2016-12-21, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du har inte läst exempelvis IQ130s inlägg.
Det fetade; de flesta människor har potential att vara farliga. Även i de stater där människor avrättas så är det ju inte så att brottsligheten upphör. Du kan ju inte garantera att Lotta skulle levt sitt liv utan att bli misshandlad även om man låst in Martin på livstid första resan. Det finns väl de som aldrig blivit fällda för brott som plötsligt gör det.
Jag väder mig inte mot att Martin måhända skulle suttit längre. Har du läst mina inlägg i tråden så ser du också vad jag anser om att man lät den planerade behandlingen (som han själv sökte) rinna ut i sanden. Men det förändrar inte faktum att Lotta trots allt valde att vara tillsammans med honom, fastän hon kände till hans bakgrund. Och nej, jag ska inte säga att det var idiotiskt, naivt kanske, jag antar att del i det kan vara att hon inbillade sig att just deras förhållande skulle få honom att bättra sig.

Sedan tycker jag det är lute märkligt att dy synes mena att om man skulle sitta inne att det liksom skulle vara fritt fram för Martin att ta för sig, det tycker jag är lute märklig inställning. I fängelse väljer du ju inte ditt umgänge på samma sätt som Lotta faktiskt hade möjlighet till. Jag gör ingen skillnad på skyldigheten att vara någons bitch beroende på vad de har mellan benen.

Jag har som sagt var, varit borta en månad. Så nej, jag har inte läst allt, sedan dess. Men jag har skummat igenom inläggen och gav upp då det fortfarande ältas om Lottas eget ansvar, samt att hon är/var en idiot. IQ130 brukar jag vara enig med. Man kan inte välja någon som inte vill bli vald, det går för både Lotta och Martin. Martin var dock väl medveten om vad han gick/går för i relationer. Det var inte Lotta.

Bitchdiskussionen får du ta med en nypa salt. Jag är mycket tveksam till att de ser ut som i amerikanska fängelsefilmer, i Sverige. Tappade tvålar, är nog en myt. Jag svarade på ett inlägg som handlade om tillgänglighet på sex.

Varför är det så svårt att tänka sig att Lotta gick in i det här med ärliga avsikter om en framtid samt tro på att Martin skulle kunna bättra sig? Martin har lång erfarenhet av att manipulera folk, det är hans livsluft. Lotta saknar erfarenhet av sådana män, och kan därför inte avkrävas ett perfekt agerande utifrån de råd hon nu får postumt här.
Citera
2016-12-21, 19:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Men hjärtat då, Du är väl inte i den sitsen att du kan anklaga andra för att ha dålig människosyn!?
Du, som i inlägg efter inlägg anklagar en kvinna som blivit sönderslagen till döds, för att vara en idiot. Detta utan att ens ha träffat henne.

Manliga bitchar i fängelset, har inte min sympati. Sitter man på samma avd. som Martin, så har man begått grova brott.

Lotta var ingen kvinnlig bitch. Inte Butch heller. Hon vägde 50 kilo och inget jag läst, tyder på att hon skulle varit varken det ena eller andra. Kvinnliga bitchar, förtjänar inte misshandel och sexuellt våld. Det gör ingen. Du får läsa tråden, så ser du hur bitchdiskussionen började.

En kvinnlig bitch är inte detsamma som en manlig. Capish
?

Manliga sk "bitchar" förtjänar således våld?? Misshandel o våldtäkt?
Eller är det en viktfråga det också? >50kg = förtjänar våld, < 50 kg = oskyldig o ska behandlas väl?

Dina åsikter sticker nog ut i samhället.
Minst lika mycket som Martin sticker ut.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-21 kl. 19:47.
Citera
2016-12-21, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
På vilket sätt är det "lågt", om det var uppgjort att han vid något tillfälle skulle anmäla att Martin misshandlat Lotta, vad tror du han riskerar att se ut som i egenskap av expojkvän? Nu menar jag också att hon i sak inte behöver berätta för expojkvänner om hon har nytt förhållande, även om hon talas vid med expojkvännen då och då. Men hon hade trots allt påstått att det var slut med Martin och sedan visar det sig i FUPen att så var inte fallet riktigt. Det handlar inte om någon som blivit misshandlad till döds av någon de flyr ifrån.
Att det är sårande för Per är väl beklagligt, men det är väl vad jag kan se knappast hans fel vad som hände med Lotta?

