2016-11-16, 13:25
Avslutad

Var har vi sett detta tidigare?

Ge dig.

--

Btw,
Du kan nog bli åtalad för brott om du delar med dig offentligt av innehållet i hennes dator.
Senast redigerad av GenesisP 2016-11-16 kl. 13:53.
Citera
2016-11-16, 19:28
Medlem
DetBlirBaraKesos avatar
Vad trevligt att en mullvad har dykt upp och drar liv i den här stendöda tråden lägligt till Bs bröllop, någon som dessutom har tillgång till hennes dator, familjehistoria och känner till innehållet i lådorna i deras förråd. Tänk om man hade hälften så bra koll på vad som fanns i ens egna lådor i källaren!

Berätta gärna mer om det här kring att Bernys morfar skulle vara hennes biologiska pappa, jag tänker på att hon är näst yngsta barnet av fem-sex syskon vilket skulle innebära att morfadern förgripit sig på Bs mamma i vuxen ålder, långt efter att hon gift sig och skaffat flera barn med pappa prästen/Opus Dei lorden?

Ärren från spikbanden måste verkligen skilt sig från hennes övriga ärr från självskador över hela kroppen, har hon berättat om gången som hennes föräldrar låste in henne i deras källare och tvingade henne att äta bajs? För det har hon berättat för Flashback. I shit you not

Citat:
Ursprungligen postat av finalcountdown
Nu lever hon ett liv som jag och många avundas. Hon har skrivandet och en man som älskar henne. Dom ska flytta till hus efter att bröllopet. A går och sliter med fysiskt tungt arbete medan hon skriver några timmar. Hennes familj funderar på att överta skulderna i vår så att dom båda blir skuldfria. För filmatiseringen Daniel Fridell kommer göra av hennes böcker så kommer hon få mellan femhundratusen och åttahundratusen.

Du och troligen inte särskilt många fler. Att hon "har skrivandet" är väl skitbra men det har ju inte varit hennes levebröd på typ 10 år, att hon har en hobby är inte något många avundas... Inte heller att hon har en partner som har jobb, även om det här är den första som har ett.

Hoppas i all ärlighet att filmatiseringen blir av! Vi avundsjuka haters har ju hört att det varit på gång sedan Vingklippt ängel släpptes men tappade hoppet när hon började scamma hotellnätter på bekostnad av bokförlaget och blev hemlös i... ja hur länge var det? 6 månader? 3 år? Det är ju inte så noga egentligen, när Berny berättar om sin hemlöshet med Nicklas så är det alltid olika - precis som LSS-lägenheten på 20 kvm som under tiden hon bodde där hann växa sig till ett lyxigt penthouse på 80 kvm. Nä, men för att återgå till den fantastiska framgångssaga som är Berny Pålsson så vore det alldeles ypperligt om föräldrarna löser skulderna för de båda och att hon sedan får 800 000 för filmrättigheter. Plussa det med inkomsterna från utpressningen av Dr. Bengt och bilbedrägerier som extraknäck så är ju det där huset snart betalt. Bara att flytta in efter århundrades kändisbröllop som t o m Malmö FF tråkigt nog var tvungna att avböja. Good for you Berny! Vi är alla gröna av avund.
Citera
2016-11-16, 21:59
Medlem
langaocbs avatar
Apropå ingenting. Kommer ni ihåg när Berny berättade om att hon blev kompis med ett gäng uttrar hon simmade med?

Citat:

Har väl egentligen inte skrivit postiva saker om henne.

Närå.
Den där bilden av mästermanipulatör hon vill förmedla går du ju hårt mot....

Citat:
U fick istället problem med soc. Samt jäkligt många anonyma anmälningar som var så trovärdiga att den är en utredning om hennes lämplighet som föräldrer. Jag kan ju inte vara helt hundra men det skulle inte förvåna mig om Berny har något med det där att göra.

Bernys skyddstillsyn är på väg att avslutas. Det är helt makalöst hur hon lyckas dupera alla. Frivården anser att hon har mognat och gjort stora framsteg under det här året. Hon har bara varit på korta möten med många veckors mellanrum. Psykolog blev det ingenting av. En gång var jag med henne när hon hade fått parkeringsböter och hon klampade in på kontoret med ljudinspelning i telefonen och fem minuter senare var böteslappen struken, hon fick en ursäkt och ett direktnummer att ringa om det någonsin hände igen. Likadant med Kronofogden. Hon har lyckats få större delen av sina skulder nerlagda. Nu har hon cirka sextiotusen i skulder kvar. Innan var den nära tvåhundratusen tror jag. Likadant med tillstånd att få övningsköra. Utan syntest eller någon utbildning.

I början blev jag väl rätt imponerad av det där. Nu äcklar det mig bara.Restaurangen som hon slog sönder en fönsterruta hos är nu beredda att hålla i bröllopsmiddag i deras vinkällare.

