraftat-da-har-jordskott-sasong-2-premiar-i-svt-och-svt-play/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in