När ni drar in Per, så är det oftast för att markera hur dåligt Lotta behandlade honom. Han tyckte mycket om Lotta, och vill nog inte att någon snackar skit om henne. Jag tycker inte att L & Ps förhållande är relevant för fallet. Däremot kan man diskutera hans insats, om man vill.

Var i FUPen framgår det att det inte var riktigt slut mellan dem? Och vad har det för relevans för vad Martin utsatte henne för?
Citera
2016-12-21, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Manliga sk "bitchar" förtjänar således våld?? Misshandel o våldtäkt?
Eller är det en viktfråga det också? >50kg = förtjänar våld, < 50 kg = oskyldig o ska behandlas väl?

Dina åsikter sticker nog ut i samhället.
Minst lika mycket som Martin sticker ut.

Släpp det där nu! Läser du tråden, så ser du ju hur diskussionen startade. Ta inte allt så blodigt och gör dig inte dummare än vad du är.
Ja, om Martin blir en bitch på kåken, så förtjänar han allt våld och alla sexuella övergrepp han får. Den åsikten står jag för.

Tja, viktfråga och viktfråga. Men om du nu sitter och skriver här att Lotta var en manipulerande idiot. Så har väl jag rätt att påpeka att denna "idiot" vägde 50 kilo v/s Martins minst dubbla vikt. Hade jag haft en aggressiv, testostoronstinn, drogad psykopat efter mig, så hade jag inte varit lika stark som lilla Lotta.

Mina åsikter sticker inte ut. Det är dina, Snos och ett fåtal till, som avviker i er åsikt om Lottas eget ansvar för sin död.
Citera
2016-12-21, 21:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Släpp det där nu! Läser du tråden, så ser du ju hur diskussionen startade. Ta inte allt så blodigt och gör dig inte dummare än vad du är.
Ja, om Martin blir en bitch på kåken, så förtjänar han allt våld och alla sexuella övergrepp han får. Den åsikten står jag för.

Tja, viktfråga och viktfråga. Men om du nu sitter och skriver här att Lotta var en manipulerande idiot. Så har väl jag rätt att påpeka att denna "idiot" vägde 50 kilo v/s Martins minst dubbla vikt. Hade jag haft en aggressiv, testostoronstinn, drogad psykopat efter mig, så hade jag inte varit lika stark som lilla Lotta.

Mina åsikter sticker inte ut. Det är dina, Snos och ett fåtal till, som avviker i er åsikt om Lottas eget ansvar för sin död.

Till skillnad från dig och exempelvis en del byar i västra Pakistan, tycker inte jag att sexuella övergrepp är en bra bestraffningsmetod. Inte våld heller, varken för brottslingar eller andra.
By the way är det olagligt också.
Så just i vårt land sticker nog dina åsikter ut.

Nu var det just det - Lotta hade ingen efter sig som hon inte själv jagade o ville ha umgänge med, om vi åsyftar Martin.

Och visst var hon stark - stark i sin vilja att skita i alla goda råd o ljuga.
Per vittnar om att hon hade en järnvilja o drev igenom den, systrarna om hur hon skällde ut dem o klippte kontakten med den ena, sjukvårdspersonalen vittnar om hur hon levde rövare och samtalssjuksköterskan vittnar om hur hon absolut skulle ha sjukskrivning trots tveksamma skäl. Vänner vittnar om hennes numera avslöjade motstridiga lögner.

Inte var hon ett svagt "kvinnostycke" inte! Hon gick sin egen väg och gjorde som hon ville. Det gick åt helvete för hon missbedömde risken och faran hur oberäknelig Martin var.
Men absolut inget i hennes återgivna beteende eller i hennes sms talar för att hon själv inte ville ha Martin. Det betyder - återigen - inte att hon är ansvarig för att han dödande henne. Men hon är själv ansvarig för att hon utsatte sig för en stor risk som inte dumpade Martin redan efter första misshandeln.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-21 kl. 21:26.
Citera
2016-12-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Till skillnad från dig och exempelvis en del byar i västra Pakistan, tycker inte jag att sexuella övergrepp är en bra bestraffningsmetod. Inte våld heller, varken för brottslingar eller andra.
By the way är det olagligt också.
Så just i vårt land sticker nog dina åsikter ut.

