Citat:
Först en personlig fråga:Du fanimej helt dum.
Vad jag menar är att det är identiskt lika urdåliga försök till analogier. Det är även väl känt att de som saknar en skruv inte klarar av det området - eftersom association, tolkning, inlevelseförmåga är out of order eller kraftigt försämrad.
Om du möter en pitbull, alla är i riskzon mer eller mindre, då får vi hoppas att de som ska sy ihop dig inte börjar anklagar dig snarare än ägaren alt pitbullen.
Vi får hoppas de är såpass pålästa och professionella att de inte ger sig på dig som blev biten och ägnar sig åt skuldbeläggning. Oavsett om du och hunden möttes på samma trottoar, att du inte bytte sida.
Problemet är fortfarande hunden och troligen dess ägare.
Skuldbeläggning har inte plats i varken vård, forskning eller inom juridik och speciellt inte om utgången är dödlig.
Vi får även hoppas att de inte kallar dig wt, utpekar dig som nåt horaktigt med lägre status och börja tjata om din håriga alt rakade fitta som om det vore av vikt.
Du tycks inte vilja se den helhetsbild som finns och det är rakt inte nån prevention även om du ägnar dig åt gravt självbedrägeri och hycklar å det grövsta.
Säg mig, varför resonerar du likt en psykopat rent generellt?
De är den mest extrema formen av rationalisering där de beskyller offret.
Såg mig, varför låter du som Martin Jonsson som också skyllde på offret, att hon var en otrogen subba?
Jag har frågat både Lawnmoverman2011 och Merwinna varför de tar förövarperspektivet men de skyr frågan som pesten.
Kanske du kan förklara vitsen med detta eftersom du tycks vara stöpt i samma form?
"Hon borde ha vetat bättre."
"Hon var..." och sen kommer det ett pärlband med kränkande invektiv om den mördade kvinnan.
Om psykopater som Martin:
"They have no remorse for their victims and
have highly developed psychological defense mechanisms such as rationalization (“She should have known better than to hitchhike”), projektion (“She was a heartless manipulating slut”)" Vronsky
Vad jag menar är att det är identiskt lika urdåliga försök till analogier. Det är även väl känt att de som saknar en skruv inte klarar av det området - eftersom association, tolkning, inlevelseförmåga är out of order eller kraftigt försämrad.
Om du möter en pitbull, alla är i riskzon mer eller mindre, då får vi hoppas att de som ska sy ihop dig inte börjar anklagar dig snarare än ägaren alt pitbullen.
Vi får hoppas de är såpass pålästa och professionella att de inte ger sig på dig som blev biten och ägnar sig åt skuldbeläggning. Oavsett om du och hunden möttes på samma trottoar, att du inte bytte sida.
Problemet är fortfarande hunden och troligen dess ägare.
Skuldbeläggning har inte plats i varken vård, forskning eller inom juridik och speciellt inte om utgången är dödlig.
Vi får även hoppas att de inte kallar dig wt, utpekar dig som nåt horaktigt med lägre status och börja tjata om din håriga alt rakade fitta som om det vore av vikt.
Du tycks inte vilja se den helhetsbild som finns och det är rakt inte nån prevention även om du ägnar dig åt gravt självbedrägeri och hycklar å det grövsta.
Säg mig, varför resonerar du likt en psykopat rent generellt?
De är den mest extrema formen av rationalisering där de beskyller offret.
Såg mig, varför låter du som Martin Jonsson som också skyllde på offret, att hon var en otrogen subba?
Jag har frågat både Lawnmoverman2011 och Merwinna varför de tar förövarperspektivet men de skyr frågan som pesten.
Kanske du kan förklara vitsen med detta eftersom du tycks vara stöpt i samma form?
"Hon borde ha vetat bättre."
"Hon var..." och sen kommer det ett pärlband med kränkande invektiv om den mördade kvinnan.
Om psykopater som Martin:
"They have no remorse for their victims and
have highly developed psychological defense mechanisms such as rationalization (“She should have known better than to hitchhike”), projektion (“She was a heartless manipulating slut”)" Vronsky
Varför uppträder du så obalanserat och hätskt?
Du far ut i hårda ord mot bl a mig trots att du från min sida inte behandlats oförskämt.
Tror inte att Lotta hade uppskattat att hennes renommé missfärgas av din hårdkokta svärta när du far ut i otidigheter här i tråden.
OnT (det jag fetat): Är du helt oförmögen att svara på min fråga om din strategi vid möte med en amstaff?
Din försvarslinje tycks ju vara att framställa mötande kamphundar som vore de rabiesangripna och därför hugger alla och envar.
Seså, berätta nu för mig och tråden hur du hade gjort.
Hade du fortsatt din promenad rakt fram emot den dreglande besten eller hade du bytt trottoar?