Citat:
Ursprungligen postat av
BrodR
Skapat två nya konton och båda blev spärrade för att ha skickat spam. Fick kod skickad till mig för att kunna komma in och kan inte se någonting märkligt på inloggningarna. Bara mina inloggningar!
Vad är detta? Är det någon som hackat eller vad är det frågan om?
Jag har även upplevt samma sak som dig, har till och med fått 3 nyskapade konton spärrade på grund av att kontot skulle sänt ut spam, jag har inte lämnat ut mobilnummret för att erhålla kod utan bara slängt kontot åt vargarna.
Vad jag förstår så fiskar de efter mobilnummer som de sedan kan sälja vidare med förtjänst, någon säger nu varför skulle Microsoft behöva göra detta? det undrar jag också då jag nämligen har ett antal äldre konton som aldrig sänder ut spam och ett av dessa har till och med ett ruttet enkelt lösenord.
En bekant till mig är väldigt lösaktig med sitt mobilnummer men han får också sin dagliga dosa av skit i sin mobil SSM och samtal så det räcker till och blir över.
Vill/ska man lämna ut mobilnummer så skall man ha en enkel skittelefon med kontantkort som man använder för sådant skit, jag har även en sådan men anser att ett konto på Hotmail inte ens är värt detta.
Edit: jag har även alldeles nyss skapat ett nytt outlook konto hotmail var inte tillgänglit längre, vi får nu se hur många dagar det går innan även detta konto kommer att skicka ut spam, och det kommer att fiskas efter mitt mobilnummer, jag gissar 3 dagar, notera att detta konto har ett skarpt lösenord.