Citat:
Tja. Visst kan jag berätta mer men måste först vara tydlig med att hon faktiskt är fin mot Olivia. Hon är rätt bra på att förklara svåra saker för barn genom att berätta det på en nivå som dom kan ta till sig. När jag varit hemma hos dom när Olivia är här så är det snarare B som engagerar sig, leker, badar henne. A mest tycker hon är söt och fotar men bryr sig inte om att leka. Som i somras fanns det en del större spindlar i deras lägenhet. B har spindelfobi. Men för att inte O ska bli rädd för spindlar så sitter hon i timmar och spelar spel med en spindel. Hon hittar på sagor. Som är riktigt fina och som får O att förstå på sin egen nivå. Men hon kan bara inte ta att a och u har kontakt om sin dotter. U sa till mig en gång att hon hade ju verkligen börjat tycka bra om B trots dom där mordhoten och så kommer dessa anmälningar. Hon fattar ingenting. Min misstanke är att B har en strategi för hur hon ska få ensam vårdnad, eller ja A men så att O blir deras. Och tänker man efter så är det rätt smart. Efter att u anmälde henne för mordhot och hon lyckades bevisa att U ljög. Så tror jag att U kommer ha extremt svårt att anklaga B för något alls. Hon tappade mycket trovärdighet där.

Läst i denna tråd om att B tydligen varit känd för att vara en helt slarvig person. Hon sköter hemmet bra. Det där att sköta markservicen har hon inga problem med nu och så länge jag känt henne.
Och A och B passar bra ihop. Han anar nog ibland hur störd hon är men väljer väl att bortse från det.

Hon är duktig med deras hund. Och skriver kontrakt med Daniel fridell som ska filmatisera hennes tidigare böcker. Men hon är en kall jävla männska.

/////////^
Dessutom har B rätt stort övertag över A. Han frågar om lov för att gå ner i deras garage och fixa med bilen några timmar.

Fan här lät det ju mer som att Berny gör mycket bra. Mena inte alls så. Men såg att hon hävda att städning är svårt för henne på grund av adhd. Ännu en lögn alltså. Hon har fan inte ens meds för sin adhd och sköter hemmet effektivt och noga.

Citat:
Berny har trettio cystor på äggledarna eller om det va äggstockarna.

Wow, 30 stycken!

Citat:
Först tyckte jag hon var rätt häftig. Rak och kul och generös.

/////^^//^
Jag fattade först inte var alla deras pengar kom ifrån. Visst har A bra lön men ändå. Hon håller på med bluffakturor rätt mycket vet jag. Pratar ibland i telefon med någon som sysslar med bilar som skippas till tyskland. Vet att hon utpressar den där läkaren som det skrivits om här. En gång föreslog hon att hon skulle kontakta en kille för att få problemet U ur vägen helt. Jag trodde hon skämtade.

Hittat en del i hennes dator. Eller snarare skumma grejjer. Läst en del mail mellan henne och hennes familj och jag blir fan inte klok på just det där. Jag lutar åt att hon ljuger om övergreppen och hon är vass på att förfalska papper. Annars har jag hittat rätt avancerade program. Konstiga dokument och mail angående bilar och bedrägerier osv. Ett helt register över flera hundra patienter med namn personnummer och diagnos. Vad är det liksom? Ja sen är det utkast till hennes bok och annat. Ljudklipp och ja en del. Funderar på att fråga om jag kan låna hennes dator några dagar.

Visst om hon läser så kan hon säkert räkna ut vem jag är. Men det finns tre personer som hon och A umgås tätt med, vad jag känner till. Jag skiter i vilket. Orkar knappt träffa henne längre, undviker det så mycket jag kan.

https://minfil.org/16M0p7b5bf/20161103_140639.jpg
https://minfil.org/2aM7p5b5b1/20161103_140648.jpg
https://minfil.org/35M3p2b5b8/20161103_140656.jpg
https://minfil.org/4dMap4b7b5/20161103_140708.jpg

Rena Lisbeth Salander, konstigt att hon har så dålig koll på sin dator och denna tråd.
Fortsätt leverera. Det är kul att höra från en insider.
Senast redigerad av langaocb 2016-11-16 kl. 22:06.
Citera
2016-11-17, 00:05
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Konstiga dokument och mail angående bilar och bedrägerier osv. Ett helt register över flera hundra patienter med namn personnummer och diagnos. Vad är det liksom? (...) Funderar på att fråga om jag kan låna hennes dator några dagar.

Det där låter ju faktiskt helskumt, speciellt det där med "patientregistret".
Om du har fått låna hennes dator kanske du skulle kunna kolla lite närmare på det?
Citera
2016-11-17, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Apropå ingenting. Kommer ni ihåg när Berny berättade om att hon blev kompis med ett gäng uttrar hon simmade med?

