2016-12-16, 10:13
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Intervju med föräldrarna: http://www.svtplay.se/klipp/11534510/deras-dotter-holls-fangen-hos-is

Mamman säger att det blev stora problem när hon motsatte sig flickans och mannens förhållande. Mannen jobbade då på att skilja flickan från föräldrarna.

Ska bli intressant att se Dokument inifrån kl 20.

Jodå, visst försökte föräldrarna!!
Citera
2016-12-16, 12:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Fråga när vad man som förälder KAN göra med en helt bångstyrig dotter? Låsa in henne med handfängsel?? Min syster exempelvis umgicks i dåligt sällskap och pappa gjorde verkligen allt han kunde, men blev det bättre!? Nä.. Pappa var ledsen livet ut pga att XX förstört hennes liv.
Nej, man kan i princip inte göra någonting alls när en fjortonåring bestämt sig för att en kriminell narkoman är hennes drömprins. Alla försök till övertalning stärker "kärleksbanden" ytterligare.

Men jag tror att något föräldrapar med tjock plånbok handgripligen tvingat med dottern på en lång utlandsresa till en plats långt bort lyckats vända galenskapen. Efter en tid falnar förälskelsen och flickan hittar nytt kärleksobjekt, som föräldrarna med lite tur kan acceptera.
Citera
2016-12-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag såg filmen om familjen, och jag tycker verkligen synd om dem. Men varför filmade de dem i deras arbete. Var det för att påvisa att det inte handlar om socialfall? De är ju uppenbarligen inte hjärnkirurger, för får man en dotter att ty sej till en Muslim, så har man misslyckats totalt i livet.

Det är mycket sorgligt, och Svenska myndigheter kan stoppa upp något grovt i rektum!

I deras riktiga arbete, alltså på pappersbruk och när hon städade? Såklart för att visa på hur livet ändå kan och måste fortgå trots en tragedi. Det är ju en dokumentär.

Sen till alla som tycker att dom är värsta detektiverna. Det är ju uppenbart att SVT hjälper till här. Tror ni de klarat sig utan ett gäng journalister med kontakter med kontakter med kontakter?

Njae.
Citera
2016-12-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Det är ju en dokumentär.

Sen till alla som tycker att dom är värsta detektiverna. Det är ju uppenbart att SVT hjälper till här. Tror ni de klarat sig utan ett gäng journalister med kontakter med kontakter med kontakter?

Njae.

Jag ser fram emot en rejäl artikel i vilken SVT:s arbetsmetoder förklaras grundligt. Det framgår ju av filmen att producenten Sanna Klinghoffer hjälpt till med kontakter big time, så det är ju öppet redovisat - även om det säkert finns många detaljer att berätta om, inklusive det ekonomiska.

Men en annan sak jag funderat över är hur det är filmat!
Man får ju upprepade gånger se hur föräldrarna går omkring hemma och i trädgården och får mobiltelefonsamtal från sin dotter. Såvida inte SVT hade ett filmteam på plats 24/7 är det helt omöjligt att de verkligen lyckades fånga mer än något enstaka av dessa samtal på bild. Det måste ha gått till på något annat sätt, t ex att mamman spelade in samtalen på telefonen, och att SVT sedan rekonstruerade dem genom att filma mamman och hennes repliker vid annat tillfälle.
Mycket tveksamt att göra så, om man kallar det dokumentär, i mitt tycke.
Citera
2016-12-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Jag ser fram emot en rejäl artikel i vilken SVT:s arbetsmetoder förklaras grundligt. Det framgår ju av filmen att producenten Sanna Klinghoffer hjälpt till med kontakter big time, så det är ju öppet redovisat - även om det säkert finns många detaljer att berätta om, inklusive det ekonomiska.

Men en annan sak jag funderat över är hur det är filmat!
Man får ju upprepade gånger se hur föräldrarna går omkring hemma och i trädgården och får mobiltelefonsamtal från sin dotter. Såvida inte SVT hade ett filmteam på plats 24/7 är det helt omöjligt att de verkligen lyckades fånga mer än något enstaka av dessa samtal på bild. Det måste ha gått till på något annat sätt, t ex att mamman spelade in samtalen på telefonen, och att SVT sedan rekonstruerade dem genom att filma mamman och hennes repliker vid annat tillfälle.
Mycket tveksamt att göra så, om man kallar det dokumentär, i mitt tycke.
Det framgick att en del av samtalen är inspelade med deras egen videokamera.
Citera
2016-12-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Det framgick att en del av samtalen är inspelade med deras egen videokamera.

Aha, det missade jag! Ja, det förändrar såklart saken. (Skulle ändå gärna höra mer om bakgrundsstoryn vad gäller produktionen.)
Citera
2016-12-17, 21:28
Medlem
Tragiskt för föräldrarna dom verkar vara riktigt bra, vanl människor. Tyvärr är säkert dottern en trofé nordisk exotisk för dessa skäggapor att våldta. Hon kommer tyvärr nog hamna under jord där nere när hon blivit för utsliten för att utnyttja.. Hur faan tänkte flickan när hon blev ihop med en sån ,,
Citera
2016-12-18, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Tragiskt för föräldrarna dom verkar vara riktigt bra, vanl människor. Tyvärr är säkert dottern en trofé nordisk exotisk för dessa skäggapor att våldta. Hon kommer tyvärr nog hamna under jord där nere när hon blivit för utsliten för att utnyttja.. Hur faan tänkte flickan när hon blev ihop med en sån ,,
Om du har sett en bild på henne så ser du att hon är ful, fet och troligen mentalt efterbliven. Bara en svartskalle skulle föra in kuken i det där missfostret.
Citera
2016-12-19, 02:56
Medlem
Mplokos avatar
Här är en intervju med henne med: http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3688132
Här är en radiointervju med föräldrarna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6588548
Citera
2016-12-20, 10:38
Medlem
Mosbulles avatar
En normalintelligent 15 års tjej hade förstått vad IS och ett liv i IS-land betydde.
Hon skulle ha fått ruttna kvar därnere.
Citera
2016-12-20, 10:51
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Fast.... hon blev ju inte dödad utan är hemma i Sverige igen.
Citera
2016-12-20, 15:57
Medlem
watcher1970s avatar
"Svenska myndigheter stod handfallna"..

Verkar som om många förläst sig på Hamilton. Hur skall svenska myndigheter kunna frita en 15-årig tjej i ett land som styrs av en terrorgrupp? Har vi ens rätt? Hur kan Sverige riskera andra människors liv för att försöka få hem ett barn som frivilligt åkt till Syrien i sällskap med en ISIS-soldat? Och som valt att skaffa barn ihop med denne?
Nej, Sverige gjorde inget och det är precis vad man kan kräva.
Hoppas skitungen lär sig en riktig läxa och att hon fostrar barnet så att vi inte föder upp ännu en terrorist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in