2016-12-15, 19:23
Medlem
Jag tror hon var väl medveten om vad det handlade om när hon reste ner. Säkert sett massor av propagandafilmer. Snubben lovade henne guld och gröna skogar. Flickan hade inte åldern/intelligensen att ifrågasätta det. Dom var ju till och med "gifta". När dom väl kom ner slängdes hon in i ett rum på en madrass i ett ruckel mitt i öknen. Han gjorde precis vad han ville med henne. Hennes enda vänner var andra kvinnor som höll koll på varandra och skvallrade. Då ångrade hon sig och snyftade ihop en historia.
Citera
2016-12-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Fy fan skulle kunna göra en komedi av det här.

"Överviktigt WT Sverigedemokrat vars dotter rymmer och blir gravid med ISIS"

Ja eller de kan få huvudrollerna i nästa dum dummare. Jag ber om ursäkt att jag skojar om detta allvarliga men hela historien är ju sanslös. Hur kan man vara så naiv och dum?
Citera
2016-12-15, 22:48
Medlem
Mplokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Tillsammans med enbart andra kvinnor inomhus kan hon säkert ta av hucklet.

Ja hon satt ju t o m och födde i grupp så tror det handlar om att männen inte ska se hud.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Va fan ska kommunerna göra ? - Kommunen får inte ens hindra ungarna ifrån att skolka ifrån skolan, Det händer att ungar rymmer titt som tätt här och var.
- Nej lite gammaldags uppfostran gör nog nytta i dessa fall...

Det var ju ingen ID-kontroll någonstans hela vägen ända till Grekland, om paret alltså tog tåg eller buss eller liftade. Bara pengar behövdes ju.. Hela EU var ju då Schengen-område, dvs inga gränskontroller. Sen resan in i Turkiet ifrån Grekland har jag ju ingen koll på, gränsen mellan Turkiet och Syrien var då så glest bevakad, det är ju öken där. Nu vet jag inte om hur mycket turkisk militär som patrullerar gränsen där.

Om de däremot hade tagit flyg så hade de blivit stoppade, om de inte hade pass.

Äh, jag tror att Sveriges regering ville glömma bort henne, så pinsamt med en som smiter iväg till IS, det är ju annars några svenskar lite varstans som är bortglömda, Dawit Isaac, Fikru Maru, typiskt svenskt. Finns säkert fler.

Men jag menar man måste väl visa Nationellt ID-kort för att åka genom Schengen? Istället för pass. Konstigt att en 9 år äldre kamelfösare kan föra ut en minderårig flicka utan att nån reagerar. Båda från HVB-hem dessutom. Åtminstone kunde de väl blivit stoppade i Europa, flickan satt på plan till Sverige och han satt på en enkel hem till Marocko. Win-win för alla, inkl. ISIS. Jag menar han var väl inte mycket till stridstupp heller så snabbt som han dog. Tur för föräldrarna att de fick hem henne direkt efter han dog annars hade hon väl fått gifta sig med en främmande 50-årig jihadist.
Senast redigerad av Mploko 2016-12-15 kl. 22:53.
Citera
2016-12-15, 22:52
Medlem
Orkade inte se mer än lite mer än halva, tyckte lite synd om dom i början, men när jag fick höra att hon släpat hem ett ensamkommande skäggbarn från det värsta av dom alla folkslagen Marocko plus att han va 22 år och hon 15, förmodligen var han 2-3 år äldre, vilket gör han till en pedofil. Att inte varningsklockorna ringt för dom för längesen är för mej en gåta. Sen komma o fortfarande sitta och hävda att dom inte anade nånting när han sprang o bad i deras lada och tvingade dottern nyss fyllda typ 15 att bära slöja, nä men det e ju jävligt normalt beteende, säger som flera här tidigare har skrivit, är man så jävla dum i huvudet ska man fan inte ha barn.punkt slut. Klandrar inte henne så mycket som jag klandrar dom.ung jävligt korkad, kan inte förstå mej på henne, men nåt sjuhelvetes jävla hjärnsläpp måste hon fått.

Innan jag ens visste om den här dokumentären ikväll, diskuterade jag och min tjej just den grejen va man gör om dottern kommit hem med en alibabba, tjejen bara:det är upp till henne och bestämma blir bara värre om man förbjuder dom..(hon som jag aldrig trodde skulle säga en sån iqbefriad sak då hon röstar sd och normalt sett tycker som mej)

Jag bara det kan du fet glömma sa jag till henne, inte en chans i helvetet , skulle plocka fram nian direkt o förklarat ett och ett annat för han om han hade kommit hem med min dotter..så hade han för sitt eget bästa aldrig satt sin fot där igen..

Att låta sin dotter vara ihop med en sån där är som att medvetet låta sin dotter få stryk..

Hur pk man än må vara.

Ska visa pissdokumentären för bruden imorgon. Alltid kul o kunna lägga fram lite fakta 😄
Citera
2016-12-15, 23:44
Avslutad
Tyckte ändå inte föräldrarna verkade kräva så mycket av samhället, vad som framgick av dokumentären. De gjorde ju allt själva, la all tid på att ta reda på var hon var, hitta kontakter, hitta smugglare, åka till Irak. De pantsatte ju tom huset för att ta lån för att finansiera resorna?
Och ja, de såg jävligt fattiga och slitna ut.
Citera
2016-12-15, 23:53
Avslutad
Men tjejen verkar riktigt riktigt störd, mer än normalt tonårsstörd.
Citera
2016-12-16, 00:01
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Tyckte ändå inte föräldrarna verkade kräva så mycket av samhället, vad som framgick av dokumentären. De gjorde ju allt själva, la all tid på att ta reda på var hon var, hitta kontakter, hitta smugglare, åka till Irak. De pantsatte ju tom huset för att ta lån för att finansiera resorna?
Och ja, de såg jävligt fattiga och slitna ut.
Det där var nog en tveksam sanning. Svt gjorde ju ett matnyttigt reportage och en reporter följde med på resorna, de har säkert bidragit. Men antagligen har paret själva kontaktat Svt, strongt.
Citera
2016-12-16, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det där var nog en tveksam sanning. Svt gjorde ju ett matnyttigt reportage och en reporter följde med på resorna, de har säkert bidragit. Men antagligen har paret själva kontaktat Svt, strongt.

Skattebetalarna får pröjsa hur som i slutändan mao (licenspengar osv)
Citera
2016-12-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stutz
Enligt dokumentären har familjen tydligen fört ut större summor valuta ur Sverige.
Ifrågasätter om detta är lagligt. De pengarna kan ha hamnat i händerna på IS.
Vi får bara dokumentärens vinkel på var pengarna används och ett påstående om att okända mutas utan verkan i del 1. Huruvida man borde utreda skuldfråga för terrorfinansiering för; familj/ filmbolag återstår att ta ställning till.
Rätt svensk juridisk myndighet bör agera här.

Ja det är brottsligt att föra ut/föra in mycket kontanter - jag tror att gränsen förr var cirka 50 000kr/restillfälle. Men det efterlevs inte alltid. Det kan bli mycket stora problem om du kommer till ett annat land med för mycket kontanter, fängelse kan ju straffet bli plus att du misstänks vara smugglare, pengarna blir konfiskerade mm. Det är tullbestämmelserna som är sådana, och i de flesta fall olika för olika länder.

Så där hade de tur.

Diplomater kan dock ta med sig mera - gränsvakterna och tullarna får inte visitera dessa ändå.

Men det här med mutor, gangsterpengar osv, ni svenskar som aldrig åker till skitländer ni stöter ju inte på det problemet men det finns gott om sådana skitländer, bara att åka iväg och känna på den "sk bejublade mångkulturen"....
Citera
2016-12-16, 08:56
Medlem
Ingen som reagerade på idioten på NOA som pratade med föräldrarna i telefon, och frågade OM Marilyn verkligen vill åka hem?!!
Helt sinnesjukt! Precis som hennes föräldrar säger så är det ju för sjutton inte upp till henne, utan hennes föräldrar har ansvaret och de bestämmer att hon ska hem!
Väldigt strongt av föräldrarna!

Jag uppfattade NOA som ett par fega idioter och inte gjorde ett jota för att hjälpa till.
I artiklar efter att M kom hem så står det att säkerhetspolis tillsammans med föräldrarna har arbetat för att få hem henne?!
Verkar verkligen inte så efter vad man sett.
Det är ju hennes föräldrar som har fått kämpa för att få hem henne!

Hur kan myndigheter i Sverige inte ta ett ansvar över en omyndig person som är i ett land i krig?
Spelar ingen som helst roll att hon åkte dit "frivilligt" hur frivilligt det nu är om man blir manipulerad av en äldre person du är kär i!

Dessa föräldrar är ju helt amazing! Om de hade varit WT hade det väl inte brytt sig.
Finns så många jäkla curling föräldrar som inte vet ett dyft om livet utanför de vadderade väggar de lever inom som inte hade haft mod att göra ngt.

Hittade även en gammal tidningsartikel där Moa och Marilyn hyllades som hjältar då 11 och 13 år gamla, som hittade och hjälpte en äldre man som irrat bort sig från vägen och var nära att förfrysa.
Systrarna hjälptes åt att släpa ut honom till vägen och såg till att han fick hjälp...han hade inte överlevt utan deras insats!
Där pratar vi tjejer med hjärta och mod!
De flesta idag går ju endast förbi och blundar om man ser ngt, då man inte vill bli inblandad!
Så så jäkla sinnesslö verkar hon ju inte vara!

Skönt att Marilyn är hemma idag, hoppas nu att familjen får fira en fin jul tillsammans med bra rockmusik!
Senast redigerad av Gorgoooo 2016-12-16 kl. 09:05.
Citera
2016-12-16, 09:07
Medlem
Avva66s avatar
Jag såg filmen om familjen, och jag tycker verkligen synd om dem. Men varför filmade de dem i deras arbete. Var det för att påvisa att det inte handlar om socialfall? De är ju uppenbarligen inte hjärnkirurger, för får man en dotter att ty sej till en Muslim, så har man misslyckats totalt i livet.

Det är mycket sorgligt, och Svenska myndigheter kan stoppa upp något grovt i rektum!
Citera
2016-12-16, 10:02
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Jag fick också lite bättre intryck av föräldrarna nu när jag såg programmet.
De visades jobba i några inslag, med städning mm. Där steg de i mina ögon, hade mer väntat mig att de var alkoholiserade och pillermissbrukare och gick på bidrag. Jag hoppas jobbandet var på riktigt bara så det inte var nåt svt hade styrt upp för att framställa dem i bättre dager.
De verkar vara riktigt engagerade i dottern, helt klart. Man undrar verkligen hur det kunde gå så illa..! Hur kunde de låta det ske? Dottern tillsammans med en åtta år äldre arab som knarkar och visar tecken på att dragits in i islamism, och föräldrarna bara står och ser på.

Man fick onekligen intrycket att hon var förståndshandikappad. Och pratar som om hon växt upp i Bergsjön. När hon sa hallå i telefon lät det som "challah" (med arabiskt gurgel-che-ljud)

Jag önskar den lille pojken allt gott. Men jag är inte optimistisk. Jag hoppas verkligen jag har fel men: om en 14 år eller så får vi första tråden med honom i huvudrollen, och den tråden kommer ligga i (FB) Aktuella brott och kriminalfall eller i (FB) Terrorism.

Fråga när vad man som förälder KAN göra med en helt bångstyrig dotter? Låsa in henne med handfängsel?? Min syster exempelvis umgicks i dåligt sällskap och pappa gjorde verkligen allt han kunde, men blev det bättre!? Nä.. Pappa var ledsen livet ut pga att XX förstört hennes liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in