Jag minns faktiskt inte det. När hävdade hon det? Var det i Sverige hon simmade med dem? ()

Och nu är hon läkare också, höll sin pappa i handen när han fick typ hjärtattack, men Dr. Berny tog hans puls och visste att allt var bra.
Ingen färskning!
Citera
2016-11-17, 01:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Det där låter ju faktiskt helskumt, speciellt det där med "patientregistret".
Om du har fått låna hennes dator kanske du skulle kunna kolla lite närmare på det?

Det är lika sant som utterhistorien. Berny styr i en internationell biltjålarliga, utpressar sin gamle läkare och hittar på sagor som terapi för sina bonusungar.
Vad hon inte gör är att ta en titt i denna tråd vilken hon annars har följt och skrivit i.
Någon sprider desinformation.
Någon försöker få Andreas baby mamas att tro att hon funderar på att "fixa dem".
Någon försöker få oss att tro att Berny är en mästermanipulatör.
Känns det igen eller är du färsk?

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag minns faktiskt inte det. När hävdade hon det? Var det i Sverige hon simmade med dem? ()

Minns inte riktigt. Hon skrev hur hon hade varit fantastisk med djur redan som barn. Hon kunde krypa upp och sova med annars illskna hingstar och simmade med uttrar. Det var något mer exempel.
Senast redigerad av langaocb 2016-11-17 kl. 01:29.
Citera
2016-11-17, 21:49
Medlem
Hyperexiums avatar
Jag har ju fått en stående inbjudan av Berny till hennes bröllop. Jag har spontant tackat "ja" till denna. Jag ändrar dock det nu.

Jag har INGET intresse utav att delta i ett sinnessjukt bröllop i "Jesus Jugend-stil" (som jag anser Bernys familj står för). Jag har INGET intresse utav att se barn fara illa pga sk "vuxna personers agerande" (jag är SÄKER på att jag kommer att få se detta i samband med detta bröllop). Jag har dragit gränsen själv i mitt personliga liv att OM barn är inblandande så MÅSTE deras bästa ALLTID komma först! Och det räcker INTE med goda och sagda avsikter om sistnämnda... det krävs långt mer än så utav dig som människa!

Jag skulle uppskatta ifall denna post får stå kvar för den innehåller trots allt skvaller om det kommande bröllopet (ang mitt icke-deltagande då och varför jag bestämde mig för det). Anledningen till varför jag INTE tar detta med Berny privat... borde framgå (tycker Jag).
Senast redigerad av Hyperexium 2016-11-17 kl. 22:06.
Citera
2016-11-17, 23:29
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
A säger inte mycket. Han bryr sig inte om sina andra barn. Två barn bor en timme bort och han får träffa men gör det inte. Tror han gillar att vara pappa men orkar inte hela vägen. B tycker nog egentligen om O men samtidigt gör hon ju saker som kan leda till att U får hela vårdnaden. O kanske inte passar in i hennes bild av sin värld, vem vet. Och B har nog insett att A aldrig kommer finnas för deras barn heller. Hon vågar inte chansa och stå där själv med en unge. Alltså en sak som jag upplever är att B inser ibland hur hon är. Att något saknas hos henne. Men hon väljer att inte tänka på det.

Vilken "underbar jävla pappa" - någon att VERKLIGEN "se upp till"
Citera
2016-11-18, 00:53
Medlem
sinfons avatar
Här kommer man lagom till ännu en uppföljare, ser jag. Kul att ha dig i tråden igen, Berny! Det grandiosa lyckas alltid punktera mästermanipulatören. En liten del av mig tänkte nog den här gången att du kanske äntligen blivit för gammal, men icke. Du är psykiatrins Alice Timander.
Citera
2016-11-19, 12:53
Medlem
litendockas avatar
Det verkar som att bebisverkstaden åter är på väg att dra igång i det Norénska hemmet. En anonym källa som känner B och som har tillgång till hennes nya Instagram berättade nyss att B där ska ha lagt upp en bild på henne och Andreas och skrivit om hur hon lagom till jul nästa år ska "börja ta hormoner".

Visst, det är en lite "kryptisk" bernyansk formulering men vad skulle det kunna syfta på förutom fertilitetsbehandlingar? Detta borde rimligen också betyda att de lyckliga tu tänker börja försöka skaffa barn nu direkt då man ju måste ha försökt aktivt på det gamla hederliga sättet i minst ett år för att få påbörja en utredning.

Kanske finns det någon här som har direkt access till hennes nya Insta som kan bekräfta detta?
Citera
2016-11-19, 13:08
Medlem
William Hainess avatar
Det finns saker som kan hända.

Barn och Berny - nej. Åh Gud nej. En av de få egenskaper Berny har är just att hon inte har barn.
Citera
2016-11-19, 13:48
Avslutad
Berny som varit gravid ca. 50 gånger men nu har så svårt att bli, det med en person redan är far till fem barn som han skiter i.

Jo men det låter sunt, bra och sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in