2016-12-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Man behöver inte vara "svagbegåvad" för att inte känna till främmande religioner, de är/var bara obildade och okunniga.
Tillhör antagligen kategorin som aldrig läser något vettigt och som struntar i andra nyheter än sportnytt. Älsklingsintresset hårdrock säger en hel del om detta medelålders fyrabarns-par som borde växt ifrån såna tonårsnöjen.
Nej, de var verkligen inte svagbegåvade, tvärtom. Men jag tror inte heller de var speciellt intresserade av religion eller utrikespolitik. De sa väl själva att de inte visste något om detta utan var tvungna att läsa på och ta reda på mer fakta.

Vem har påstått att hårdrock är ett tonårsnöje? Gå på vilken hårdrockskonsert som helst och du kommer att upptäcka att en stor del av publiken är 40-50 år eller mer. Inget konstigt med det, bandmedlemmarna är lika gamla också!
Citera
2016-12-23, 00:45
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Jag håller med! Jag tycker att föräldrarna är hjältar båda två. De fick ingen hjälp av staten och bestämde sig därför för att hämta hem sin dotter på egen hand. Ingen kan tvivla på deras kärlek till sin dotter efter allt arbete och pengar de lagt ner att få hem henne.

Sedan kan jag också tycka att deras hem och deras liv var lite trashigt men vem har sagt att alla måste vara likadana? Någon misär levde de inte i, tvärtom arbetade de hårt och ägnade sig åt sina stora intressen, hårdockskonserter, öl och bilar! Vad är det för fel med det? Så här ser det ofta ut på svensk landsbygd, det är bara sällsynt att det visas upp så öppet på TV.

Vad gäller Marilyn får jag uppfattningen att hon är väldigt omogen för sin ålder. Självklart har hon varit med om något som de flesta 15-16-åringar inte har en aning om, men det är inte hela förklaringen. Hon var ju strulig redan innan, och beter sig som hon vore i trotsåldern.

Å andra sidan klarade hon faktiskt av att ta hand om sig själv och sitt nyfödda barn, och hon klarade av att fly. Så jag har gott hopp om Marilyn. Jag tror hon bara behöver lite mer tid, växa upp och mogna lite så kommer även hon att fixa en utbildning och skaffa ett jobb. Att hon skulle bli terrorist tror jag inte ett dugg på. Hon har sett baksidan av islamismen med egna ögon, och även om hon naturligtvis romantiserar sitt förhållande med barnets far verkar hon tillräckligt förnuftig för att förstå vad som är rätt och fel.
Hon verkade inte alls ta hand om sitt barn, att döma av dokumentären. Oerhört självupptagen tonårssnorunge, fortsatte att sticka till Göteborg för att hänga med sina kompisar där alla väl är halv-eller helislamister att döma av flickans blattesvenska.

När mamman med trött röst säger "Man betalar för sig, man arbetar och betalar för sig" riktat mot dottern får hon en trotsig knyck på nacken till svar, och dottern lämnar rummet. Barnet verkar överlämnat till föräldrarnas fina omsorg.
Citera
2016-12-23, 00:50
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Orka hata på en 15 årig unge som rymde hemifrån med sin kille.

Hon fattade väl inget om Daesh, Islam eller terrorism överhuvudtaget.
Hon är oskyldig till allt sånt.
Sluta hata och tramsa nu om detta

Du menar att hon är 15 år och inte har sett ett enda nyhetsprogram, läst en enda tidning, lyssnat på några som helst nyheter ?
Jo hon kanske är personligt oskyldig till terrorism, men att vara 15 bast i dag och inte ha mm av grepp om att det har pågår ett krig och hennes polare och deras föräldrar i femmanhuset som flytt kriget inte har nämnt ett ord om detta
Citera
2016-12-23, 01:06
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du menar att hon är 15 år och inte har sett ett enda nyhetsprogram, läst en enda tidning, lyssnat på några som helst nyheter ?
Jo hon kanske är personligt oskyldig till terrorism, men att vara 15 bast i dag och inte ha mm av grepp om att det har pågår ett krig och hennes polare och deras föräldrar i femmanhuset som flytt kriget inte har nämnt ett ord om detta
Det är sant, Marilyn visste förmodligen enormt mycket mer om jihad och den enda sanna religionen än sina föräldrar. Man kan tänka sig hur snacket går bland hennes invandrarpolare.
Tyvärr får man anta att hon varit madrass åt gänget där, innan hennes "make" kom på hur nyttig för honom hon kunde vara om hon följde med till krigshärden.
Citera
2016-12-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Hon verkade inte alls ta hand om sitt barn, att döma av dokumentären. Oerhört självupptagen tonårssnorunge, fortsatte att sticka till Göteborg för att hänga med sina kompisar där alla väl är halv-eller helislamister att döma av flickans blattesvenska.

När mamman med trött röst säger "Man betalar för sig, man arbetar och betalar för sig" riktat mot dottern får hon en trotsig knyck på nacken till svar, och dottern lämnar rummet. Barnet verkar överlämnat till föräldrarnas fina omsorg.
Ja, fast det där tror jag bara var ett utslag av Marilyns omogna tonårsbeteende.

