2016-12-18, 01:32
Medlem
Mounotos avatar
Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig i det här träsket , nu är det så att jag kommer ta studenten nästa år och behöver därför ett par finskor (fin o fin..) som jag även kan använda till andra tillfällen.
Tänkte på ett par double monks i mörkbrunt som mitt första par eller borde jag satsa på en oxford- variant istället?
Budget 2500-3000 riksdaler.

Tack på förhand!
Citera
2016-12-18, 01:39
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig i det här träsket , nu är det så att jag kommer ta studenten nästa år och behöver därför ett par finskor (fin o fin..) som jag även kan använda till andra tillfällen.
Tänkte på ett par double monks i mörkbrunt som mitt första par eller borde jag satsa på en oxford- variant istället?

Tack på förhand!

Jag rekommenderar inte att du tar ett par double monks utan att du tar ett par oxfors. De kommer du att kan kunna använda i mer formella sammanhang och också till vardags om du så vill. Ett par bruna Loake Aldwych täcks in i din budget och torde fungera bra.
Citera
2016-12-18, 16:55
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Jag rekommenderar inte att du tar ett par double monks utan att du tar ett par oxfors. De kommer du att kan kunna använda i mer formella sammanhang och också till vardags om du så vill. Ett par bruna Loake Aldwych täcks in i din budget och torde fungera bra.
Hmh, funkar oxfords verkligen till jeans och chinos vardagligt? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2016-12-18, 18:14
Medlem
Citat:

Tack på förhand!
Vad skall du ha på dig? Köp inte skor innan du valt kläder och köp för guds skull ingen begravningskostym (svart)! Till en grå kostym passar svarta skor bäst, till en blå fungerar det även med bruna.

Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Loake, Yanko (skolyx.se) eller Myrqvist (herrstil.se) håller sig alla inom budget.

Citat:
Hmh, funkar oxfords verkligen till jeans och chinos vardagligt? Eller är jag ute och cyklar?
Stilpolisen har fullt upp med alla tomtar med för korta kavajer och felknutna flugor för att hinna med någon som bär oxfords till chinos. Idealiskt? Nej. Oproblematiskt? Ja.
Citera
2016-12-18, 19:38
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Vad skall du ha på dig? Köp inte skor innan du valt kläder och köp för guds skull ingen begravningskostym (svart)! Till en grå kostym passar svarta skor bäst, till en blå fungerar det även med bruna.
Främst blir det ju mer till en casual stil, några enstaka gånger kostym (mörkblått). Ett par bruna skor blir det självklart då jag kan kombinera mer, får fundera över ifall det blir ett par oxfords eller lite mer casual double monks. Tack för svaren!
Citera
2016-12-19, 18:47
Medlem
Parkours avatar
Tips på onlinebutik som säljer Loake, RMW osv?
Citera
2016-12-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Tips på onlinebutik som säljer Loake, RMW osv?
I Sverige eller utrikes?

I Sverige: Care of Carl och Lester för båda märkena samt en del andra, dessutom finns det många butiker som har det ena märket men inte det andra.

Utrikes: Pediwear.co.uk har båda, Ahume.co.uk har RMW, Herringshoes.co.uk har Loake mfl
Citera
2016-12-20, 14:00
Medlem
En liten fråga från en oerfaren person, hur rengör ni era påförningsborstar från skoskräm?
Citera
2016-12-20, 14:33
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
En liten fråga från en oerfaren person, hur rengör ni era påförningsborstar från skoskräm?

Yes och vatten.
Citera
2016-12-20, 14:43
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
I Sverige eller utrikes?

I Sverige: Care of Carl och Lester för båda märkena samt en del andra, dessutom finns det många butiker som har det ena märket men inte det andra.

Utrikes: Pediwear.co.uk har båda, Ahume.co.uk har RMW, Herringshoes.co.uk har Loake mfl

Stort tack

Herringshoes.co.uk var precis vad jag sökte.
Citera
2016-12-21, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Yes och vatten.
Är det inte risk att det blir kvar yes på borsten och att de sedan hamnar på skon och torkar ut skinnet? Kanske är lugnt då man ändå applicerar skokräm
Citera
2016-12-21, 16:07
Medlem
finns det sneakers som man kan sula om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här