Citat:
Ursprungligen postat av
Greeder
Nah det gör inte inte ont. Det är snarare skrattretande ;D Om folk tänkte som vissa kommenterar här så skulle ju kvinnorna i vårat land fortfarande vara fast på typ 50-talet.
Ja visst är det så. Men det kan sägas utan att dra mansgrisiga "skämt". Och jag har inte förnekat att det finns mycket att bekämpa. Sverige har kommit långt men det är fortfarande långt kvar om vi ska ha det någorlunda jämställt. De som nöjer sig som det är just nu är bara förnekare om dom tror att det är på något sätt färdigt som det är.
Intressant att #jagärhär-maffian påstår sig vara motståndare till sexism. Jag tycker snarare att ni tar strid
mot kvinnor när ni bagatelliserar våldtäkter och sexuella trakasserier. Ni skuldbelägger alla som vågar ställa frågan vad massinvandring från några av världens mest misogyna länder får för konsekvenser för kvinnor i ett av världens mest jämställda länder. Här kan man se hur #jagärhär-gänget grisar runt i en tråd som handlar om att många kvinnor inte längre vågar gå ut själva.
http://statuscope.co/se/Den-feministiska-regeringen-Löfven-har-svikit-Sveriges-kvinnor-Nya-siffror?id=e31db78a
Några exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Holmström
Det känns absolut sverigefientligt att sprida falsk rädsla.
Citat:
Ursprungligen postat Wilda Anna Persson
Håller med till 100 %
Jag trodde att hotet kom utifrån mitt land men nu ser jag det verkliga hotet i Svenskarna själva
Blir rädd
#jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny Bard
Inget nytt problem för oss kvinnor...fanns under 80 o 90 talet oxå...bekymret o hotet för oss kvinnor stavas MÄN....män som inte har en sund syn på kvinnor....det stavas inte RELIGION eller ETNICITET. ....ledsen att behöva säga det men....
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Stålberg
Precis, det är MÄN man är rädd för inte män av en viss religion eller härkomst! De som genom åren har tafsat på mig och blottat sig för mig har för övrigt allihop varit svenska (gärna överförfriskade) män. #jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Astri Eliasson
Klokt skrivet. Sen får man inte glömma att ju mer folk påstår att det finns faror dess mer rädda kommer människor att vara. Lyssnar man då inte på fakta från tex BRÅ kommer rädslan och hatet att vinna.
Citat:
Ursprungligen postat av Annika Svantesson
Men när kvinnorna kommer hem från den otäcka promenaden blir de ännu mer utsatta. Det är farligare för en kvinna att vistas i sitt hem med en nära anhörig man än att vara ute på stan mitt i natten. Och det beror inte på invandringen....det beror på den vita kränkta mannen.
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Lundin Lagestam
För det första är detta verkligen inget nytt för kvinnor. Alla jag känner (ålder 20 - 70) inklusive jag själv sedan tonåren (dvs i ca 35 år) har varit med om att bli antastade ett flertal gånger, främst i krogmiljö... För det andra har det alltid varit svenska män. Vidrigt på alla sätt!
Citat:
Ursprungligen postat av Lena Lindholm Classon
Kvinnor har i alla tider varit rädda för att gå ut ensamma, inget nytt.
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Hellsten
Visst är det så. Kvinnor har alltid blivit utsatta för män. Det spelar absolut ingen roll vad kvinnorna kommer ifrån. Ingen kultur står bakom kvinnoförtryck eller kvinnovåld. Det stora problemet är bara män oavsett vart du kommer ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Stålberg
Vad har islams kvinnosyn med saken att göra? Som kvinna är jag mer rädd för medelålders överförfriskade svenska män än muslimska män, om jag ska vara ärlig. Det är uteslutande svenska män som har tafsat på mig, blottat sig för mig och kallat mig otrevliga ord. #jagärhärU
Nej, #jagärhär står inte för "allas lika värde". Ni blundar för det mest vedervärdiga kvinnoförtryck och försöker tysta dem som protesterar. Ni borde skämmas. Säg som det är istället: ni är beredda att offra vad som helst för massinvandringen. Kvinnors säkerhet skiter ni fullständigt i.