2016-08-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
jag läste någonstans att det lugnat ner sig ganska mycket i området sedan dessa herrar låsts in. Stämmer det?

Mindre skottlossningar men knarket flödar.
Citera
2016-08-12, 01:15
Medlem
trattfans avatar
En tanke som slog mig nu..

Hur fick man tag på personerna redan dagen efter? Eller var det en slump att man grep personerna och de råkade ha mordvapnena från kvällen innan på sig och att man på de sättet även fick fast resterande killar.

Har inte orkat läsa hela FUPen, bara bläddrat lite här och där. Men aldrig fattat riktigt hur polisen kunde gripa Adam, Jonis och vem 3e människan nu var i bilen med mordvapnerna.
Citera
2016-08-12, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
En tanke som slog mig nu..

Hur fick man tag på personerna redan dagen efter? Eller var det en slump att man grep personerna och de råkade ha mordvapnena från kvällen innan på sig och att man på de sättet även fick fast resterande killar.

Har inte orkat läsa hela FUPen, bara bläddrat lite här och där. Men aldrig fattat riktigt hur polisen kunde gripa Adam, Jonis och vem 3e människan nu var i bilen med mordvapnerna.

Flyktbilen med vapnen i stod parkerad och hade span på sig. Dagen efter dyker Adam, Jonis och den 3e upp. (Minns inte heller vem det var). Jag har för mig att dom kommer med den hyrda Volvon och en taxi. Dom hämtar upp väskan med vapen i och sedan stoppar polisen dom.

Hur hittade dom förvaringslägenheten? den på lotsgatan? Eftersom dom hade knark och vapen i lägenheten måste den väll ha varit skriven på någon annan? Det är väll ett tänkbart scenario att en razzia kan ske där efter dådet på vår krog och bar?
Citera
2016-08-12, 02:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Busquets
Flyktbilen med vapnen i stod parkerad och hade span på sig. Dagen efter dyker Adam, Jonis och den 3e upp. (Minns inte heller vem det var). Jag har för mig att dom kommer med den hyrda Volvon och en taxi. Dom hämtar upp väskan med vapen i och sedan stoppar polisen dom.

Inte nog med att man inte gjort sig av med vapnen (förvisso större pjäser och kanske svåra att röja), men man åker alltså tre man för att hämta väskan? Är det bara jag som tycker det är konstigt?

Hade polisen span redan innan dådet på denna bil? Eller följde man efter den?
Citera
2016-08-12, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Inte nog med att man inte gjort sig av med vapnen (förvisso större pjäser och kanske svåra att röja), men man åker alltså tre man för att hämta väskan? Är det bara jag som tycker det är konstigt?

Jag vet att polisen som spanade vid vår krog och bar. Såg en röd Citroën xantia i samband med dubbelmordet. Sen måste dom ha hittat den under natten eller dagen efter antar jag. Jag har för mig att Adam köpte bilen några dagar innan?
Citera
2016-08-12, 03:32
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Busquets
Jag vet att polisen som spanade vid vår krog och bar. Såg en röd Citroën xantia i samband med dubbelmordet. Sen måste dom ha hittat den under natten eller dagen efter antar jag. Jag har för mig att Adam köpte bilen några dagar innan?

Han köpte den samma dag klockan ~17 läser jag nu. Tycker det fortfarande är märkligt att inte bara en person hämtar väskan?

Håller på att läsa en av FUP pdf:erna. Gediget polisarbete och kartläggning må jag säga.
Citera
2016-08-12, 09:40
Medlem
Är utomlands så kanske missat lite. Min fundering är den "övervakningsfilm" som man kan se lite varstans på dådet. Förra veckan när jag såg den på Aftonbladet(tror jag) såg man en finklädd man springa in i Krogen före gärningsmännen. Det verkade som han flydde från dem. Har något oxå sett den? Nu verkar den sekvensen bortklippt.
Sen kan ni som vill lyssna på ett avsnitt i poddcadten "krull o kriminell" . Avsnitt Loly S. Han berättar om gängbråken i Göteborg. Han påstår att han är en av "ledarna" i något av gängen.
bluff eller ? Mvh Från varmt Thailand
Citera
2016-08-12, 09:48
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MountEverest
Är utomlands så kanske missat lite. Min fundering är den "övervakningsfilm" som man kan se lite varstans på dådet. Förra veckan när jag såg den på Aftonbladet(tror jag) såg man en finklädd man springa in i Krogen före gärningsmännen. Det verkade som han flydde från dem. Har något oxå sett den? Nu verkar den sekvensen bortklippt.
Sen kan ni som vill lyssna på ett avsnitt i poddcadten "krull o kriminell" . Avsnitt Loly S. Han berättar om gängbråken i Göteborg. Han påstår att han är en av "ledarna" i något av gängen.
Ingen bluff. Är från backa o va med i backabranden.
Citera
2016-08-12, 10:00
Avslutad
Hur vet vi att den tredje personen i baren är josef? har vi något som indikerar detta?
Citera
2016-08-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MountEverest

Lolly VAR ledare och en ryktad man i Göteborg...

Men vad jag hörde blev han bortkörd från backa för ett tag sen
Citera
2016-08-12, 10:22
Medlem
tack Elpirro och Thuglife187.
Då vet vi att Loly är en som vet något och då blir hela avsnittet med honom genast intressantare då han bla prata om hur "kriget" startade....
Citera
2016-08-12, 12:43
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Orsaken till att de åkte alla tillsammans på detta klantiga vis är att deras föräldrar är kusiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in