2016-12-20, 12:21
Medlem
Grattis Ihab. Ser ut som att han kommer att frias och få ett par hundra tusen i skadestånd. Därmed är jag beredd att påstå att hans liv är förstörd då han för alltid är kopplad till det här vansinnesdåden. Han kommer nog aldrig kunna visas sig öppen i Göteborg så kan kommer nog att flytta och hans familj riskerar ju få en handgrant inkastad hos sig så de måste nog också flytta från gbg,

Om den unge warsame frias för medhjälp till mord anser jag det vara en rättsskandal. Åka fast med mordvapnen och frias för medhjälp? Inget annant än galenskap då
Citera
2016-12-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen11
Ur GP

22-åringen riskerar inte heller att dömas för någon typ av skadegörelse, eftersom han inte är åtalad för just det brottet.

22-åringen har då istället ett skadestånd att kräva, efter att ha suttit häktad i nästan ett år, sedan den 12 januari.

Även kamraten frias?
En rimligt slutsats efter hovrättens ställningstagande är att den andre ynglingen - född 1996 - som misstänkt för medhjälp till mord genom bilbrand, också kommer att frias från den anklagelsen.

I hans fall innehåller dock listan över misstankar även såväl grovt vapenbrott som grovt narkotikabrott, vilket i sig motsvarar ett straffvärde på cirka fyra år.

Men med ungdomsrabatt och snart två års häktning bakom sig, torde fängelsestraffet för 20-åringen bli ganska begränsat.

Vad tror ni flashbackare?

96an (sakariye) frias också för medjälp
Citera
2016-12-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Grattis Ihab. Ser ut som att han kommer att frias och få ett par hundra tusen i skadestånd. Därmed är jag beredd att påstå att hans liv är förstörd då han för alltid är kopplad till det här vansinnesdåden. Han kommer nog aldrig kunna visas sig öppen i Göteborg så kan kommer nog att flytta och hans familj riskerar ju få en handgrant inkastad hos sig så de måste nog också flytta från gbg,

Om den unge warsame frias för medhjälp till mord anser jag det vara en rättsskandal. Åka fast med mordvapnen och frias för medhjälp? Inget annant än galenskap då

Han vart ju inte dömd för medhjälp till mord pga av vapnen

BÅDA kommer att frias!
Senast redigerad av slisktorsk 2016-12-20 kl. 12:47.
Citera
2016-12-20, 13:52
Medlem
Att åka dit med mordvapnen dagen efter och ändå frias från delaktighet i morden tycker jag låter som en galenskap. Speciellt när han är kopplad till förberedelse lägenheten på förmötet när sökningarna på vårväderstorget görs.
Citera
2016-12-20, 14:31
Medlem
Citat:
Att åka dit med mordvapnen dagen efter och ändå frias från delaktighet i morden tycker jag låter som en galenskap. Speciellt när han är kopplad till förberedelse lägenheten på förmötet när sökningarna på vårväderstorget görs.

Det är grovt vapenbrott och inge mer.
Citera
2016-12-20, 14:47
Medlem
Brottinators avatar
Citat:

Det är väl som GW brukar säga "polisiärt avklarat", men går inte att bevisa att han visste.
Citera
2016-12-20, 14:52
Medlem
Kan någon sammanfatta för varje inblandad:
* Deras straff i tingsrätten
* Deras straff nu i hovrätten
Citera
2016-12-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Kan någon sammanfatta för varje inblandad:
* Deras straff i tingsrätten
* Deras straff nu i hovrätten

Dem har inte fått sitt straff från hovrätten ännu. Dom kommer på Torsdag 22 Dec. Men mycket tyder att den som Släpptes idag blir friad.
Citera
2016-12-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Dem har inte fått sitt straff från hovrätten ännu. Dom kommer på Torsdag 22 Dec. Men mycket tyder att den som Släpptes idag blir friad.

Friad helt? Från att ha blivit dömd till vad?

Är det bara selektivt minne eller varje gång någon får ett odentligt straff så är det i tingsrätten sen så friar hovrätten ändå? Det går helt enkelt inte att få vad man förtjänar i Sverige?
Förvisso bra att man inte dömer utan bevisat skyldig utom rimligt tvivel.
Citera
2016-12-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Friad helt? Från att ha blivit dömd till vad?

Är det bara selektivt minne eller varje gång någon får ett odentligt straff så är det i tingsrätten sen så friar hovrätten ändå? Det går helt enkelt inte att få vad man förtjänar i Sverige?
Förvisso bra att man inte dömer utan bevisat skyldig utom rimligt tvivel.

Han som blivit släppt fick 14 år i tingsrätten för medhjälp till mord och medhjälp till försök till mord.

Men JAG tror att minst 1 till kommer bli friad för samma brott fast han sitter kvar i häktet men han kommer dömas för andra brott te.x grovt narkotikabrott m.m.
Citera
2016-12-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Att bilbrännare skulle få lägre straff om de fälls -vilket även det känns väldigt sannolikt- är inte så troligt,

Dagens bästa på fb?
Citera
2016-12-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Dagens bästa på fb?

hahahahaha jag håller med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto