Citat:
Det tar betydligt längre tid än ett dygn att analysera och jämföra proverna från en brottsplats till en person.
Han blev släppt av andra skäl, tex tack vare att hans historia håller och han fastnat på övervakningskamera i nån butik i annan del av staden under dådet.
Om det fanns minsta misstanke överhuvudtaget så hade dom aldrig släppt han, även utan bevis hade dom kunna ha han häktad. Vilket är praxis i denna typ av ärende.
Han blev släppt av andra skäl, tex tack vare att hans historia håller och han fastnat på övervakningskamera i nån butik i annan del av staden under dådet.
Om det fanns minsta misstanke överhuvudtaget så hade dom aldrig släppt han, även utan bevis hade dom kunna ha han häktad. Vilket är praxis i denna typ av ärende.
Ja sådana analyser kan ta avsevärd tid, Med undantag för krutstänk som man kan analysera genast och kan påvisa ganska säkert. Duschar och tvagar sig GM noga så kan hen bli av med krutstänken på kroppen och i håret. Dock behövde en GM säkert haft en rymddräkt på sig för att inte släppa ifrån sig DNA eller hår/hudflagor mm i synnerhet om det föregåtts en strid med tex kniv mm.
Glasflisor ifrån framrutan kan ha fastnat i kläderna, och kan kvarstå även efter en tvätt. Eftersom sammansättningen hos glassorter alltid varierar lite grand så kan man ju närapå alltid matcha glasflisor emot varandra med mycket stor noggrannhet.
Citat:
Enligt det polska åkeriet så såg de på GPS att lastbilen kl.15:45 gjorde konstiga manövrar, den krypkörde framåt, sedan backade den lite , sedan körde den fram igen,
det såg ut som terroristen ville lära sig köra, han hade kanske kört en mindre lastbil tidigare,
det är inte lätt att svänga med lastbilen, dock vet vi inte om det fanns svåra tvära svängar på vägen mot julmarknaden,
det såg ut som terroristen ville lära sig köra, han hade kanske kört en mindre lastbil tidigare,
det är inte lätt att svänga med lastbilen, dock vet vi inte om det fanns svåra tvära svängar på vägen mot julmarknaden,
Hmm, det var då väldigt intressant, förmodligen var han ovan vid växellådan eftersom han joxade omkring, Möjligen att han borde ha haft tfn-kontakt med någon på terroristcentralen som kunde köra, och fått lite tips ? Något IS-callcenter tro ?
Citat:
Jo, de är svåra att använda för nybörjare, dels kan man ju tex missa växlingar i uppförsbackar och bli stående mm,
Dessa halvautomater underlättar ju enormt jämfört med hur det var förr, Förr fanns ju inte ens servo på kopplingen och många gamla chaufförer fick ju problem med vänster höft
Citat:
Fredens religion har återigen visat vad den tycker om kristna högtider, Det luktar iallafall IS-relaterat lång väg. Dessa
IS-terrorister brukar ju inte direkt vara några muskelberg, klena spetor som man nog lätt kan knäcka alla benen i,
Klart att om de tillbringar mesta tiden med att rabbla Koranen så kan man ju inte förvänta sig att de klarar strid med bara nävarna
Citat:
Hur har händelsen påverkat opinionen i Tyskland senaste dagarna?
Jag hoppas så många som möjligt motsätter sig massinvandring, multikultur och konflikter som kommer av det när man öser in främmande folk och kulturer som inte respekterar oss. Låt skiten få ett slut någon jävla gång!
Jag hoppas så många som möjligt motsätter sig massinvandring, multikultur och konflikter som kommer av det när man öser in främmande folk och kulturer som inte respekterar oss. Låt skiten få ett slut någon jävla gång!

Det är mycket möjligt att det blir en våg av strejker nu, tex just lastbilstrafiken har ju blivit drabbad tex vid Eurotunneln, och en strejk skulle vara effektiv i att få politikerna att vakna, de kan ignorera mycket men inte om halva Europa står stilla, Lönerna inom detta området har ju också stått stilla länge. .
Guantanamos i Europa är möjligen en lösning, bara att kasta in de mest vrickade islamdårarna där ? - Någon skrev Djävulsön (Devils Island) utanför Franska Guyana, SydAmerika, Men det finns ju en hel del större tomma industribyggnader i gamla ÖstEuropa, bara att kedja dem vid väggarna, spolning med vattenslang efter varje måltid ?
Citat:
Jag tror det kan komma förändringar i åkeribranchen.
Övervakade platser där chaufförerna kan sova. Man drar sig nog nu för att bara svänga in på en parkeringsficka.
Fjärrstyrd tändning så att åkeriet kan stoppa en bil som avviker från rutten. Disel har förstås inte tändning, fjärrstyrd insprutning kanske.
Övervakade platser där chaufförerna kan sova. Man drar sig nog nu för att bara svänga in på en parkeringsficka.
Fjärrstyrd tändning så att åkeriet kan stoppa en bil som avviker från rutten. Disel har förstås inte tändning, fjärrstyrd insprutning kanske.
Många åkerier i Europa har ju lagt om rutterna så att sömn inte ska behövas inne i hytten, de har avbytare istället.
Dock så måste man komma ihåg att 1970-talet var rätt fullt av lastbilskapningar, det var i regel maffia-relaterat och godset var bytet. En gång hade de snott en långtradare med fisk fast de fick ju lämna den på någon väg för att ruttna, de tagit fel lastbil helt enkelt. Ibland sköts föraren till döds bara för att sno godset. Lastbilskapningarna gjorde att många av (Syd-)Europas chaufförer då var beväpnade. Sverige har mycket kvar att vänta av våld och vansinne om Sverige ska bli fullt multikulturaliserat
Dock var jakten på RAF (Rote Arme Fraktion) på 1970-talet ifrån den tyska militärens sida något i hästväg att det var mycket militärer ute på vägarna i dåvarande VästTyskland.
Fjärrstyrd tändning kommer inte att fungera, det kan ju kosta 100 000 tals kronor eller mycket mer om en lastbil blir stående för en felande killswitch, alltså om godset är typ kyl/frys/färskvaror, missad färjeförbindelse osv. Däremot kan ju en larmknapp liknande den som finns i nästan alla taxibilar/bussar vara ett bra alternativ, den kan ju utökas med ett personlarm som man har på kroppen.
Avviker en lastbil ifrån rutten så kan man ju sätta in verkanseld emot en sådan, det räcker med att skjuta sönder kylaren, den stannar efter ngn kilometer lugnt och fint. Skjuter man föraren den då blir ostyrbar, den kan skada ändå