Jag noterade också att det var Marilyns föräldrar som fick ta hand om barnet under sommaren medan hon stack till Göteborg men det fanns också flera sekvenser som visade hur hon tog hand om sin son, i slutet på dokumentären. Jag vet inte mer än vad som framgick på TV men jag fick i alla fall intrycket att Marilyn verkade komma till insikt om vad som är viktigt i livet och att det finns hopp om henne. Det enda hon behöver är att mogna och växa upp, och det kanske tar ett år till. Hoppas hennes föräldrar orkar hjälpa henne fram tills dess.
Citera
2016-12-23, 01:35
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chorusmachine
Nej hon är inte enligt någon definition en vuxen kvinna. Speciellt inte i hjärnan. Det går att komma i efterhand och grina just för att hon inte är vuxen, och utifrån den givna informationen vill jag inte hävda att hon var medlem utan snarare en fånge, och kom in som hustru till den som är skyldig.

Det existerar en möjlighet att hon är skyldig, men vi kan inte anta detta för då skulle hela rättstänket vara ihåligt. Tills det skulle vara bevisat får man gå på given information

Jag svarar härmed till alla som kommenterat min uppfattning om att hon är en vuxen kvinna(oaktat argumentet att hon fött ett barn). Jag anser att alla 15-åringar är vuxna. Att en del är efterblivna och korkade är en annan sak. Påfundet att man är barn till 21- eller 25- eller 30-års ålder är något nytt i världshistorien som uppkommit sedan 70-talet. I årtusenden dessförinnan var varje 15-åring att betrakta som vuxen.

Betänk att era farföräldrar kanske inte gick i skolan längre än till sjunde klass. Därefter gick de ut i arbetslivet. Efter konfirmationen betraktades man definitivt som vuxen. Jag förlitar mig mer på historiens sanning än byråkratiska påhittade regler som kommer att betraktas som en övergående naiv fas under en kort period i mänsklighetens historia. Jag hävdar fortfarande att hon är en terrorist och skall dömas som sådan, det är naivt att tro något annat. Allt pekar på att hon är en terrorist, inget tyder på motsatsen. Om det går, låter och ser ut som en anka, då är det en anka.
Citera
2016-12-23, 08:42
Medlem
Hon är en otacksam blattefierad subba som fött ett halvblod.
Citera
2016-12-23, 09:11
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inneharjaktlicens
Hon är en otacksam blattefierad subba som fött ett halvblod.

För en vecka sen hade jag inte hållt med dig, men efter att sett den andra delen så ger jag dig rätt.. Den där jävla brytningen, och framför allt "rapen" störde jag mig på grovt..

Hon påstår att ingen bryr sig, men vafan, föräldrarna då? Nej, jag tycker synd om föräldrarna, och den lille ungen. Han har ju inte gjort något fel. Hoppas bara att föräldrarna orkar ta hand om honom, terrortjejen verkar ju inte kapabel till det.

Fick dock ganska snabbt under den andra delen känslan av att hon kunde vara en "sleeper"... Hoppas att jag har fel..
Citera
2016-12-23, 11:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
För en vecka sen hade jag inte hållt med dig, men efter att sett den andra delen så ger jag dig rätt.. Den där jävla brytningen, och framför allt "rapen" störde jag mig på grovt..

Hon påstår att ingen bryr sig, men vafan, föräldrarna då? Nej, jag tycker synd om föräldrarna, och den lille ungen. Han har ju inte gjort något fel. Hoppas bara att föräldrarna orkar ta hand om honom, terrortjejen verkar ju inte kapabel till det.

Fick dock ganska snabbt under den andra delen känslan av att hon kunde vara en "sleeper"... Hoppas att jag har fel..
Jag fick också känslan av att hon är en "sleeper". Hon har formats av sitt blattesällskap där i Göteborg, där har hon känt en (falsk) trygghet och säkert fått mycket uppskattning eftersom hon knappast har nekat till att agera madrass till invandrarkillarna - det är det pris hon fått betala för att bli accepterad och "omtyckt".
Vuxenvärlden har försökt ställa krav, t ex på behandlingshemmet där man velat hindra henne från att droga, skolan "ett skitställe" (eller liknande) säger hon när hon i bilen åker förbi den, tänker hon inte gå tillbaka till, där ställer man krav, läxor och annat skit.
Jag tror hon kan bli farlig, den envisa blattesvenskan tyder på det.
Citera
2016-12-23, 11:13
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Nej, de var verkligen inte svagbegåvade, tvärtom. Men jag tror inte heller de var speciellt intresserade av religion eller utrikespolitik. De sa väl själva att de inte visste något om detta utan var tvungna att läsa på och ta reda på mer fakta.

Vem har påstått att hårdrock är ett tonårsnöje? Gå på vilken hårdrockskonsert som helst och du kommer att upptäcka att en stor del av publiken är 40-50 år eller mer. Inget konstigt med det, bandmedlemmarna är lika gamla också!
Ok, jag har väl fördomar om hårdrock då, men av det jag sett (på teve) är det något för arga unga män utan studieskulder. Att en stor del av publiken kan vara 40-50 år tolkar jag som tecken på att det ju finns många farbröder som aldrig växt upp..
Citera
2016-12-23, 11:20
Medlem
Beatriceaurores avatar
Men föräldrarnas starka agerande tolkar jag som äkta sisu, något som bara finländare tycks ha, jag tänker t ex på hur tappra finnar kastade in vedträn i ryssarnas framrusande bandvagnar och orsakade motorhaverier .
Citera
2016-12-23, 12:23
Medlem
eternussermos avatar
Fick uppfattningen att hon mycket väl skulle kunna sätta på sig ett huckle, med matchande bombbälte, och spränga sig själv och andra i luften. Hoppas att SÄPO har koll på henne MÅNGA år framöver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in