2016-12-21, 19:57
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Gör det ont i feministhjärtan att män tar mer plats?

Men visst är det märkligt om det i vissa sammanhang finns en kraftig överrepresentation av vissa grupper? Då är det knappast sexistiskt att resonera om varför så är fallet. Om det är på den nivån man lägger ribban för sexism så kommer man få ganska mycket att bekämpa.

Nah det gör inte inte ont. Det är snarare skrattretande ;D Om folk tänkte som vissa kommenterar här så skulle ju kvinnorna i vårat land fortfarande vara fast på typ 50-talet.

Ja visst är det så. Men det kan sägas utan att dra mansgrisiga "skämt". Och jag har inte förnekat att det finns mycket att bekämpa. Sverige har kommit långt men det är fortfarande långt kvar om vi ska ha det någorlunda jämställt. De som nöjer sig som det är just nu är bara förnekare om dom tror att det är på något sätt färdigt som det är.
Citera
2016-12-21, 20:15
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Så oerhört sexistisk och onödig kommentar.
Är det något som sätter stopp för samhällsutvecklingen så är det ju uttalanden som dessa som står för det. Vad spelar det för roll om det består av mestadels kvinnor eller män? Gör det ont i ditt patriarkat-hjärta att kvinnor tar mer plats?

Det går ju inte att komma ifrån att just äldre kvinnor är väldigt överrepresenterade bland de som vill förbjuda kultur och nöjesformer de inte förstår sig på.

Är man åtminstone medelålders idag så har en viktig del av ens liv präglats av att äldre kvinnor som stundtals kallat sig feminister eller frikyrkliga velat förbjuda allt från vhs-spelare, rollspel, raggarbilar, läktarramsor, soft airguns och datorspel. Nu vill de ge sig på internet.

Kalla mig gärna sexist, jag bryr mig inte och det ändrar inte faktumet att nya kulturformen ständigt måste försvaras från äldre kvinnors vilja att förbjuda det de inte förstår sig på.

Män och yngre kvinnor är, när det kommer till kultur helt enkelt betydligt mer toleranta.
Citera
2016-12-21, 20:34
Medlem
Man vill ju bemöta någon med rationella argument, men suget försvinner lika fort när man inser att

1. Människan antagligen är inkapabel att ta in vad man säger
2. Hen kommer bli backad av tusentals PK-fantaster
3. De är så extremt många att det inte spelar någon roll om man bemöter en enstaka
4. De sitter och backar fucking Rashid Musa efter hans uttalande...

JÄH har gjort det till rena rama 12 Angry Men (12 "goda" kärringar?) i kommentarsfälten.
Citera
2016-12-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Man vill ju bemöta någon med rationella argument, men suget försvinner lika fort när man inser att

1. Människan antagligen är inkapabel att ta in vad man säger
2. Hen kommer bli backad av tusentals PK-fantaster
3. De är så extremt många att det inte spelar någon roll om man bemöter en enstaka
4. De sitter och backar fucking Rashid Musa efter hans uttalande...

JÄH har gjort det till rena rama 12 Angry Men (12 "goda" kärringar?) i kommentarsfälten.

Det är korkat att publisera saker som man inte kan bevisa eller veta vad han menar.
Citera
2016-12-21, 20:51
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nah det gör inte inte ont. Det är snarare skrattretande ;D Om folk tänkte som vissa kommenterar här så skulle ju kvinnorna i vårat land fortfarande vara fast på typ 50-talet.

Ja visst är det så. Men det kan sägas utan att dra mansgrisiga "skämt". Och jag har inte förnekat att det finns mycket att bekämpa. Sverige har kommit långt men det är fortfarande långt kvar om vi ska ha det någorlunda jämställt. De som nöjer sig som det är just nu är bara förnekare om dom tror att det är på något sätt färdigt som det är.
Du noterar inte det enkla faktum att du bär dig precis likadant åt själv med nedvärderande och nedlåtande kommentarer om dem du inte håller med? Det tycks ju onekligen vara vanligt i den där gruppen; ens egna "hat" är fint men andras åsikter är fult och kan hånas.

Varför inte komma in i matchen och börja diskutera sakfrågan istället för att låtsas som att de frågorna inte finns? Andras åsikter är inte speciellt farliga att lyssna på.
Citera
2016-12-21, 21:17
Medlem
Morgonrodnads avatar
I kvällens aktion ska man inte kommentera eller diskutera utan bara anmäla för att få tyst på en sida man ogillar.

Direktlänk:
https://www.facebook.com/St%C3%A4ng-gr%C3%A4nsen-1057719824240906/

Citera
2016-12-21, 21:34
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Så oerhört sexistisk och onödig kommentar.
Är det något som sätter stopp för samhällsutvecklingen så är det ju uttalanden som dessa som står för det. Vad spelar det för roll om det består av mestadels kvinnor eller män? Gör det ont i ditt patriarkat-hjärta att kvinnor tar mer plats?

Jag har nu granskat klientelet ytterligare och det är verkligen slående att det bara är en massa medelålders, vita svenska kvinnor med offentlig sektor-frisyr som sitter och engagerar sig i den här gruppen.

Det säger något om olika gruppers beteende på nätet och vilka som nyttjar sig av förlegade informationskanaler såsom AB, Exp, SVT, etc. Men det säger också något om konformism, rädsla för socialt stigma och även en del om hur pass isolerade dessa Birgittor är ifrån kaos-Sverige... än så länge.
Citera
2016-12-21, 23:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ot raderat. Notera att inga aktioner av något slag skall planeras på Flashback.
/Mod
Citera
2016-12-21, 23:40
Medlem
Citat:

Intressant att #jagärhär-maffian påstår sig vara motståndare till sexism. Jag tycker snarare att ni tar strid mot kvinnor när ni bagatelliserar våldtäkter och sexuella trakasserier. Ni skuldbelägger alla som vågar ställa frågan vad massinvandring från några av världens mest misogyna länder får för konsekvenser för kvinnor i ett av världens mest jämställda länder. Här kan man se hur #jagärhär-gänget grisar runt i en tråd som handlar om att många kvinnor inte längre vågar gå ut själva.

http://statuscope.co/se/Den-feministiska-regeringen-Löfven-har-svikit-Sveriges-kvinnor-Nya-siffror?id=e31db78a

Några exempel:

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Holmström
Det känns absolut sverigefientligt att sprida falsk rädsla.
Citat:
Ursprungligen postat Wilda Anna Persson
Håller med till 100 %
Jag trodde att hotet kom utifrån mitt land men nu ser jag det verkliga hotet i Svenskarna själva
Blir rädd
#jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny Bard
Inget nytt problem för oss kvinnor...fanns under 80 o 90 talet oxå...bekymret o hotet för oss kvinnor stavas MÄN....män som inte har en sund syn på kvinnor....det stavas inte RELIGION eller ETNICITET. ....ledsen att behöva säga det men....
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Stålberg
Precis, det är MÄN man är rädd för inte män av en viss religion eller härkomst! De som genom åren har tafsat på mig och blottat sig för mig har för övrigt allihop varit svenska (gärna överförfriskade) män. #jagärhär
Citat:
Ursprungligen postat av Astri Eliasson
Klokt skrivet. Sen får man inte glömma att ju mer folk påstår att det finns faror dess mer rädda kommer människor att vara. Lyssnar man då inte på fakta från tex BRÅ kommer rädslan och hatet att vinna.
Citat:
Ursprungligen postat av Annika Svantesson
Men när kvinnorna kommer hem från den otäcka promenaden blir de ännu mer utsatta. Det är farligare för en kvinna att vistas i sitt hem med en nära anhörig man än att vara ute på stan mitt i natten. Och det beror inte på invandringen....det beror på den vita kränkta mannen.
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Lundin Lagestam
För det första är detta verkligen inget nytt för kvinnor. Alla jag känner (ålder 20 - 70) inklusive jag själv sedan tonåren (dvs i ca 35 år) har varit med om att bli antastade ett flertal gånger, främst i krogmiljö... För det andra har det alltid varit svenska män. Vidrigt på alla sätt!
Citat:
Ursprungligen postat av Lena Lindholm Classon
Kvinnor har i alla tider varit rädda för att gå ut ensamma, inget nytt.
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Hellsten
Visst är det så. Kvinnor har alltid blivit utsatta för män. Det spelar absolut ingen roll vad kvinnorna kommer ifrån. Ingen kultur står bakom kvinnoförtryck eller kvinnovåld. Det stora problemet är bara män oavsett vart du kommer ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna Stålberg
Vad har islams kvinnosyn med saken att göra? Som kvinna är jag mer rädd för medelålders överförfriskade svenska män än muslimska män, om jag ska vara ärlig. Det är uteslutande svenska män som har tafsat på mig, blottat sig för mig och kallat mig otrevliga ord. #jagärhärU

