2016-12-21, 09:44
Medlem
Mastodontishs avatar
Vad händer med Dortmund egentligen? Vinnarmentaliteten verkar som bortblåst...

På plats i München för kvällens match mot Leipzig, inte trodde man att det skulle bli något av en herbst-final när man bokade platserna.
Citera
2016-12-21, 10:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

På plats i München för kvällens match mot Leipzig, inte trodde man att det skulle bli något av en herbst-final när man bokade platserna.
Tror iofs att dom fixar en topp3-4plats till slut. Dom är ju med där bakom utan problem. Annars har dom sett väldigt bra ut i CL..Men i ligan knyter det sig mer.
Citera
2016-12-21, 11:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Som jag skrev tidigare så är Augsburg ett jävligt svårt lag att möta men visst borde Dortmund att vunnit igår.

Kul för dig att få vara på plats ikväll och hoppas att du får en trevlig kväll med ett bra slut.
Citera
2016-12-21, 12:48
Medlem
cyberkalles avatar
Som jag skrev igår så har André Schubert nu packat väskan för nu fick han kicken.
Citera
2016-12-21, 13:37
Medlem
norces avatar
Någon trevlig människa med plus som kan citera kopiera artikelinnehållet? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/91w5p/ar-inte-forvanad-hela-tiden-sett-det-har-framfor-mig/promo
Citera
2016-12-21, 13:59
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
Marc Wachs som spelar för Dynamo Dresden har blivit skjuten vid ett kioskrån, hans faster/moster har dödats och hans farbror/morbror har också skottskadats.
Tråkiga nyheter.
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Som jag skrev igår så har André Schubert nu packat väskan för nu fick han kicken.
Sjunde tränaren i BL som får gå denna höst. Ismaël hänger nog ganska löst.
Citera
2016-12-21, 14:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Någon trevlig människa med plus som kan citera kopiera artikelinnehållet? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/91w5p/ar-inte-forvanad-hela-tiden-sett-det-har-framfor-mig/promo

Tyvärr har inte tillgång till plusartiklar.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Sjunde tränaren i BL som får gå denna höst. Ismaël hänger nog ganska löst.

Markus Weinzierl lär också ryka om inte ett under sker.
Citera
2016-12-21, 14:32
Medlem
cyberkalles avatar
En av Bayerns stora talanger Adrian Fein 17år ryktas till Hoffenheim.
Bayerns Julian Green har skrivit på för Stuttgart.
Citera
2016-12-21, 14:43
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Markus Weinzierl lär också ryka om inte ett under sker.
Inte otänkbart!
Citat:
En av Bayerns stora talanger Adrian Fein 17år ryktas till Hoffenheim.
Bayerns Julian Green har skrivit på för Stuttgart.
Och då blir genast det där föryngringsprojektet vi diskuterade för någon dag sedan än mer aktuellt.

Bayerns trupp: (ålder nästa år)
Citera
2016-12-21, 14:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Inte otänkbart!

Och då blir genast det där föryngringsprojektet vi diskuterade för någon dag sedan än mer aktuellt.

Bayerns trupp: (ålder nästa år)

Om jag slagit in siffrorna rätt så fick jag en snittålder på 28,73 år det måste vara en av bundesligas äldsta trupper?

Som sagt det måste in nytt och yngre som sakta kan slussas in i laget. Om Robbery blir skadade igen då ser det riktigt mörkt ut speciellt om Ancelotti fortsätter med spelstilen som inte passar laget.
Citera
2016-12-21, 15:30
Medlem
cyberkalles avatar
Det blev som väntat Dieter Hecking som tar över Gladbach.
Är han rätt man att vända på den negativa trenden?
Citera
2016-12-21, 15:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Ett i efterhand helt värdelöst transferfönstret där varje lagdels viktigaste spelare för flytet i spelet försvann i ett svep som ersattes av spelare helt utan form/självförtroende/självklarhet i. (Auba och Reus är väl minst lika viktiga men Reus är skadad typ alltid och Auba längst fram deltar minst i spelet med boll/speluppbyggnaden.)

Hummels - Bartra, en mittback som ännu inte blommat ut/visat varför Barcelona behöll honom så länge. Har knappt spelat seniorfotboll

Gundogan - Götze

Mkhtaryan - Schurrle

Försämring rakt över brädet i Dortmund där Tuchel dessutom inte verkar ha någon idé för hur man bygger försvarsspel eller dyrkar upp lag som spelar lågt och kontrar.

Ligg lågt och kontra och det är garanterat att du minst gör mål, högst troligen även inte förlorar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-12-21 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in