Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Man kanske inte kan styra över sina känslor, men man kan väl ändå styra över sina handlingar?
Att låta bli gamla kåkfarare är inte lika med låsa in sig och inte ingå NÅGRA förhållanden. Lotta och Angelica skulle inte ha behövt bli nunnor även om de hade lämnat Martin utanför sin vänskapskrets.
Det fetade, bör du säga till alla Martinar.
Han hade inte behövt bli munk, bara för att han satt inne, finns ju bitches som ställer upp för lite beskydd. Så hade alla "Lottor" och andra, kunnat leva fritt, säkert och obekymrat.
Eftersom du verkar ha svårt att begripa hur tjejer fungerar i situationer med Martintyper, så tycker jag att du ska skriva ett brev till Martin och fråga hur han gör. För det är väl det du sitter och fiskar efter här? Hur Du, ska kunna fånga in och behålla en tjej som lyder din minsta vink. Jag, tänker inte ge dig de tipsen, även om jag förklarat en del, i tidigare inlägg.
Vilken kille eller tjej som helst, kan hamna i fel sällskap. Även du. Det är plättlätt att ge goda råd till andra, samt tala om för dem hur de ska agera. Jag gör det själv ibland, dock inte så ihärdigt som du. Men när man väl sitter där själv, så är alla goda råd och förnuft borta. Trots det, så gjorde Lotta massor av saker rätt. Att hon inte var perfekt, eller agerade så, är mänskligt och fullt begripligt.
Jag tycker att Lotta var stark och gjorde vad hon kunde, vilket var en hel del. Själv hade jag inte orkat med hälften.