2016-12-20, 21:52
Medlem
Gnuees avatar
Någon som vågar spekulera i hur länge Ihab klarar sig ute i det fria? Av förhören och bilden på honom att döma lär han vara dum nog att stanna i gbg
Citera
2016-12-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuee
Någon som vågar spekulera i hur länge Ihab klarar sig ute i det fria? Av förhören och bilden på honom att döma lär han vara dum nog att stanna i gbg

Jag tror såhär, stannar han i biskop så tar det nog inte så lång tid innan han får känna av det.
Citera
2016-12-20, 22:52
Medlem
Med eran logik skulle Ihabs lillebrossa som går fritt även blivit klippt.. Han är väl den som har minst problem av Södra av alla åtalade.. Äsch. Han blir säkert skjuten, men lär ta tid. Han kommer ej uppehålla sig här.. Fattar vem som helst.
Citera
2016-12-20, 22:52
Medlem
http://www.expressen.se/gt/burksamlare-hittade-mordvapen-i-soptunna/
Citera
2016-12-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Med eran logik skulle Ihabs lillebrossa som går fritt även blivit klippt.. Han är väl den som har minst problem av Södra av alla åtalade.. Äsch. Han blir säkert skjuten, men lär ta tid. Han kommer ej uppehålla sig här.. Fattar vem som helst.

Jo det har du nog rätt i iaf.
Citera
2016-12-20, 22:56
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Grattis Ihab. Ser ut som att han kommer att frias och få ett par hundra tusen i skadestånd. Därmed är jag beredd att påstå att hans liv är förstörd då han för alltid är kopplad till det här vansinnesdåden. Han kommer nog aldrig kunna visas sig öppen i Göteborg så kan kommer nog att flytta och hans familj riskerar ju få en handgrant inkastad hos sig så de måste nog också flytta från gbg,

Om den unge warsame frias för medhjälp till mord anser jag det vara en rättsskandal. Åka fast med mordvapnen och frias för medhjälp? Inget annant än galenskap då

Var det inte ihab som jobbade på Volvo pv tb?

Han borde ju kunna kräva jobbet tbx eller förlorad arbetsinkomst nu oxå iom att han blev friad
Eller har jag helt fel?
Citera
2016-12-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Var det inte ihab som jobbade på Volvo pv tb?

Han borde ju kunna kräva jobbet tbx eller förlorad arbetsinkomst nu oxå iom att han blev friad
Eller har jag helt fel?

Jag vet ej om han hade jobb där eller inte så kan ej svara på den frågan. Men du har fel på en punkt, han kan ej kräva jobbet tillbaka men han kan kräva förlorad arbetsinkomst och sedan kan han kräva för lite mer saker.
Citera
2016-12-21, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
Han som blivit släppt fick 14 år i tingsrätten för medhjälp till mord och medhjälp till försök till mord.

Men JAG tror att minst 1 till kommer bli friad för samma brott fast han sitter kvar i häktet men han kommer dömas för andra brott te.x grovt narkotikabrott m.m.

Wow, från 14 år till släppt. Från att ha fått livet förstört till ingenting.

Är det korrekt att säga att juridislt ska han bli friad men alla fattar att han egentligen är skyldig?

Namn och bild på honom?
Citera
2016-12-21, 07:39
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
Jag vet ej om han hade jobb där eller inte så kan ej svara på den frågan. Men du har fel på en punkt, han kan ej kräva jobbet tillbaka men han kan kräva förlorad arbetsinkomst och sedan kan han kräva för lite mer saker.
Han jobbade bara extra om jag inte minns fel så det finns nog inga pengar just där att hämta. Han kan knappast bevisa att han skulle jobbat si och så många timmar?

Intressant att han blev friad. Ska bli intressant att se om fler blir det.
Citera
2016-12-21, 07:40
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Wow, från 14 år till släppt. Från att ha fått livet förstört till ingenting.

Är det korrekt att säga att juridislt ska han bli friad men alla fattar att han egentligen är skyldig?

Namn och bild på honom?
Ihab
Citera
2016-12-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Ihab

Tack. Onur ser svensk ut men heter turkiskt (?). En svensk förälder?
Citera
2016-12-21, 10:49
Medlem
Generalen11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Han jobbade bara extra om jag inte minns fel så det finns nog inga pengar just där att hämta. Han kan knappast bevisa att han skulle jobbat si och så många timmar?

Intressant att han blev friad. Ska bli intressant att se om fler blir det.

Du kan endast jobba extr (flex) på volvo om su pluggar , så om han inte pluggade så jobbade han heltid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in