Nej, #jagärhär står inte för "allas lika värde". Ni blundar för det mest vedervärdiga kvinnoförtryck och försöker tysta dem som protesterar. Ni borde skämmas. Säg som det är istället: ni är beredda att offra vad som helst för massinvandringen. Kvinnors säkerhet skiter ni fullständigt i.
Citera
2016-12-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jag har nu granskat klientelet ytterligare och det är verkligen slående att det bara är en massa medelålders, vita svenska kvinnor med offentlig sektor-frisyr som sitter och engagerar sig i den här gruppen.

Det säger något om olika gruppers beteende på nätet och vilka som nyttjar sig av förlegade informationskanaler såsom AB, Exp, SVT, etc. Men det säger också något om konformism, rädsla för socialt stigma och även en del om hur pass isolerade dessa Birgittor är ifrån kaos-Sverige... än så länge.
Jag delar din uppfattning om #jagärhär-klientelet och tycker inte alls att det var sexistiskt sagt. Det är många mästrande lärarinnetyper i 50- och 60-årsåldern som antagligen bor i trygga villaområden och slipper konfronteras med det kaos som de bidragit till att skapa genom att rösta som de gjort. Typiska värdegrundsmänniskor.
Citera
2016-12-22, 01:03
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Vi gör skillnad: 2 st hatsidor borttagna av Facebook på kort tid.10 tals trollkonton borttagna.
Två sidor tar inte debatten med oss. De använder sig av samma metoder som de beskyller de etablerade medierna för: Censur genom blockering av konton och massborttagning av kommentarer. Sidorna som censurerar vanliga hederliga debattörer är Politisk Inkorrekt och Stäng Gränsen.

Andra hatsidor använder sig av "Kronologisk" visning istället för "Toppkommentarer". Till ingen nytta då det antingen bara är oneliners eller faktabaserade #jagärhär kommentarer kvar.

Vidare....Efter har varit deltagare i denna tråd från start och läst de flesta inläggen kan jag bara dra en enda slutsats; Sverige börjar bli friskt igen. Efter åratals av hat, hot, homofobi, sexism etc av den högerexrema sfären.

God Jul & Gott Nytt År Folks (Version 1.0.1)

Ps: Ta hand om er och glöm inte vantar & mössa i vinter : Ds
Citera
2016-12-22, 02:25
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Vi gör skillnad: 2 st hatsidor borttagna av Facebook på kort tid.10 tals trollkonton borttagna.
Två sidor tar inte debatten med oss. De använder sig av samma metoder som de beskyller de etablerade medierna för: Censur genom blockering av konton och massborttagning av kommentarer. Sidorna som censurerar vanliga hederliga debattörer är Politisk Inkorrekt och Stäng Gränsen.

Andra hatsidor använder sig av "Kronologisk" visning istället för "Toppkommentarer". Till ingen nytta då det antingen bara är oneliners eller faktabaserade #jagärhär kommentarer kvar.

Vidare....Efter har varit deltagare i denna tråd från start och läst de flesta inläggen kan jag bara dra en enda slutsats; Sverige börjar bli friskt igen. Efter åratals av hat, hot, homofobi, sexism etc av den högerexrema sfären.

God Jul & Gott Nytt År Folks (Version 1.0.1)

Ps: Ta hand om er och glöm inte vantar & mössa i vinter : Ds
Ni spammar ju bara så det går inte att föra en diskussion med er. Du tror du är smart men i mina ögon är allt så tillgjort så man spyr. 2018 så kan ni lämna landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in