2016-11-13, 23:35
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Har inte kunnat komma in på Outlook och läsa mina mail på ett par dagar. Ser först ut som att den laddar "opening your mailbox..." står det, men sen blir sidan vit och det står:

"Det går inte att nå den här sidan.
Prova detta
Kontrollera att webbadressen stämmer: https://outlook.live.com
Uppdatera sidan
Sök efter det du vill komma åt".

Någon som vet vad felet skulle kunna vara?
Kanske någon aggressiv adblock-regel?
Citera
2016-11-18, 18:42
Medlem
Hotmail var knappast världens bästa grej, men skiten funkade iaf ..

Nu har hotmail blivit Outlook, och inget har eg blivit bättre, bara annorlunda ... det är som omorganisationer på jobbet ... 3000 människor flyttas 2 km hit eller dit, dörrarna får nya skyltar, och vem bryr sig ...

eller det känns som när morsan städade ens skrivbord i barndomen, och hon bara "Nu ligger gröna pennor där! Och sudden ligger i lådan, och alla teckningar ligger på andra sidan" och man bara "Och?!" ven bryr sig? det är samma skit, samma utrymme ...

Nu har mitt ena konto låst sig totalt dessutom, och Outlook skickar runt mig i en j-a loop ...

Jag har använt 15 st tillfälliga lösenord, och kommer inte i mailboxen som jag har använt felfritt i 15 år ...

har ni andra också fel på outlook-panelen?

finns det nåt j-a team man kan ringa eller chatta med!??
Citera
2016-11-18, 18:44
Medlem
Outlook påstår att nån annan använder mitt konto, och så måste dom verifiera, och så skickar dom en skitkod till min andra mailbox (som funkar!) och så funkar inte den j-a koden

Kul att dom rivit upp allt, sabbat en massa mailboxar, utan att göra något bättre i stort
Citera
2016-11-22, 12:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Outlook påstår att nån annan använder mitt konto, och så måste dom verifiera, och så skickar dom en skitkod till min andra mailbox (som funkar!) och så funkar inte den j-a koden

Kul att dom rivit upp allt, sabbat en massa mailboxar, utan att göra något bättre i stort

Enligt Microsofts support så har det blivit ett stort fel som rör ca 1/3-del av alla gamla hotmail-konton. Det går för närvarande bara att komma åt dem via webben, men inte med någon klient.
Citera
2016-11-22, 21:26
Medlem
blyertsgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Enligt Microsofts support så har det blivit ett stort fel som rör ca 1/3-del av alla gamla hotmail-konton. Det går för närvarande bara att komma åt dem via webben, men inte med någon klient.

Tackar för infon... Undrade varför jag inte fått några mail sedan igår.
Citera
2016-11-23, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Tack för info.

Det är ju svårt att klaga på en gratistjänst, men man blir ju så j-a trött på pseudoförbättringar ...
på rak arm kan jag inte komma på en enda grej som är bättre nu ... däremot har siljoner konton blivit obrukbara. Man ska verkligen inte laga det som inte är trasigt ...
Citera
2016-11-25, 20:43
Medlem
Jag har exporterat en kontaktlista från Gmail i csv-format för att importera den i Outlook webmail.

Det gick till slut men hela listan hamnade ju bland övriga kontakter. Jag vill ha den i en egen namngiven lista. Går det?

Finns det överhuvudtaget något sätt att fylla på en kontaktlista annat än ett namn i taget?
Citera
2016-12-04, 10:50
Medlem
Gretzzs avatar
Det är ett märkligt problem för mig om jag försöker skaffa mig en hotmail/outlook mail, oavsett vilket namn jag väljer för mitt tilltänkta mailkonto så fungerar det inte.

Detta meddelande får jag "Den här e-postadressen ingår i en reserverad domän. Ange en annan e-postadress" vad menas med detta skit?

Sorry jag var kanske lite för snabb att ställa frågan, jag gick till en annan sida där det gick att skapa ett konto, så det märkliga problemet är löst.
Senast redigerad av Gretzz 2016-12-04 kl. 10:58.
Citera
2016-12-04, 20:07
Medlem
Fallmans avatar
Vad gör jag för fel?

- Kommer in på min @live.se mejl på datorn men inte på mobilen? Är det någon inställning jag behöver göra?

För att jag ska komma in på mejlen på datorn - så får jag en siffrig kod på mobilen. Men på mobilen står det bara att jag inte kan verifiera.. ( iphone )!!
Citera
2016-12-20, 20:51
Medlem
BrodRs avatar
Skapat två nya konton och båda blev spärrade för att ha skickat spam. Fick kod skickad till mig för att kunna komma in och kan inte se någonting märkligt på inloggningarna. Bara mina inloggningar!

Vad är detta? Är det någon som hackat eller vad är det frågan om?
Citera
2017-01-05, 22:58
Medlem
Gretzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrodR
Skapat två nya konton och båda blev spärrade för att ha skickat spam. Fick kod skickad till mig för att kunna komma in och kan inte se någonting märkligt på inloggningarna. Bara mina inloggningar!

Vad är detta? Är det någon som hackat eller vad är det frågan om?

Jag har även upplevt samma sak som dig, har till och med fått 3 nyskapade konton spärrade på grund av att kontot skulle sänt ut spam, jag har inte lämnat ut mobilnummret för att erhålla kod utan bara slängt kontot åt vargarna.

Vad jag förstår så fiskar de efter mobilnummer som de sedan kan sälja vidare med förtjänst, någon säger nu varför skulle Microsoft behöva göra detta? det undrar jag också då jag nämligen har ett antal äldre konton som aldrig sänder ut spam och ett av dessa har till och med ett ruttet enkelt lösenord.

En bekant till mig är väldigt lösaktig med sitt mobilnummer men han får också sin dagliga dosa av skit i sin mobil SSM och samtal så det räcker till och blir över.

Vill/ska man lämna ut mobilnummer så skall man ha en enkel skittelefon med kontantkort som man använder för sådant skit, jag har även en sådan men anser att ett konto på Hotmail inte ens är värt detta.

Edit: jag har även alldeles nyss skapat ett nytt outlook konto hotmail var inte tillgänglit längre, vi får nu se hur många dagar det går innan även detta konto kommer att skicka ut spam, och det kommer att fiskas efter mitt mobilnummer, jag gissar 3 dagar, notera att detta konto har ett skarpt lösenord.
Senast redigerad av Gretzz 2017-01-05 kl. 23:15.
Citera
2017-01-05, 23:01
Medlem
Någon annan som har problem med outlook (mail) just nu?
Försöker bifoga filer vilket inte fungerar och kan inte heller få upp mailkontakter när jag söker på dem.

Kan någon bekräfta detta åt mig!? Blir galen!
Senast redigerad av Kruzifixxion 2017-01-05 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in