Nu var det just det - Lotta hade ingen efter sig som hon inte själv jagade o ville ha umgänge med, om vi åsyftar Martin.

Och visst var hon stark - stark i sin vilja att skita i alla goda råd o ljuga.
Per vittnar om att hon hade en järnvilja o drev igenom den, systrarna om hur hon skällde ut dem o klippte kontakten med den ena, sjukvårdspersonalen vittnar om hur hon levde rövare och samtalssjuksköterskan vittnar om hur hon absolut skulle ha sjukskrivning trots tveksamma skäl. Vänner vittnar om hennes numera avslöjade motstridiga lögner.

Inte var hon ett svagt "kvinnostycke" inte! Hon gick sin egen väg och gjorde som hon ville. Det gick åt helvete för hon missbedömde risken och faran hur oberäknelig Martin var.
Men absolut inget i hennes återgivna beteende eller i hennes sms talar för att hon själv inte ville ha Martin. Det betyder - återigen - inte att hon är ansvarig för att han dödande henne. Men hon är själv ansvarig för att hon utsatte sig för en stor risk som inte dumpade Martin redan efter första misshandeln.

Same, same .... Ni klipper och klistrar samt bygger på Skuldberget. Lotta fick skylla sig själv.

Tack och lov har ni inte Lagen med er i den dansen. Du och Sno är ganska ensamma på dansgolvet ... om ni tittar er omkring.

http://www.roks.se/har-finns-hjalp/varningssignaler

Lotta gjorde allt detta, när han efter tre veckor slog henne för första gången (bröt revbenen). Gör djävulskt ont men kräver inte sjukvård. Det tror jag Martin, så rutinerad som han är, var väl medveten om.

Martin är en väl rutinerad våldsbrottsling och troligtvis psykopat och testeronstinn muskelbyggare. Det är så han får Makt.

Lotta en liten, om än välmusklad, kvinna vägde mindre än hälften av Martins vikt.

Hon hade ingen chans mot Martin. Han "slog ihjäl henne" med nävarna. Rakt upp och ner.

Han försvarar ni.

Skämmes.
Citera
2016-12-21, 22:01
Medlem
Citat:
Jag har som sagt var, varit borta en månad. Så nej, jag har inte läst allt, sedan dess. Men jag har skummat igenom inläggen och gav upp då det fortfarande ältas om Lottas eget ansvar, samt att hon är/var en idiot. IQ130 brukar jag vara enig med. Man kan inte välja någon som inte vill bli vald, det går för både Lotta och Martin. Martin var dock väl medveten om vad han gick/går för i relationer. Det var inte Lotta.

Bitchdiskussionen får du ta med en nypa salt. Jag är mycket tveksam till att de ser ut som i amerikanska fängelsefilmer, i Sverige. Tappade tvålar, är nog en myt. Jag svarade på ett inlägg som handlade om tillgänglighet på sex.

Varför är det så svårt att tänka sig att Lotta gick in i det här med ärliga avsikter om en framtid samt tro på att Martin skulle kunna bättra sig? Martin har lång erfarenhet av att manipulera folk, det är hans livsluft. Lotta saknar erfarenhet av sådana män, och kan därför inte avkrävas ett perfekt agerande utifrån de råd hon nu får postumt här.

En så väldigt bra kommentar gällande Lottas handlande. Du har fångat essensen! Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2016-12-21, 22:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Same, same .... Ni klipper och klistrar samt bygger på Skuldberget. Lotta fick skylla sig själv.

Tack och lov har ni inte Lagen med er i den dansen. Du och Sno är ganska ensamma på dansgolvet ... om ni tittar er omkring.

Lotta gjorde allt detta, när han efter tre veckor slog henne för första gången (bröt revbenen). Gör djävulskt ont men kräver inte sjukvård. Det tror jag Martin, så rutinerad som han är, var väl medveten om.

Martin är en väl rutinerad våldsbrottsling och troligtvis psykopat och testeronstinn muskelbyggare. Det är så han får Makt.

Lotta en liten, om än välmusklad, kvinna vägde mindre än hälften av Martins vikt.

Hon hade ingen chans mot Martin. Han "slog ihjäl henne" med nävarna. Rakt upp och ner.

Han försvarar ni.

Skämmes.

Läs om din FUP - han bröt inga revben på henne redan första veckorna, han kastade glas.

Jo revbensbrott kräver sjukvård om de ligger omlott eller sticker hål på lungsäcken. Därtill kan andningen påverkas av smärtan speciellt om man är lungsvag från början. Men det är OT.

Du har dock rätt i att det gör djävulskt ont - därför kan man behöva värkstillande o sjukskrivning.
Mer OT: revbensbrott gör ont när det händer under ngr dagar - sedan gör svullnaden att ändarna inte nuddar varandra o värken blir bättre. När svullnaden går bort efter 10-12 dagar o brottändarna åter möts - gör det djävulskt ont igen. Två gånger djävligt ont således. Skitjobbigt!

Åter topic: Problemet med diskussionen här är polariserings idén hos vissa - är Lotta dålig måste man tycka Martin är bra eller tvärt om. Det är INGEN här som försvarar Martin.
Martin ÄR dålig och allt Lotta gjorde var inte bra! De var "missmatch from hell" som lockade fram varandras sämre sidor dessutom. Han slog, hon ljög o bägge snortade o smsade sig blå.
Och nej - Lotta följde inte ROKs råd - då hade hon inte återupptagit kontakten när han hittat ngn annan.

Så lägg ner - Martin var skitdålig o livsfarlig och Lotta var naiv o dum som inte skippade honom.
ALLT annat som diskuterats här är ovidkommande jämfört med detta faktum.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-21 kl. 22:37.
Citera
2016-12-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
En så väldigt bra kommentar gällande Lottas handlande. Du har fångat essensen! Vad är det som är så svårt att förstå?

Helt enig med dig. Essensen var väldigt bra infångad där. Tack för den!

Han skulle inte varit ute på gatorna alls.
Citera
2016-12-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Lotta gjorde allt detta,
när han efter tre veckor slog henne för första gången (bröt revbenen). Gör djävulskt ont men kräver inte sjukvård. Det tror jag Martin, så rutinerad som han är, var väl medveten om.

Han försvarar ni.

Skämmes.

Nej, det gjorde hon INTE:

"När du blivit slagen

Tro inte på att det aldrig ska hända igen
Män som slagit en gång gör det nästan alltid igen. Även om han ångrar sig direkt efteråt och ber om ursäkt, eller försöker gottgöra dig, så kommer han med stor sannolikhet att bli våldsam igen i framtiden."

15 misshandelstillfällen senare öppnar hon dörren till våldsverkaren för hon tror väl inte att det skulle kunna hända igen..

Så nej, Lotta följde inte Roks rekommendationer. Du glömde bort att nämna det viktigaste
Citera
2016-12-22, 00:05
Medlem
Citat:

Ett perfekt agerande är det ingen som har avkrävt av Lotta. Men sunt förnuft och vuxet beteende har några stycken här efterfrågat.

Lotta var inte en oerfaren tonåring utan en medelsålderskvinna med flera sexuella relationer bakom sig.

Man behöver inte ha egen erfarenhet av en kåkfarare för att veta att dessa killar inte är att lita på. Det säger sig självt – annars skulle de inte sitta inne!

En man som är en återfallsförbrytare inom våldsbrott kan väl inte ens I teorin vara en pålitlig kille I någons ögon.

Jag förstår uppriktigt sagt inte vad du och vissa andra menar med “manipulation” från Martins sida.
Citera
2016-12-22, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, det gjorde hon INTE:

"När du blivit slagen

Tro inte på att det aldrig ska hända igen
Män som slagit en gång gör det nästan alltid igen. Även om han ångrar sig direkt efteråt och ber om ursäkt, eller försöker gottgöra dig, så kommer han med stor sannolikhet att bli våldsam igen i framtiden."

15 misshandelstillfällen senare öppnar hon dörren till våldsverkaren för hon tror väl inte att det skulle kunna hända igen..

Så nej, Lotta följde inte Roks rekommendationer. Du glömde bort att nämna det viktigaste

Fakta är att Lotta gjorde just det, bortsett från att hon inte fick något stöd från Polisen. Efter sin anmälan.

Jag förlitar mig på att det är exakt vad som den interna utredningen kommer fram till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in